پنجشنبه 24 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آذربايجان به ايران گاز صادر خواهد کرد، راديو بين المللی فرانسه

فواد روستائی - جمهوری آذربايجان تا اول آوريل سال جاری ميلادی روزانه بيش از دو ميليون متر مکعب گاز به جمهوری اسلامی ايران صادر خواهد کرد.

شرکت نفت دولتی آذربايجان در روز چهارشنبه اعلام کرد در اين زمينه قراردادی ميان اين شرکت و شرکت ملی نفت ايران امضا شده است.

به گفتۀ رئيس شرکت نفت دولتی جمهوری آذربايجان، از حالا تا اول آوريل، اين کشور به احداث يک ايستگاه پمپاژ يا تلمبه خانه در مرز جمهوری آذربايجان و ايران ونيز خط لولۀ گاز گاجيبول- آستارا اقدام می کند و بدين ترتيب باکو امکان خواهد يافت که روزانه بين سه تا پنج ميليون متر مکعب گاز به ايران صادر کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين مقام نفتی دولت باکو افزود در سال ٢٠١١ جمهوری آذربايجان قادر خواهد بود تا يک ميليارد و پانصد ميليون متر مکعب گاز توليد کند و اين امر به اين کشور امکان خواهد داد تا نيازهای همسايگان خويش را برآورده سازد.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی که به اين خبر اختصاص داده است يادآوری می کند که جمهوری آذربايجان با برخورداری از يک موقعيت استراتژيک در ميان ايران و روسيه و منابع سرشار نفت و گاز از سال ١٩٩١ (سال استقلال اين کشور) به همان اندازه که مورد توجه مسکو قرار گرفته در غرب نيز در کانون توجه قرار داشته است.

شرکت های بزرگ نفتی چون "بريتيش پتروليوم" با برخورداری از پشتيبانی کشورهای غربی به سرمايه گذاری های عظيمی در بخش انرژی در جمهوری آذربايجان اقدام کرده و يک کريدور يا راهرو نفت و گاز ميان اين کشور و قارۀ اروپا از طريق گرجستان و ترکيه ايجاد کرده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016