دوشنبه 21 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رفسنجانی: ريشه اختلافات سياسی بايد با عقلانيت خشکانده شود، سکوت نکرده ام برای کمک به حل مشکلات بدون جنجال خبری تلاش خود را نموده ام، مهر

رئيس مجلس خبرگان رهبری افزايش اختلافات ميان نيروهای سياسی را مهمترين مشکل کشور خواند و گفت: ريشه اين اختلافات بايد با عقلانيت شناسايی و خشکانده شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، اعضای شورای مرکزی مجمع نمايندگان ادوار مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه با آيت الله هاشمی رفسنجانی ديدار کردند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در اين ديدار با اشاره به سخنان اخير رهبری، اجماع بر محور قانون و دوری از اقدامات خودسرانه را از جمله محورهای اساسی در اين بيانات عنوان کرد و افزود: اگر اين دو رعايت شود جامعه به حالت تعادل نزديک خواهد شد و جايی برای اختلاف باقی نمی ماند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با اشاره به اوضاع جهانی، منطقه و حضور نظامی کشورهای غربی در مرزهای زمينی و آبی جمهوری اسلامی ايران، تاکيد کرد: يکدلی و وحدت در ميان نيروهای سياسی و مردم بيش از هر زمان ديگری نياز است و همه بايد با گذشت و فداکاری زمينه های آن را فراهم کنند.

آيت الله هاشمی رفسنجانی تاکيد کرد: دشمنان خارجی به وضعيت فعلی کشور و افزايش اختلافات دل بسته اند و اين در سخنانشان قابل مشاهده است.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تاکيد کرد: اقدامات برای حل مسائل موجود و رفع اختلافات بايد با درک اهميت زمان صورت پذيرد و اتلاف وقت می تواند فرصتها را نابود کند.

آيت الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سئوال يکی از حاضرين تصريح کرد: سکوت نکرده ام و همواره برای کمک به حل مشکلات بدون جنجال خبری تلاش خود را نموده ام.

وی افزود: راه حل هايی را به تشخيص خود برای حل مشکلات پيش آمده قبلاً بيان کرده ام و تکرار مداوم آن را ضروری نمی بينم، مضافاً اينکه متاسفانه برخی آلوده به اغراض سياسی و جناحی دنبال جوسازی و ايجاد جنگ روانی در کشور هستند که ادامه اين روند را به صلاح کشور نمی دانم.

در ابتدای اين ديدار اعضای مجمع نمايندگان ادوار مجلس هر يک به طور جداگانه به بيان نقطه نظرات و نگرانيهای خود از وضعيت موجود پرداختند. پاسداری از انديشه دينی و قانون اساسی، رعايت صداقت در عرصه سياست، عدم استفاه ابزاری از مقدسات، تلاش بزرگان سياسی کشور برای برون رفت از وضعيت فعلی، رعايت اعتدال در اعلام مواضع و دوری از قانون گريزی اهم مطالبی بود که حاضران در سخنان خود بر آن تاکيد کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016