شنبه 19 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

امنيت جانی کروبی را تامين کنيد! کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران

شواهد نزديکان کروبی مبنی بر مداخله سپاه و بسيج در سوء قصد به جان کروبی

۱۸ ديماه ۱۳۸۸- به گفته يکی ازنزديکان مهدی کروبی به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران، نشانه هايی وجود دارد که سوء قصد روز گذشته به حجت الاسلام کروبی؛ توسط نهادهای رسمی سازماندهی شده بود و پس از آن، اطلاعات مربوط به اين جنايت در همآهنگی با خبرگزاری فارس بصورت کنترل شده ای منتشر شد.

هادی قائمی؛ سخنگوی کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران در باره اين سوء قصد گفت:" مشاهدات نشان می دهند که شخصيت های مخالف دولت در خطر حذف فيزيکی توسط سپاه پاسداران و شبه نظاميان بسيجی هستند که بصورت ناشناس عمل می کنند و به گونه ای وانمود می کنند که اين جنايات توسط مردم خشمگين انجام می شود."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هادی قائمی تاکيد کرد که "ما از مقامات ايرانی می خواهيم که عاملين اين جنايت را مشخص و محاکمه کنند و امنيت جانی افراد مخالف حکومت را تامين کنند."

يکی از نزديکان مهدی کروبی در گفت وگو با کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت:

" افراد بسيجی و سپاهی پيش از حضور آقای کروبی در پايگاه های بسيج و سپاه جمع شده بودند. پس از چند دقيقه از ورودی آقای کروبی به قزوين، همه شان وارد شدند. آنها کاملا با خبرگزاری فارس هماهنگ بودند، چون پس از وارد شدن آقای کروبی به منزل، خبر آن روی سايت اين خبرگزاری قرار گرفت. اين يعنی اينکه هماهنگی بين خبرگزاری فارس و سپاه کامل بود.

در جريان تجمع هماهنگ شده نيروهای بسيجی وسپاهی دو تير به خودروی آقای کروبی شليک شد. خوشبختانه ماشين از نوع زرهی بود. شيشه جلو که خيلی محکم تر بود، ترک برداشت اما پايين نريخت. اگر شيشه ضدگلوله نبود تير وارد ماشين می شد وصدمه جدی می رساند" .

وی درخصوص جدی بودن سوء قصد گفت: اگر ماشين ضدگلوله نبود، به ايشان صدمه جدی وارد می شد. از خبری که خبرگزاری فارس تنظيم کرده بود می شد فهميد که آنها می دانستند ماشين زرهی است و تير رد نمی شود. به نظر من تير زده اند که به آقای کروبی بگويند شما هيچ کجا نمی توانيد برويد و اگر از خانه بياييد بيرون ترور هم بدنبالش است."

منابع آگاه در قزوين در تائيد حمله به کروبی به کمپين گفتند که کسانی که به حضور کروبی در قزوين معترض بودند، افراد کاملا شناخته شده بسيج و اعضای سپاه پاسداران هستند که بصورت لباس شخصی ظاهر شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016