سه شنبه 8 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

منصوره شجاعی، مرتضی کاظميان و نوشين عبادی بازداشت شدند، کميته گزارشگران حقوق بشر

کميته گزارشگران حقوق بشر - منصوره شجاعی عضو مرکز فرهنگی زنان ؛ کمپين يک ميليون امضاء و گروه مدرسه فمينيسيتی و مرتضی کاظميان عضو شورای مرکزی کانون دفاع از آزادی مطبوعات بامداد امروز سه شنبه ۸ دی ماه ، به بازداشت نيروهای امنيتی در آمدند. همچنين نوشين عبادی، استاد دانشکده پزشکی‌ دانشگاه آزاد تهران و خواهر شيرين عبادی ساعت ۹ شب گذشته توسط ۴ نفر از مأمورين وزارت اطلاعات در منزل خود دستگير و به زندان منتقل شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نسرين ستوده وکيل منصوره شجاعی با تاييد اين خبر افزود: « تيمی که خود را مامورين وزارت اطلاعات معرفی کرده بودند از ساعت ۱۱ شب در منزل خانم شجاعی حضور پيدا کرده بودند و با وجود نبودن وی در منزل تا ساعت ۳ صبح که ايشان برگشتند به بازرسی منزل پرداختند و بعد ايشان را با خود به مکان نا معلومی انتقال داده اند.»

وی پيش از اين ۲ بار سابقه ی بازداشت داشته است.

اين فعال جنبش زنان اولين بار در ۲۳ شهريور ۸۶ در کارگاه آموزشی کمپين يک ميليون امضا در خرم آباد به همراه ۲۴ نفر از شرکت کنندگان و آموزشگران در کارگاه دستگير شد و بازداشت دوم وی در تاريخ ۷ بهمن ماه سال ۸۷ و در جريان شرکت در کارگاه روزنامه نگاری در هند صورت گرفت.

ستوده همچنين از بازداشت ديگر موکل خود مرتضی کاظميان خبر داد و گفت:« آقای کاظميان نيز توسط تيمی ۴ نفره که خود را مامورين وزارت اطلاعات معرفی کرده اند بازداشت شده است، مامورين از ساعت ۱۲ تا ۳ بامداد به بازرسی منزل پرداخته اند و وی را با خود برده اند اما از مکان بازداشت وی اطلاعی در دست نيست.»

شيرين عبادی در مورد بازداشت خواهر خود طی پيامی اعلام داشته است:‌ « در دو ماه گذشته چند بار وی از سوی وزارت اطلاعات احضار شده بود و به او گفته بودند که مرا قانع کند از فعاليت‌های حقوق بشری خود دست بکشم و ضمنا به او گفته بودند که بايستی‌ منزل خود را که در مجاورت آپارتمان اينجانب می‌‌باشد تخليه نمايد و او را تهديد به بازداشت کرده بودند و گفته بودند در صورتی‌ که من به فعاليتهای حقوق بشری خود ادامه دهم و او منزل خود را عوض نکند او را دستگير خواهند کرد.»

موج جديد فشارها و بازداشت فعالان جنبش زنان نگرانی‌هايی را در مورد ايشان به وجود آورده است. پيش از اين نيز سميه رشيدی در ۲۹ آذرماه بازداشت شده بود. همچنين روز گذشته تنی چند از فعالان سياسی و مدنی بازداشت شدند. عمادالدين باقی، حشمت‌الله طبرزدی و هاله سحابی از جمله بازداشت‌شدگان دوشنبه ۷ دی‌ماه می‌باشند. گفتنی است گزارش‌ها حاکی از بازداشت ماشاالله شمس الواعظين روزنامه نگار و سخنگوی انجمن دفاع از مطبوعات ايران در بامداد امروز است.

پس از کشته شدن دست کم ۸ تن در جريان اعتراضات صورت‌گرفته در روز عاشورا، اکنون شاهد موج جديدی از بازداشت فعالان مدنی و سياسی از سوی دستگاه‌های امنيتی هستيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016