پنجشنبه 17 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مصباح يزدی: قبل از انقلاب کشورهای اروپايی و امريکايی ما را وحشی می‌دانستند، فارس

خبرگزاری فارس: آيت‌الله مصباح يزدی صبح امروز در ديدار اعضای بسيج دانشجويی دانشکده فنی دانشگاه تهران، گفت: مردم در راهپيمايی‌ها شعار "جانم فدای رهبر " را از عمق وجود خويش می‌گويند.

عليرضا امامی مسئول سياسی بسيج دانشکده فنی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس، اظهار داشت: آيت‌الله محمد تقی مصباح يزدی در ديدار با ۵۰ نفر از اعضای بسيج دانشجويی دانشکده فنی دانشگاه تهران که صبح امروز در محل موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی(ره) برگزار شد، گفت: به طور کلی هدف‌گذاری در زندگی بستگی به نگرش انسان به زندگی دارد؛ دو نگرش متضاد در دو قطب موجود است. يک نگرش می‌گويد من چشم و گوش و روح و روان و عمر محدود که نهايتا ۱۰۰ سال باشد دارم و نگرش پيغمبران که دلايل عقلی و شعوری زيادی برای آن موجود است، می‌گويد که حقيقت انسان اين بدن نيست که با مردن هم از بين نمی‌رود و در روز قيامت هم مجددا زنده می‌شود و عمر بی‌نهايت دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: آيت‌الله مصباح يزدی در ادامه با اشاره به تفاوت‌های اين ۲ نگرش، اظهار داشت: تفاوت حداقلی اين ۲ نگرش تفاوت نهايت و بی‌نهايت است، در مرحله اول بايد يکی از اين دو راه را انتخاب کنيد يا ثابت کنيد که پيامبران (العياذبالله) دروغ گفتند که اگر نتوانستيم اثبات کنيم عقل اجازه نمی‌دهد نگرش دوم را ترک کنيم.
مسئول سياسی بسيج دانشکده فنی دانشگاه تهران افزود: آيت‌الله مصباح يزدی در ادامه گفت: اگر نگرش دوم را اثبات و انتخاب کنيم همه چيز و ديدمان متحول می‌شود، شما که جوان هستيد ببينيد اين عمر را صرف چه کاری می‌کنيد؟ جايی خرج کنيد که سود داشته باشد.
امامی اضافه کرد: آيت‌الله مصباح در ادامه اين ديدار با اشاره به اتفاقات اخير کشور تصريح کرد: اين مشکلاتی که در جامعه است بسياری برای ندانستن‌ها و فريب خوردن است، آدم‌های ذاتا خبيث خيلی کم هستند، غالبا آنهايی که لغزش می‌کنند به دليل کم دانستن و فريب خوردن است، بايد اول بدانيم و بعد از دانستن بايد اراده انجام داشته باشيم؛ برای جوانان در آغاز جوانی خيلی مهم است که شناخت کافی داشته باشند و سعی و تمرين کنيم، مثلا در ابتدا يک دهم کارهای روزانه را طوری که خدا خواسته انجام دهيم و سعی کنيم که تمام شئونات زندگی را در بربگيرد؛ در اين صورت است که به عبد تبديل می‌شويم.
وی گفت: آيت‌الله مصباح در ادامه خطاب به دانشجويان، تاکيد کرد که کسانی که تقوا داشته باشند خدا کمکشان می‌کند؛ اينها افسانه نيست حقايق دين است که تمام بزرگان و علما و صالحين تجربه کردند.
مسئول سياسی بسيج دانشکده فنی دانشگاه تهران افزود: در ادامه اين ديدار آيت‌الله مصباح با بيان اينکه کسانی که از روی دشمنی نقشه‌هايی را برای ملت‌ها می‌کشند، ده‌ها سال است که ميليون‌ها دلار بودجه هزينه می‌کنند، افزود که خدا می‌داند که آمريکا در اين ده، دوازده سال چقدر هزينه کرده تا روز عاشورا اين اتفاق بيافتد.
