جمعه 4 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد خاتمی در نماز جمعه: پيام رهبر درباره آيت‌الله منتظری، نهايت بزرگواری ايشان بود، فارس

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تهران گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی پيام حکيمانه و جامعی را برای درگذشت آيت الله منتظری صادر کردند و اين امر نهايت بزرگواری ايشان بود. ايشان حتی به توليت آستان مطهر حضرت معصومه (ص) فرمودند که هر جايی که بازماندگان ايشان خواستند، پيکر آن مرحوم دفن شود.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، آيت‌الله سيد احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به فرا رسيدن تاسوعا و عاشورای حسينی، گفت: عشق به ابا عبدالله الحسين در جان ملت ايران است و مردم ما دهه محرم را به عشق امام حسين زنده نگه می‌دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با تذکر بر اينکه عزاداری‌‌ها بايد حسين پسند باشد، خاطرنشان کرد: امام حسين همواره محور وحدت در کشور ما بوده تا جايی که غير مسلمانان به اين امام عشق می‌ورزند از اين رو کسانی که به دنبال تفرقه ايجاد کردن بر اساس اين محور هستند، خيانت می‌کنند.
آيت‌الله خاتمی در بخش ديگری از سخنان خود به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در ديدار با مبلغان و روحانيون اشاره کرد و افزود: جا دارد که اينگونه سخنرانی‌های مهم رهبر معظم انقلاب که دارای ابعادی مهم است، در برنامه‌های مختلف صدا و سيما پخش شود.
وی با اشاره به اين بخش از سخنان مقام معظم رهبری در ديدار با مبلغان که فرمودند بايد افراد مرز خود را با بيگانگان مشخص کنند، خاطرنشان کرد: آن‌هايی که دل در گرو انقلاب و خط امام دارند بايد مرزشان را با بيگانگان مشخص کرده و به فرموده رهبر انقلاب اگر آمريکا، انگليس، فرانسه،‌ منافقين، سلطنت‌طلبان و مطربان فراری از جريانی حمايت کردند، آن جريان بايد به خود بيايد؛ چرا که معنا ندارد دشمنان ملت از يک جريان حمايت کنند.
امام جمعه موقت تهران با يادآوری سخن حضرت امام مبنی بر اينکه اگر آمريکا از کسی تعريف کند، مردم خواهند فهميد که در او عيبی است، خاطرنشان کرد: شايد اين افراد سخنان حضرت امام را فراموش کرده‌اند؛ اما جا دارد اين سخن امام را به ياد بياورند و عليه بيگانگان و دشمنان ملت موضع گرفته و در محکوميت آنان بيانيه صادر کنند.
وی در ادامه به اقدامات ساختارشکنانه برخی در مراسم درگذشت آيت‌الله منتظری اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب پيام حکيمانه و جامعی را برای درگذشت ايشان صادر کردند و اين امر نهايت بزرگواری ايشان بود. ايشان حتی به توليت آستان مطهر حضرت معصومه (ص) فرمودند که هر جايی که بازماندگان ايشان دلشان خواست، پيکر آن مرحوم دفن شود.
آيت‌الله خاتمی با ابراز تاسف از اقدامات ساختارشکنانه عده‌ای در اين مراسم، خاطرنشان کرد: عده‌ای که مدت‌هاست خط خود را از ملت جدا کردند در اين مراسم ساختارشکنی کرده و شعارهای آمريکايی و اسرائيلی پسند سر دادند که بايد از آنان پرسيد اين ناجوانمردی را چگونه تفسير می‌کنند؟
وی از مردم غيور قم و نيز مرجع تقليد انقلابی و بصير آيت‌الله نوری همدانی به دليل حضور به موقع در عرصه‌های انقلاب و راهپيمايی‌هايی که موجب خنثی‌سازی توطئه‌گران در قم شد، قدردانی کرد.
استاد حوزه علميه قم در ادامه با اشاره به فرا رسيدن سالروز ولادت حضرت مسيح، اين پيامبر بزرگ را مورد احترام همه اديان الهی عنوان کرد و اظهار داشت : حضرت عيسی در جای خود مهر مقدس و در جای ديگر خشم مقدس داشت که اميدواريم مسيحيان جهان در برابر ستمگری‌ها همانند اين پيامبر الهی بياستند.
عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبری به اقدامات آمريکا و عربستان سعودی در به خاک و خون کشيدن مردم يمن اشاره کرد و ادامه داد: اين دو کشور با همکاری هم در اين روزها بمب‌های گازی، فسفری به سر مردم بی‌پناه يمن می‌ريزند در حالی که در ماه محرم جنگ حرام است اما اين کشورها در يمن جنايت می‌کنند.
وی با ابراز انتقاد شديد از نهادهای بين‌المللی و منطقه‌ای همچون سازمان ملل متحد، سازمان کنفرانس اسلامی و اتحاديه عرب از همه سازمان‌های بين‌المللی خواست تا در قبال اين فاجعه انسانی به صحنه بيايند.
آيت‌الله خاتمی در پايان سخنان خود با اشاره به اعتراف رژيم صهيونيستی مبنی بر قاچاق اعضای بدن مردم فلسطين و نيز کشيدن ديوار بزرگ پولادين در مرز رفح با همکاری مصر برای جلوگيری از رساندن امکانات غذايی و دارويی به مردم مظلوم غزه، خواستار هوشياری ملت مسلمان منطقه و برخورد با سران رژيم صهيونيستی به دليل جنايات ضد حقوق بشری آنان شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016