شنبه 19 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد خطاب به غرب: آن دوره تمام شد که با پررويی و قلدوری بخواهيد مسائل را جلو ببريد، هشتتان گروی نه‌تان است، ايسنا

رييس‌جمهور گفت: به ملت ايران و رهبر عزيز ايران اطمينان می‌دهم که دولت با تمام وجود در پای ساختن ايران و دفاع از منافع ملت ايران ايستاده است و سرسوزنی از منافع کوتاه نمی‌آيد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) دکتر محمود احمدی‌نژاد ظهر روز شنبه در مراسم افتتاح کارخانه آلومينيوم هرمز‌آل در بندر عباس با بيان اين‌که " امروز ساختن ايران ماموريت بزرگ ملت ايران است و من بارها اين مساله را متذکر شده‌ام" ادامه داد: تمام شرايط برای ساختن ايران فراهم است.

وی خاطرنشان کرد: عصبانيت دشمن ملت ايران از آن‌جاست که می‌بينند که ملت بزرگ ايران عزم جدی برای ساختن و فتح قله‌های بلند دارند، آن‌ها از پيشرفت ما ناراحتند. آن‌ها بدانند که ملت ايران می‌داند که تمام طراحی‌هايی که دشمنان انجام می‌دهند برای کند کردن حرکت رو به جلو ملت ايران است. آن‌ها می‌خواهند وقت و انرژی ملت ايران را در برخی از اصطحکاک‌ها مستهلک شود و به جای اين‌که متخصصن کشور ما وقت و انرژی خود را صرف ساختن ايران کنند صرف کارهايی ‌کنند که جز وارد کردن خسارت نتيجه‌ای ندارد.

وی با بيان اين‌که " ملت ايران دست دشمنان را خوانده و راه ساختن را با قدرت ادامه می‌دهد" ادامه داد: ملت ايران آگاهانه، با همدلی و با اقتدار از آرمان‌های خود دفاع و از فرصتی که خداوند داده است برای ساختن ايران استفاده می‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس‌جمهور با اشاره به بهانه‌ها و بازی‌هايی که دشمنان هر روز در مورد ملت ايران راه می‌اندازند، گفت: شما می‌بينيد که هر روز يک بهانه می‌آورند يک روز بهانه حقوق بشر يک روز بهانه انرژی هسته‌يی و هر روز يک بازی درست می‌کنند، ولی آن‌ها بدانند که با اين بازی‌ها و بهانه‌ها ملت، نظام جمهوری اسلامی ايران و انقلاب ايران به زمين نخواهد خورد. آن‌ها قادر نيستند با تبليغات ملت ايران را متوقف کنند. آن‌ها تصور می‌کنند که می‌توانند جلوی ملت ايران را بگيرند، ولی من می‌خواهم آب پاکی را بر روی دست آن‌ها بريزم و به آن‌ها بگويم که ملت ايران دست شما را خوانده است و متوقف نمی‌شود.

وی با بيان اين‌که " جای جای ايران صحنه کار و حرکت برای ساختن و پيشرفت مبتنی بر عدالت است" افزود: ملت ايران حرکت برای ساختن و پيشرفت را با عدالت و با قاطعيت دنبال می‌کند. دشمنان خيال کردند که با زبان طلبکارانه می‌توانند ملت ايران را تحت فشار قرار دهند، ولی به آن‌ها می‌گويم؛ آن دوره گذشت، شما زشت‌ترين و سنگين‌ ترين جنايت‌ها و خيانت‌ها را در عرصه جهانی کرده‌ايد، دوره زورگويی تمام شده است و ديگر نمی‌توانيد طلبکار ديگران شويد. امروز ملت‌ها از شما طلبکارند و يکی از طلبکاران اصلی از شما ملت ايران است.

وی ادامه داد: آن‌ها فکر کردند که با شلوغ‌کاری، پخش کردن تصاوير، راه‌اندازی رسانه و شکستن هنجارها می‌توانند راهی پيدا کنند که ملت ايران متوقف کنند ولی اشتباه کرده‌اند.

احمدی‌نژاد گفت:‌ يکی از جاهايی که ملت ايران از آن‌ها طلبکاری دارد، خسارات جنگ جهانی دوم است؛ گروهی نيز تعيين شده که تمام خسارات جنگ جهانی دوم را حساب کند و ايران در اين مساله جدی است؛ چراکه ايران وقتی ادعايی را مطرح می‌کند، تا آخر پای اين ادعا می‌ايستد.

وی خطاب به دشمنان تاکيد کرد: شما در اين مدت با طلبکاری برخورد می‌کرديد، ملت ايران تواضع به خرج می‌داد و تاکيد داشت که کارها براساس دوستی پيش رود، شما گوش نکرديد و به اين رفتار خود ادامه داديد، اکنون نيز ملت ايران از شما طلبکار است و ادعای خسارت دارد، ما به شما گفتيم؛ کاری نکنيد که ملت ايران ادعايی مطرح کند که شما پشيمان شويد، ولی شما گوش نکرديد. ما ادعای خسارت داريم و تا آخر پای آن می‌ايستيم و تا ريال آخر اين خسارت را خواهيم گرفت.

وی ادامه داد: شما فکر کرديد که با تبليغات و راه‌اندازی شبکه‌های تلويزيونی می‌توانيد کاری کنيد که ملت ايران را تسليم کنيد تا به شما بگويد ما تسليميم، ولی ديديد که اشتباه کرديد و ملت ايران قدمی از آرمان‌ها و منافع خود عقب‌نشينی نخواهد کرد.

