جمعه 4 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حضور چشمگير فرماندهان جنگ در ميان معترضان ديروز زنجان، جرس

شبکه جنبش راه سبز (جرس): مجلس ترحيمی که عصر روز گذشته برای آيت الله العظمی منتظری در مسجد سيد(جامع) زنجان برگزار شد با دخالت نيروهای نظامی به خشونت کشيده شد.

به گزارش جرس، با آنکه نيروهای نظامی در مقابل مسجد صف آرايی کرده و درب مسجد را قفل زدند اما برگزار کنندگان تصميم گرفتند برنامه را در خيابان برگزار کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


برنامه باحضور جمعيت زيادی از مردم پر شور و شعور و با همراهی نماينده اصلاح طلب زنجان در مجلس آقای انصاری و نيز آقايان دکتر ابولفضل شکوری و سيد جواد باقر زاده نمايندگان ادوار مجلس و با قرائت قرآن توسط سعيد و داود بيات شروع شد. پس از قرائت فاتحه شکوری و سپس بيگدلی به سخنرانی پرداخنند. در همين حين نيروی انتظامی جمعيت را متفرق ميکردند و در تعقيب و گريزها، مردم را مورد ضرب و شتم قرار می دادند.

پس از آنکه معلوم شد سعيد بيات(برادر شهيد) و خانم سنمار( خواهر شهيد) و آقای بهرامخانی و تعدادی ديگر دستگير شده اند،مردم نيز اقدام به سر دادن شعار کردند. شعارهايی چون "الله اکبر، يا حسين مير حسين؛ منتظری آزاديت مبارک؛ عزا عزاست امروز روز عزاست امروز ملت سبز ايران صاحب عزاست امروزو مرگ بر ديکتاتور"

وقتی مردم خواستار آزادی دستگير شدگان شدند، پليس با باتوم به سمت مردم حمله کرد و تعدادی از آنان را به شدت مورد ضرب و شتم های وحشيانه قرار داد. در اين حادثه مجيد تقيلو رييس ستاد مير حسين در استان (شکستگی دست)و اميدانصاری(شکستگی بينی)واصغر بازرگانی(آسيب ديدگی از ناحيه سر) و رئوف طاهری(آسيب ديدگی ازناحيه سر و شکستگی دست )و عبدالمطلب طاهری و تعداد ديگری از زنجانی های دريا دل و صف شکن مورد آسيب ديدگی شديد قرار گرفته و روانه بيمارستان شده اند

لازم به ياد آوری است که حضور رزمندگان خط شکن زنجان که از فرماندهان ارشد دوره جبهه و جنگ بودند و پس از جنگ لحظه ای از مبارزه در راه آزادگی دريغ نکرده اند،در اين برنامه بسيار چشمگير و فعالانه بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016