سه شنبه 8 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرماندهی انتظامی تهران بزرگ: خواهرزاده موسوی ترور شده‌است، فارس

خبرگزاری فارس: فرماندهی نيروی انتظامی تهران بزرگ با صدور اطلاعيه‌ای توضيحاتی درباره وقايع روز عاشورا در تهران ارائه داد و اعلام کرد: خواهرزاده ميرحسين موسوی توسط سرنشينان يک دستگاه خودرو ترور شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، متن اين اطلاعيه به اين شرح است: در خصوص وقايع و آشوب‌های ششم دی ماه مقارن با عاشورای حسينی و فتنه‌های فتنه گران و تحرکات عوامل سرسپرده و ضد انقلاب، نيروی انتظامی تهران بزرگ ضمن محکوم کردن اين حوادث تلخ و ناگوار به استحضار مردم شريف و مؤمن می‌رساند نيروهای غيور و جان بر کف انتظامی با استعانت از خداوند متعال و حمايت امت بصير و شهيد پرور، براساس وظيفه ذاتی خود برای شناسايی و دستگيری عوامل و محرکان اصلی تحرکات ضد انقلابی عاشورای حسينی از هيچ کوششی فروگذار نخواهند کرد و با هرگونه هتک حرمت به مقدسات دينی و اصول و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و باورهای عميق مردم مسلمان ايران به شدت برخورد می‌کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين اطلاعيه آمده است: در روز عاشورای حسينی فتنه‌گران با سوءاستفاده از خويشتنداری مأموران خدوم نيروی انتظامی و با برنامه‌ريزی قبلی و هدايت و فراخوان بيگانگان، اقدام به تحرکات ضدانقلابی، تخريب اموال دولتی، عمومی و شخصی، ضرب و شتم عزاداران حسينی و حمله به مأموران انتظامی کردند که با بررسی‌های صورت گرفته وضعيت جان باختگان اين حوادث برای آگاهی افکار عمومی به شرح زير اعلام می‌شود:
ـ آقای سيد علی موسوی حبيبی بدون اين‌که در صحنه اغتشاشات حضور داشته باشد در يکی از خيابان‌های فرعی تهران (خيابان شادمان)، در حدود ساعت ۱۲ الی ۱۳ ‌ششم دی در حين حرکت، به دست سرنشينان يک دستگاه خودرو با سلاح گرم هدف ترور قرار گرفته که به علت تأخير در انتقال به بيمارستان دچار خون‌ريزی شديد شد و فوت کرد.
تحقيقات گسترده برای شناسايی عنصر يا عناصر تروريست ادامه دارد.
ـ ۲ نفر با هويت معلوم در روز ياد شده در تقاطع خيابان‌های انقلاب و حافظ در جريان حمله و تهاجم با اشيای سخت به مأموران نيروی انتظامی زخمی شدند و پس از انتقال به بيمارستان جان باختند.
ـ يک نفر با هويت نامعلوم به علت سقوط از پل و ۲ نفر با هويت معلوم بر اثر برخورد خودرويی با آنان در تجمع اغتشاش‌گران جان باختند. تحقيقات درباره اين موارد ادامه دارد.
ـ يک نفر با هويت نامعلوم در جريان اغتشاشات با ضربات کارد کشته شده است.
پليس تهران در اين اطلاعيه اعلام کرده است: اين که جسد فردی با هويت معلوم و دارای سوابق کيفری در دادسرای مبارزه با مواد مخدر نيز در نزديکی محل حوادث روز ياد شده توسط مأموران کلانتری کشف شده که بر اثر مرگ طبيعی فوت کرده و ارتباطی با اغتشاشگران و درگيری‌ها نداشته است.
تحقيقات برای شناسايی هويت جان‌باختگان ناشناس نيز توسط پليس آگاهی نيروی انتظامی ادامه دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016