چهارشنبه 9 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه هيات دولت: تماميت کفر و باطل، الحاد و نفاق در برابر تماميت حق صف آراست، ايرنا

هيات دولت سه شنبه شب با اعلام انزجار از ساختارشکنان بی‌هويت که با هتک حرمت روز عاشورا به ايمان و مقدسات مردم اهانت کرده‌اند، بيانيه ای منتشر کرد.

هيات دولت در اين بيانيه تصريح کرده است: ملت آگاه و فهيم ايران اسلامی که همواره وفاداری خود را به نظام اسلامی و اصل مترقی و رفيع ولايت فقيه و رهبری فرزانه اثبات کرده‌اند؛ بار ديگر ايادی خود فروخته و بازی‌خوردگان استکبار را سر جای خود می‌نشانند و چشم فتنه را کور، خواب پريشان بدانديشان و نقشه‌های شوم آنان را نقش بر آب خواهند کرد و دندان غيظ‌آلود دشمنان را در هم خواهند شکست.
متن کامل بيانيه هيات دولت در محکوميت ساختارشکنان روز عاشورا در تهران به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


"اين محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است"
امام خمينی رحمه الله عليه
عاشورای حسينی صحنه مجاهدت و جانبازی بی‌بديل سرور و سالار شهيدان حضرت ابا عبدالله الحسين عليه‌السلام و ياران وفادار ايشان است و پرچم عدالت، شرافت، انسانيت و آزادگی همواره در سايه رأس مطهر و بر نيزه آن امام همام برافراشته خواهد ماند.
«عاشورا» در متن تاريخ تشيع و در عمق جان و باورهای پاک، جاری و «نهضت شکوهمند کربلا» چونان کوثری ناب سيراب‌کنندة جان‌های عاشق شيعه است و فرهنگ عاشورا با محتوای الهی و حماسی معنا و مفهوم دين‌داری محض و ستم‌ستيزی سازنده، درسی بزرگ برای همه انسان‌های آزاده می‌باشد.
پيام عاشورای سال ۶۱ هجری، لزوم هوشياری دين‌مداران، به ويژه خواص اهل دين است که حنجره خونين عزيز فاطمه و جان نبی و علی صلوات الله عليهم اجمعين تا قيامت آن را فرياد خواهد زد و گروه‌های دين‌فروش را رسوای جهانيان خواهد ساخت.
آنچه در عاشورای ۱۴۳۱ در تهران پايتخت قلب‌های عاشق اهل بيت عليهم‌السلام روی داد، بازترسيم روز دهم محرم سال ۶۱ هجری است که تماميت کفر و باطل، الحاد و نفاق در برابر تماميت حق صف آراست تا شايد با استخدام گروهی از اراذل و بازماندگان گروهک‌های ضدانقلابی سوت زنان و هلهله‌کنان فاجعة ديگری را به تصوير کشانند اما چه خيال باطلی که اين مردم در مکتب خونين حسينی درس ايثار و حماسه فرا گرفته و مردانگی و صلابت خود را با تقديم فرزندان برومندشان اثبات کرده و از هر چه کوفی خصلت و کوفی باور بيزارند.
هتک حرمت روز عاشورا و زيرپا گذاشتن ارزش‌های انسانی لکه ننگی بر پيشانی موج‌سواران فتنه‌گر است که با سرسپردگی علنی و آشکار به بيگانگان در توهم براندازی نظام اسلامی‌اند. اين فرقه گمراه که غافل از عواقب ناگوار اعمال نابخردانه و نسنجيده خود با اقدامات ساختارشکنانه و سردادن شعارهای موهن موجبات اندوه ملت شريف ايران و شادی جبهة صهيونيزم جهانی را فراهم می‌کنند و عملاً فرش قرمز زير پای بيگانگان گسترانيده و امنيت ملی را نشانه می‌روند بايد بدانند که در نقش پياده نظام دشمن ظاهر شده‌اند.
ملت آگاه و فهيم ايران اسلامی که همواره وفاداری خود را به نظام اسلامی و اصل مترقی و رفيع ولايت فقيه و رهبری فرزانه اثبات کرده‌اند و در رفراندوم بزرگ ۲۲ خرداد ماه بزرگترين «نه» تاريخی را به غرب مداران دين‌ستيز و خودباخته نشان داده‌اند، بار ديگر ايادی خود فروخته و بازی‌خوردگان استکبار را سر جای خود می‌نشانند و اوراق زرين ديگری از افتخار ايران زمين را ورق خواهند زد و چشم فتنه را کور، خواب پريشان بدانديشان و نقشه‌های شوم آنان را نقش بر آب و دندان غيظ‌آلود دشمنان را در هم خواهند شکست.
هیأت دولت جمهوری اسلامی ايران با عرض تسليت به محضر حضرت بقيه‌الله الاعظم ارواحنا لتراب مقدمه الفداء و نائب برحقش رهبر فرزانه انقلاب حضرت آيت‌الله العظمی خامنه‌ای مدظله العالی، همراه با اقشار مختلف مردم انزجار خود از ساختارشکنان بی‌هويت که به ايمان و مقدسات مردم اهانت کرده‌اند را اعلام می‌دارد.
اميد است که عموم مردم دردمند و عزادار ايران اسلامی در عين هوشياری با حفظ آرامش و بذل همکاری با مقام های مسئول، آنان را بر چيدن بساط فتنه‌گران ياری دهند.
ان تنصرالله ينصرکم و يثبت اقدامکم
هيات دولت جمهوری اسلامی ايران


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016