دوشنبه 7 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عفو بين‌الملل خشونت‌های روز عاشورا در ايران را محکوم کرد، بی‌بی‌سی

سازمان عفو بين الملل خشونت های روز عاشورا در ايران و کشته شدن عده ای از معترضان را در وقايع اين روز محکوم کرد.

اين سازمان در بيانيه ای که روز دوشنبه، ۷ دی منتشر شده، از مقام های ايرانی خواسته است که اجازه دهند که کسانی می خواهند در روزها و هفته های آينده در مراسم تشييع جنازه و يادبود کشته شدگان وقايع روز يکشنبه در ايران شرکت کنند، در آرامش تجمع و عليه دولت فعلی اعتراض کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حسيبه حاج سهراوی، معاون بخش خاورميانه و شمال آفريقای عفو بين الملل در اين بيانيه گفته است که خشونتها در ايران در حال افزايش است و به نظر می رسد فشار فزاينده نيروهای امنيتی با مقاومت بی سابقه معترضان رو به رو می شود.

او گفته است: "کشته شدن عده ای در روز عاشورا کاملا قابل اجتناب بود و اين روند برای خونريزی های بيشتر بايد خاتمه يابد."

اين سازمان گفته است: "رهبر ايران (آيت الله خامنه ای) و دولت اين کشور بايد پليس را از استفاده از ابزار زور بر حذر دارند و فرماندهان سپاه پاسداران بايد مانع از ورود بسيج به تظاهرات شوند. چون بارها ثابت شده که رفتار آنها به آتش درگيری های دامن می زند و به کشته شدن افراد بيشتری می انجامد."

عفو بين الملل همچنين دستگيری عده ای از فعالان سياسی از جمله ابراهيم يزدی، عمادالدين باقی و مشاوران مير حسين موسوی را که پس از وقايع روز عاشورا دستگير شدند، محکوم کرده است.

پليس ايران کشته شدن هشت نفر در درگيری های روز عاشورا را تائيد کرده است.

يکی از کشته شدگان علی حبيبی موسوی، خواهر زاده مير حسن موسوی بود.

سازمان عفو بين الملل پيشتر از رهبر ايران خواسته بود که اجازه ندهد عزاداران روز عاشورا با باتوم های بسيج و يا دستگيری های خودسرانه مواجه شوند.

اين سازمان هم از مقامهای ايرانی خواسته بود که با ممانعت از دخالت بسيج در مراسم روز عاشورا، به معترضان اجازه دهند به طور مسالمت آميز اعتراض کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016