چهارشنبه 25 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هاشمی رفسنجانی: اگر برخی با ارعاب و فضاسازی به دنبال حل مسائل هستند در اشتباه‌اند، ايلنا

* افرادی هستند که شهرت خويش را از راه اهانت به ديگران می‌خواهند
* متاسفانه آقای يزدی براثر مشکلات جسمی گاهی دچار عصبانيت می‌شود و عجولانه اعلام نظر می‌کند
* مسئولان به دنبال تقويت اعتماد جامعه باشند


ايلنا: رئيس مجلس خبرگان رهبری تاکيد کرد: اگر برخی فکر کنند با ارعاب و فضاسازی می‌توانند مسائل را حل نمايند در اشتباهند و اگر هم به صورت ظاهری آن را حل کنند پس از گذشت زمان کوتاهی آن موضوع وسيع‌تر از گذشته مطرح خواهد شد.
به گزارش ايلنا،آيت‌الله هاشمی رفسنجانی روز گذشته در ديدار جمعی از روحانيون و وعاظ که در آستانه ماه محرم صورت گرفت، تأکيد کرد: انقلاب اسلامی با اتکا به نيروی مردم و حمايت آنها از رهبری امام، روحانيت و کمک نيروهای دانشگاهی و بازاريان توانست به پيروزی برسد و تداوم آن در گرو حمايت مردم و حفظ رابطه مناسب آنها با حکومت اسلامی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: وضعيت امروز دنيا با گذشته تفاوت کرده است؛ نسل امروز با اتکا به از بين رفتن انحصارهای رسانه‌ای آگاه و مطلع است و در آينده نيز مطلع‌تر خواهد بود و ما نيز بايد تلاش کنيم متناسب با زمان مسائل را برای آنها تبيين کنيم.
وی تصريح کرد: بايد به گونه‌ای با مردم رفتار شود تا آنها احساس کنند نظام به دنبال احقاق حق آنها و حفظ کرامتشان است.
هاشمی رفسنجانی تصريح کرد: قانون اساسی در فصول مربوط به تبيين حقوق مردم بسيار خوب تدوين شده است و مسئولان بايد تلاش کنند تا با اجرای کامل آن؛ اعتماد جامعه را تقويت نمايند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: منافقين از ابتدای انقلاب تلاش می‌کردند هر شخصيت روحانی که در انحرافات عقيدتی آنها، همراهيشان نمی‌کنند را حذف فيزيکی و شخصيتی نمايند و امروز نيز در پوشش‌های ديگر در حال فعاليت هستند.
وی تأکيد کرد: حفظ اصل ولايت فقيه و جايگاه رهبری از ضروريات است و همگان بايد در اين مسير حرکت کنند. و با شناختی که از رهبری دارم با تدبير ايشان به شرط همکاری ديگران مشکلات سياسی و اقتصادی قابل حل است و بايد فعالان عرصه سياسی کشور به دور از هرگونه تندروی، ايشان را در اين مسير ياری دهند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با انتقاد از برخی افراد و احزاب و گروههای سياسی که با انحصارگرايی و برخورد حذفی مانعی مهم در رسيدن جامعه به حد تعادل هستند تصريح کرد: اگر برخی فکر کنند با ارعاب و فضاسازی می‌توانند مسائل را حل نمايند در اشتباهند و اگر هم به صورت ظاهری آن را حل کنند پس از گذشت زمان کوتاهی آن موضوع وسيع‌تر از گذشته مطرح خواهد شد.
وی با خطاب قراردادن فعالان عرصه سياست در کشور به ويژه قشر روحانيت گفت: مردم را زير پرچم اسلام، متحد نگه داريم و نگذاريم اهداف اصلی انقلاب اسلامی در پس منازعات سياسی گم شود.
رئيس مجلس خبرگان رهبری افزود: براساس آموزه‌های امام(ره)، حرکت در کنار مردم مهمترين عامل پايداری نظام است و همگان بايد قدر انقلاب اسلامی را بدانند و با تنگ‌نظری و کوته‌بينی اين فرصت عظيم و تاريخی را زايل نکنند.
وی محرم و واقعه عاشورا را بهترين پايگاه برای شناخت ظالم و حمايت از مظلوم عنوان کرد و گفت: امروز پس از گذشت ۱۴۰۰ سال عمق و اهميت اين واقعه برای همگان روشن شده است.
هاشمی رفسنجانی در جواب جمعی از حضار که اجازه جواب به اظهارات اهانت آميز آقايان يزدی و حسينيان و زيارتی (حميد روحانی) را خواستند، گفتند: سالها است که جواب من به آقای يزدی درخواست شفا برای ايشان است و ارسال سلام.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت ادامه داد: متاسفانه ايشان براثر مشکلات جسمی گاهی دچار عصبانيت می‌شود و عجولانه اعلام نظر می‌کند.
هاشمی رفسنجانی تصريح کرد: افرادی هم هستند که شهرت خويش را از راه اهانت به ديگران می‌خواهند که جواب اينگونه افراد هم سکوت است و دعا برای هدايتشان.
گفتنی است در ابتدای اين ديدار حجت‌الاسلام والمسلمين رستگاری به نمايندگی از جمعيت حاضر با انتقاد از وضعيت فعلی رواج شايعه و تهمت بر ضد شخصيتهای مؤثر در انقلاب اسلامی و ياران اصلی امام؛ گفت: ثمره صبر، صلابت و اتکا به خداوند تحقق وعده الهی در مورد پيروزی حق برباطل است.
وی با اشاره به واقعه عظيم عاشورا تأکيد کرد: حرمت‌شکنی نسبت به امام حسين(ع) و خانواده‌اش مصيبت عظيم واقعه‌ عاشورا بود و تدبير در اين واقعه درس‌های بزرگی به همراه دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016