دوشنبه 21 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيش از ۲ ماه بی خبری از کاظم رضايی، فعال دانشجويی دربند دانشگاه شيراز، اميرکبير

کاظم رضايی دانشجوی رشته مهندسی مکانيک دانشگاه شيراز در ۱۳ آبان امسال برای چهارمين بار بازداشت شد و هم اکنون با گذشت بيش از ۲ ماه خبر دقيقی از وضعيت وی در دست نيست.

به گزارش خبرنامه اميرکبير کاظم رضايی از تاثير گذارترين فعالين دانشجويی در شيراز است که برای اولين بار پس از تجمع اسفند ۱۳۸۶ به دادسرا احضار و به همراه ۱۰ تن از دانشجويان دانشگاه شيراز بازداشت و سپس به قيد کفالت ازاد شد. کمتر از ۱ سال بعد به مناسبت روز دانشجو تريبون آزادی در روز ۱۸ آذر در دانشگاه شيراز برگزار شد که پس از آن وی به همراه ۱۵ تن از دانشجويان دانشگاه شيراز به اداره اطلاعات شيراز معروف به پلاک ۱۰۰ احضار و به مدت ۲ هفته بازداشت شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کاظم رضايی پس از مراسم ۱۶ آذر ۸۷ به ۲ ترم محروميت از تحصيل و ممنوع الورودی به دانشگاه و ارجاع به کميته انضباطی وزارت علوم محکوم شد.

لازم به ذکر است که وی در تابستان ۸۶ نيز يک بار به خاطر روزه سياسی در اعتراض به سرکوب دانشجويان دانشگاه اميرکبير به کميته انضباطی احضار شد. او يک بار ديگر در تابستان امسال و در جريان سرکوب های گسترده پس از کودتای انتخاباتی دولت در تابستان به اداره اطلاعات شيراز احضار شد و ۱۰ روز ديگر را در بازداشتگاه اطلاعات زندانی بود.

وی همچنين سردبير نشريه دانشجويی فروردين در دانشگاه شيراز بود. نشريه ای که به مدت ۵ سال در دانشگاه شيراز منتشر شده و سپس از سال ۸۵ تا ۸۶ به مدت ۱ سال توقيف شد. او با نشريه های دانشجويی بسياری از جمله "تير"، "قاصدک"، "داروگ" و "ورشرنگ" همکاری داشت.

اين فعال دانشجويی در روز ۱۳ آبان به کمک انتظامات و حراست دانشگاه شيراز دستگير و به زندان مخوف عادل آباد منتقل شد. در هنگام بازداشت به نقل از شاهدان عينی به طرز وحشيانه ای مورد ضرب و شتم نيروهای امنيتی و انتظامی قرار گرفت به صورتی که از ناحيه بينی دچار شکستگی شديد شد.

شنيده ها حاکی از آن است که کاظم رضايی از آنجا به اداره اطلاعات شيراز منتقل شده است. او در زندان عادل آباد به همراه تعداد زيادی از دانشجويان دانشگاه شيراز که در روز ۱۳ آبان دستگير شدند اعتصاب غذا کرد که انتظامات زندان به صورت وحشيانه ای به آنها حمله کردند و آنان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

لازم به ذکر است يحيی طاووسی همخانه ای کاظم رضايی که برای پيگيری وضعيت وی به دادگاه انقلاب مراجعه کرده بود به مدت ۲۰ روز بازداشت شد. دانشجويان ديگری نيز که برای پيگيری وضعيت وی به دادگاه انقلاب مراجعه کرده اند با تهديد به بازداشت از سوی دادگاه روبرو شدند. به گزارش خبرنامه اميرکبير چند روز پس از دستگيری وی مأموران امنيتی به خانه وی در شيراز حمله کرده و لپ تاپ و تمام وسايل شخصی او را با خود بردند.

اخبار ضد و نقيضی در مورد صدور حکم ۵ سال زندان برای کاظم رضايی شنيده شده است که به علت وضعيت نامشخص وی و ادامه بارداشتش در اداره اطلاعات شيراز، قابل تاييد نمی باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016