رييس‌جمهور با بيان اين‌که " بارها گفتيم که ملت ايران اهل تعامل و گفت‌وگو است" خاطرنشان کرد: ما طرفدار دعوا نيستيم و گفتيم که بياييد به جای دعوا وادبيات طلبکارانه تعامل و گفت‌وگو براساس عدالت و احترام داشته باشيم، ولی شما گوش نکرديد. شما زياده‌خواهی کرديد، تحريم کرديد و آن آقا آمد تحريم‌ها را تمديد کرد، فکر کرديد که می‌توانيد با اين کارها ملت ايران را به زانو درآوريد، اشتباه کرديد. اکنون وارد فاز جديدی شده‌ايم و آن دوره تمام شده است که با پررويی و قلدوری بخواهيد مسائل را به جلو ببريد، شما اکنون هشتتان گروی نه‌تان است و نمی‌توانيد خودتان را اداره کنيد و قادر به تاثيرگذاری در عرصه جهانی نيستيد، ولی ملت ايران قادر است و با قوت و براساس عدالت در معادلات جهانی دخالت می‌کند و اجازه نمی‌دهد که شما نظم نوينی را براساس پايه‌های ظالمانه تاسيس کنيد.

وی گفت:‌اکنون دوران نظم کنونی که براساس ظلم است تمام شده و اگر همه شما جمع شويد ديگر نمی‌توانيد نظم قبلی را برگردانيد، اين نظم بايد به تاريخ برود و اگر خيال می‌کنيد که با دغل کاری می‌توانيد نظم جديدی را بر اساس ظلم ايجاد کنيد، اشتباه می‌کنيد. هرجا جنايتی بوده است شما نيز حضور و دخالت داشته‌ايد. اکنون ملت ايران مدعی است؛ مدعی خلع سلاح اتمی است، همه بايد خلع سلاح اتمی شوند و ما پای اين امر ايستاده‌ايم.

احمدی‌نژاد يادآور شد: دشمنان با پررويی می‌گويند که برای پيشرفت هسته‌يی‌تان بايد از ما اجازه بگيريد. اين در صورتی است که آن‌ها بايد جواب بدهند و خيال نکنند که می‌توانند مانعی در برابر حرکت ملت ايران ايجاد کنند. اگر اين‌گونه تصور می‌کنند، صحنه‌ هايی روی خواهد داد که می‌فهمند خيال‌شان يک خيال خام بيش نيست. ‌ملت ايران يک ملت بزرگ، ‌متعهد، يکپارچه و مصمم است و من به ملت و رهبری عزيز ايران اين اطمينان را می‌دهم که دولت با تمام وجود در پای ساختن ايران و دفاع از منافع ملت ايران ايستاده است و سر سوزنی از منافع کوتاه نمی‌آيد.

وی با بيان اين‌که " دشمنان يک راه بيشتر ندارند و آن راه درست احترام به ملت‌ها و ملت ايران و تن دادن به عدالت است" ادامه داد: دشمنان بدانند هرجای دنيا بروند ما در تقابل با آن‌ها هستيم؛ تقابل ما فکری، فرهنگی و انديشه‌ای است. ما اهل استفاده از زور نيستيم، اقتدار ايران برآمده از زور نيست، بلکه برآمده از فرهنگ و تمدن است و معتقديم که انديشه، فرهنگ و منطق بر زور، بی‌فرهنگی و بی‌منطقی غلبه می‌کند.

وی گفت: اگر دولت نهم با سرعت ۱۲۰ کيلومتر حرکت می‌کرد دولت دهم با سرعت ۱۵۰ کيلومتر حرکت می‌کند و خواهد کرد، دشمنان می‌خواهند اين سرعت کم شود، آن‌ها می‌خواهند انرژی ملت ايران را بگيرند، اشتباه می‌کنند و هرچه مانع درست کنند ملت ايران با سرعت و با عزم حرکت خود را ادامه خواهد داد. اين ملت هيچ‌گاه فريب طراحی‌های آن‌ها را نخواهد خورد و کار خود را با عزت ادامه می‌دهد.

رييس‌جمهور در بخش ديگری از صحبت‌ های خود با تشکر از دست‌اندرکاران کارخانه هرمزآل گفت:‌ من از کسانی که در راه‌اندازی اين کارخانه تلاش کرده‌اند، تشکر و قدردانی می‌کنم. اين کار، ‌کار بسيار بزرگی است، به خصوص که اين پروژه در مقايسه با پروژه‌های مشابه در مدت زمان کمتری افتتاح شده است.

وی در بيان چند توصيه به وزير صنايع و اهالی صنعت نيز اظهار کرد: ‌اميدوارم که ساير بخش‌ها به سرعت وارد ميدان شوند و کارخانه به حداکثر ظرفيت توليد خود برسد. ما بايد تکنولوژی اين صنعت را در کشور گسترش و بر دانش فنی خود تکيه دهيم. اين پروژه در کمترين مصرف انرژی را دارد. ما بايد از محصول آلومينيوم در صنايع پايين دستی‌ استفاده کنيم و در واقع صنايعی را که مصرف آلومينيوم دارند را در استان مستقر کنيم؛ چراکه اين امر باعث ايجاد اشتغال بيشتر در اين استان خواهد شد.

وی گفت:‌ اميدوارم پروژه‌های بزرگ ديگری که در اين استان در حال تاسيس و راه‌اندازی است به سرعت کامل شود و به نتيجه برسد و اين شدنی است؛ چراکه ظرفيت علمی و فنی کشور به ما اين اجازه را می‌دهد.

پيش از صحبت‌های رييس‌جمهور، وزير صنايع، استاندار استان و نماينده ولی فقيه در اين استان و چند تن از مسوولان اين پروژه سخنرانی کردند.

با حضور رييس‌جمهور از تعدادی از دست‌اندرکاران اين پروژه نيز تشکر و قدردانی شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016