آيت الله مصباح ادامه داد: قابل محاسبه نيست که چقدر کنفرانس‌ها، تربيت افراد به صورت‌های مختلف و غيره انجام شده تا اين حرکت شروع شود، اما خدا همه اين کارها را درست عکس می‌کند کان‌نه همه اين‌ها را درست کرده بود و در حقيقت کاری که دشمن کرد تا نظام سرنگون شود جهت تقويت نظام شد؛ اين کار خداست، خدا سيئات را به حسنات تبديل می‌کند.
امامی ادامه داد: آيت الله مصباح اضافه کرد که حالا با همچنين خدايی معامله کردن صرف نمی‌کند؟ تازه اين متعلق به دنياست و آخرت بهتر و پايدارتر است، آنهايی که محققان اقتصادی را در دانشگاه‌هايشان تربيت می‌کنند، برای اقتصاد خودشان چه کردند؟ اين همه اسکناس بی‌پشتوانه که در امريکا درست شد و در باطن جامعه‌هاشان، خانواده‌ها متلاشی شد.
وی افزود: آيت‌الله مصباح در ادامه اين ديدار با اشاره به سفر آمريکای خود، گفت: بعضی‌ها می‌گويند مستند نيست، اما ده پانزده سال پيش در يکی از سفرهايی که به آمريکا داشتم يکی از اساتيد ‌آنجا می‌گفت که همسرش او را ترک کرده و دو فرزندش را تنها گذاشته و وی دچار بيماری افسردگی شده بود.
آيت الله مصباح ادامه داد: اين انسانيت تمدن و فرهنگشان است، در قبل از انقلاب در کشورهای اسلامی به ما اخ اليهود می‌گفتند و کشورهای اروپايی و امريکايی ما را وحشی می‌دانستند و آمريکايی‌ها در ايران به عنوان سختی کار، حق توحش می‌گرفتند.
مسئول سياسی بسيج دانشکده فنی دانشگاه تهران گفت:‌ آيت‌الله مصباح در ادامه جلسه گفت که بعد از انقلاب بنده شخصا در ميدان نزديک کاخ سفيد با آقای نهاونديان مسئول اتاق بازرگانی ديدار داشتيم که يکی از ساواکيان قبل از انقلاب جلو آمد و به ما توهين کرد که در کشور شيطان بزرگ چه می‌کنيد ما گوش نکرديم و محل نگذاشتيم، رفت به پليس گفت که اين‌ها تروريست هستند؛ دو تا افسر پليس جلو آمدند و احترام گذاشتند و گفتند اهل کجائيد؟ گفتيم ايران، گذرنامه‌هايمان را به آنها داديم، دليل مسافرتمان را پرسيدند که گفتيم برای کنفرانس به اينجا آمده‌ايم، از تحصيلاتمان پرسيدند که گفتم الهيات خوانده‌ام، آن يکی افسر گفت: من هم الهيات خوانده‌ام، ای کاش وقتی بود که با هم مباحثه کنيم، سپس با احترام گذرنامه را پس دادند و رفتند.
امامی ادامه داد: آيت الله مصباح يزدی در ادامه اين جلسه با اشاره به راهپيمايی‌های اخير مردم کشور، تصريح کرد که در راهپيمايی‌هايی که در اين چند وقت توسط مردم مسلمان انجام می‌شد و مردم از ته دل می‌گفتند "جانم فدای رهبر " به نظر شما اين شعار شوخی بود؟ و يا کسی آنها را مجبور کرده بود که بگويند؟ اينها گرانی و بمباران را درک نکرده بودند؟ اين محبت به رهبری مصداق آيه قرآن است، خدا را هزار مرتبه شکر که خدا محبتش را در اعماق دل‌ها گذاشته و اين حتی برای دشمنانش هم موجود است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016