پنجشنبه 3 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پايبندی به رهبری‏، حفظ ارزش‌ها و تعهد به قانون اساسی، سه شرط محسن رضايی برای شکل‌گيری وحدت، ايلنا

ـ بايد ياد بگيريم با هم زندگی کنيم، و همزمان عقيده‌امان را مطرح کرده و حقوقمان را دنبال کنيم.


محسن رضايی در مراسم سالگرد آيت‌الله غلامحسين جمی که صبح امروز در حسينيه ثارالله آبادان برگزار شد، گفت: ما امروز نيازمند وحدت هستيم. بايد ياد بگيريم با هم زندگی کنيم و حقوقمان را دنبال کنيم. بايد ياد بگيريم وحدتمان را حفظ کنيم و عقيده‌امان را هم داشته باشيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار ايلنا در آبادان، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه از سه شرط برای ادامه وحدت نام برد و افزود: اولين شرط، پايبندی به رهبری است. چرا که رهبری ميراث امام خمينی(ره) است. شرط دوم حفظ ارزش‌هاست. بايد ارزش‌ها حفظ شود. البته در راه حفظ ارزش‌ها، بايد صداقت داشته و تحمل يکديگر را داشته باشيم. شرط سوم، تعهد به قانون اساسی است. يعنی هم دولتمردان و هم فعالان سياسی، بايد به قانون تمکين کنند تا مسايل حل و فصل شود.
رضايی در بخشی از سخنان خود، خوزستان را مظلوم خواند و با بيان اينکه بعضی از شهرهای اين استان مظلوم‌تر هم واقع شده‌اند، مقاومت مردم آبادان در جنگ را اسطوره ناميد و گفت: اگر يک مورد از اين مقاومت‌ها - مثل مقاومت مردم در کوه ذوالفقاری- در غرب بود، برای آن سريال‌ها درست می‌کردند. ما از حرکت‌های فرهنگی دم می‌زنيم، در حالی که اين حقايق پيش‌روی ماست و خودمان به آن توجه نمی‌کنيم.
وی با اشاره به اينکه در آبادان فقط يکصد و هفتاد شهيد گمنام وجود دارد، ادامه داد: اگر آثار انقلاب و جنگ بازسازی شود، مطمئنا سالی يک ميليون نفر توريست به اين شهر سفر خواهند کرد.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، از اعتصاب بزرگ شرکت نفت در سال ۵۷ به عنوان يکی از پايه‌های اصلی انقلاب ياد کرد و گفت: شايد اگر آيت‌الله جمی نبود و اعتصاب شرکت نفت هم انجام نمی‌شد، انقلاب نمی‌توانست به اين سرعت پيروز شود.
وی بات بيان اينکه آيت الله جمعی در قلب مردم آبادان زنده است، تصريح کرد: يکی از ويژگی‌های بارز ايشان وحدت بوده است. مردم از طريق ايشان به خدا وصل می‌شدند.
رضايی با اشاره به دل‌آزردگی مردم به خاطر پاره شدن عکس امام (ره)‏ ادامه داد: اين مساله به خاطر مرده‌پرستی نيست، بلکه به خاطر شخصيت‌ والای چهره‌هايی چون امام و آيت‌الله جمی است که مردم از طريق آنها به خدا پيوسته می‌شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016