جمعه 4 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حمله انصار حزب‌الله به دانشجويان دانشگاه فردوسی و اعتراض دانشجويان دانشگاه آزاد مشهد به حضور علم‌الهدی در اين دانشگاه، اميرکبير

نيروهای انصار حزب الله با حمله به مراسم بزرگداشت آيت الله منتظری در دانشگاه فردوسی مشهد، دانشجويان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

در پی برگزاری مراسم بزرگداشت آيت الله العظمی منتظری به دعوت انجمن اسلامی اساتيد و دانشجويان دانشگاه فردوسی مشهد در مسجد دانشگاه و راهپيمايی سبزهای دانشگاه فردوسی در صحن اين دانشگاه ، نيروهای اوباش موسوم به انصار وارد دانشگاه شده و دانشجويان معترض حمله کردند.

به گزارش خبرنامه اميرکبير عصر چهارشنبه ۳ دی ماه صدها تن از دانشجويان حامی جنبش سبز بعد از نماز مغرب و عشا با حضور در مسجد دانشگاه فردوسی مراسم بزرگداشت پدر معنوی جنبش سبز را در اين دانشگاه برگزار کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دانشجويان عزادار پس از برگزاری مراسم ختم فقيه عاليقدر با در دست داشتن عکس هايی از آيت الله منتظری ، ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، رهبران جنبش سبز، به صورت کاملا آرام در صحن دانشگاه و به سمت خوابگاه ها در حرکت بودند که نيروهای لباس شخصی های شناخته شده مشهد موسوم به انصار حزب الله بدون هيچگونه ممانعتی به دانشگاه وارد شدند و با باتوم ، زنجير و گاز فلفل به دانشجويان عزادار آيت الله منتظری حمله کردند که منجر به درگيری هايی داخل دانشگاه شد.

اراذل و اوباش حامی کودتا تا ساعات پايانی شب در دانشگاه حاضر بودند و با ايجاد رعب و وحشت به ضرب و شتم دانشجويان و حمله به ماشين های دانشجويان و اساتيد پرداختند.

در اين حملات برنامه ريزی شده کودتاگران انصار که با همراهی و حمايت حراست دانشگاه و نيروهای يگان ويژه خارج از دانشگاه همراه بود، چندين تن از دانشجويان دانشگاه فردوسی مجروح شده و به ماشين های تعدادی از اساتيد و دانشجويان خسارت هايی وارد آمد.

همچنين اين نيروها در حضور اعضای حراست دانشگاه دست کم دو تن از دانشجويان معترض دانشگاه فردوسی را ربوده و به مکان نا معلومی منتقل کردند.

اعتراض به سخنرانی علم الهدی نماينده ولی فقيه در مشهد در دانشگاه آزاد مشهد

در اتفاقی ديگر دانشجويان معترض دانشگاه آزاد مشهد روز پنجشنبه ۴ دی ماه با تجمع مقابل آمفی تئاتر دانشکده مهندسی اين دانشگاه از حضور و سخنرانی حجه الاسلام احمد علم الهدی روحانی حامی کودتا جلوگيری کردند.

در پی اعلام قبلی مديريت دانشگاه آزاد مشهد مبنی بر حضور آقای علم الهدی روحانی حامی کودتا در مشهد برای سخنرانی در آمفی تئاتر دانشکده مهندسی ، صدها تن از دانشجويان اين دانشگاه برای تجمع در مقابل دانشکده مهندسی اعلام فراخوان کردند که باعث شد مکان سخنرانی وی از داخل دانشکده به مجتمع فرهنگی خارج از محوطه دانشکده های اين دانشگاه منتقل شود.

شايان ذکر است که مسئولين حراست دانشگاه آزاد در اين روز به کلی وظيفه خود را به نيروهای لباس شخصی و امنيتی محول کرده بودند و نيروهای لباس شخصی در جلوی درهای ورودی به کنترل کردن کارتهای دانشجويی دانشجويان مشغول بودند.

حضور امنيتی همزمان با ورود احمد علم الهدی به مجتمع فرهنگی به اوج خود رسيد و از ورود فعالين دانشجويی اين دانشگاه به محوطه دانشگاه جلوگيری شد. دانشجويانی که توانسته بودند از صبح زود وارد دانشگاه شوند را به بيرون دانشگاه هدايت کردند و نيروهای بسيجی و لباس شخصی از خارج از دانشگاه به صورت سازماندهی شده به مجتمع فرهنگی منتقل شدند تا سالن را پر نمايند.

گفتنی است تعداد نيروهای لباس شخصی حاضر در محوطه دانشگاه آزاد مشهد همزمان با سخنرانی اين روحانی حامی کودتا بالغ بر صد نفر گزارش شده و فضا اين دانشگاه و خيابان های اطراف آن به شدت امنيتی بوده است.

گفتنی است در روزهای ۱۳ آبان و ۱۶ آذر هزاران تن از دانشجويان دانشگاه آزاد و فردوسی مشهد راهپيمايی ها و تجمعات با شکوهی با حضور هزاران دانشجو معترض برگزار کرده بودند که با حمله نيروهای حامی کودتا و بازداشت ده ها دانشجو مواجه شده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016