شنبه 5 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير ارشاد: قبلا اعضای فرهنگستان هنر رئيس مرکز را انتخاب می‌کردند، از اين پس شورای عالی انقلاب فرهنگی اين کار را می‌کند، مهر

اظهارات وزير ارشاد در مورد تغييرات جديد در فرهنگستان هنر

ياسوج - خبرگزاری مهر: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی با بيان اينکه اميدوارم هيچ يک از اعضای فرهنگستان هنر استعفا ندهند، گفت: البته در صورت استعفای برخی از اعضای فرهنگستان هنر ، اعضای جديد جايگزين می شوند.
به گزارش خبرنگار مهر در ياسوج، سيد محمد حسينی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در ياسوج در مورد دليل تغيير در مديريت فرهنگستان هنر ، افزود: اعضای شورای انقلاب فرهنگی از وضعيت فعلی اين فرهنگستان که تقريبا به مرکزيتی سياسی تبديل شده و از وظيفه اصلی خود فاصله گرفته بود، ناراضی بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی بيان کرد: بر اين اساس با رای اعضای شورای انقلاب فرهنگی تغيير در اين مجموعه ايجاد شد و علی معلم دامغانی که از شعرای انقلابی و شناخته شده کشور است ، با رای قاطع اعضای شورای انقلاب فرهنگی اين سمت را عهده دار شد.

حسينی يادآور شد: البته ضوابط و مقررات در گذشته به گونه ای بود که خود اعضای فرهنگستان بايد رئيس اين مرکز را انتخاب می کردند ، اما اين مسئله باعث رکود در فرهنگستان شده بود و بر اين اساس احساس می شد بايد تحرکی در مجموعه ايجاد شود.

وی اظهار داشت: با تغييری که به وجود آمده از اين پس رئيس فرهنگستانها و اعضای آنها از سوی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب می شوند.

حسينی بيان داشت: البته اين تغيير تنها در فرهنگستان هنر ايجاد نشده و تغييراتی نيز در فرهنگستانهای ديگر کشور از جمله علوم پزشکی انجام شده است.

وزير ارشاد در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در خصوص علت انتخاب نشدن دکتر چمران به رغم اصرار برخی اعضای برجسته شورای عالی انقلاب فرهنگی و از جمله رئيس کميسيون فرهنگی مجلس ، گفت: افراد معرفی شده بايد مدتی عضو فرهنگستان هنر بوده باشند و دکتر چمران عضو اين فرهنگستان نبود.

وی افزود: از آنجا که دکتر چمران چهره ای شناخته شده، فرهنگی و برجسته در کشور است به احتمال زياد در جلسات آينده شورا مطرح و به عضويت فرهنگستان هنر در می آيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016