پنجشنبه 24 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: آن چه دولت برای هدفمند کردن يارانه‌ها مدنظر داشت، بسيار آسان و بدون آسيب بود منتهی با برخی تغييرات پيچيده شده است، ايلنا

* با برخی تغييرات در لايحه هدفمند کردن يارنه‌ها اين طرح پيچيده شده است و بدون ترديد انرژی زيادی را از دولت خواهد گرفت.


رييس‌جمهور با تاکيد بر اينکه بايد ارزش و توفيق خدمتگزاری به مردم را شناخت و از همه لحظات آن در جهت خدمت به مردم استفاده کرد، بر ضرورت طراحی و تدوين الگوی برنامه‌ريزی و مديريت انقلابی تاکيد کرد.
به گزارش ايلنا، محمود احمدی‌نژاد صبح امروز در ديدار مديران استان خوزستان خدمت به مردم را بالاترين افتخار و ارزش دانست و اظهار داشت: شأن مديران و مسئولان به اندازه‌ای است که در خدمت مردم باشند. مسئولين بايد قدر اين فرصت استثنايی را بدانند و از همه دقايق اين فرصت برای خدمت به مردم استفاده کنند.
رييس‌جمهور توجه همزمان به اقدامات کلان و بزرگ را در کنار اقدامات جزئی مورد تاکيد قرار داد و اظهار داشت: مديران و مسئولين بايد در کنار توجه به عمران، صنعت، اقتصاد، فرهنگ و آموزش استان به مسائل جزئی مردم نيز توجه ويژه‌ای داشته باشند. مبادا بخاطر انجام فعاليت‌های کلان از توجه به کارهای جزئی و رفع مشکلات روزمره مردم غفلت کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمدی‌نژاد با تاکيد بر اينکه مردم بايد به راحتی به مديران دسترسی داشته باشند، اظهار داشت: اتاق مديران بايد به روی مراجعه کنندگان باز باشد و اگر هم مراجعه‌ای به آنها وجود نداشته باشد، خودشان بايستی با حضور در مراکز عموی در معرض نگاه مردم قرار گيرند تا مردم به راحتی مسائل و مشکلات خود را با آنان در ميان بگذارند و اين گونه اقدامات جزئی از اصول مديريت اسلامی است.
رييس‌جمهور گفت: رابطه انسانی و چهره‌به‌چهره با مردم جزئی از اصول مديريت اسلامی است که بايد مورد توجه ويژه قرار گيرد.
وی با اشاره به ويژگی‌های برجسته مردم خوزستان خاطر نشان کرد: بايد مسوولان اين استان با مديريت انقلابی و با روحيه دوران دفاع مقدس در خدمت مردم بزرگ اين استان باشند.
رييس‌جمهور با اشاره به اينکه بخشی از مردم خوزستان در اجتماع ديروز از برخی مديريت‌ها گلايه‌مند بودند خواستار توجه به مطالبات مردم شد و اظهار داشت: مديران استان خوزستان بايد نماد مديريت انقلابی در ايران و منطقه باشند.
احمدی‌نژاد در بخش ديگری از سخنان خود با بيان اينکه بشريت در مقطع سرنوشت‌ساز تاريخی و نقطه عطفی قرار گرفته است، اظهار داشت: امروز تحولات ايران منشأ تحولات جهانی شده و دنيا در حال تغيير است، نظام و معيارهای مادی، ليبراليسم و انديشه سرمايه‌داری به پايان راه رسيده و دنيا به دنبال نظم جديدی است و بدون ترديد تنها ملتی که می‌تواند اين خلأ را پر کند و به نياز تاريخی مردم پاسخ دهند ملت ايران است.
رييس‌جمهور خاطر نشان کرد: امروز يک فرصت تاريخی برای ملت ايران بوجود آمده است که خودش را بازسازی و احيا کند و همه شرايط برای اين کار مهيا است و هيچ‌گاه شرايط به اندازه امروز برای ساختن کشور آماده نبوده است.
وی افزود: امروز وحدت، انسجام، هوشمندی و آگاهی بی‌نظيری که در کشور بوجود آمده است که بايد قدر اين سرمایة با‌ارزش را دانست و البته بخش زيادی از عصبانيت دشمنان نيز بخاطر وجود چنين مؤلفه‌های باارزشی در بين مردم ايران است.
رييس‌جمهور تصريح کرد: امروز ملت ايران همه علوم و فنون را برای پيشرفت در اختيار دارند و توان مديريتی کشور نيز فرصت مغتنمی است که کشورمان را با سرعت بسازيم.
احمدی‌نژاد در ادامه خطاب به مديران استان با بيان اينکه در محلی خدمت می‌کنيد که همه ايران و منطقه را تحت تأثير قرار خواهد داد، اظهار داشت: آبادانی خوزستان، آبادانی کل ايران است و آثار سياسی و فرهنگی برجسته‌ای در منطقه خواهد گذاشت. از اين‌رو دولت نيز توجه ويژه‌ای به اين استان دارد و هيچگاه خوزستان به اندازه امروز در کانون توجه دولت نبوده است. البته دولت خدمت به مردم اين ديار را وظيفه خود می‌داند.
رييس‌جمهور با بيان اينکه استان خوزستان همواره در همه عرصه‌ها پيشتاز بوده است، گفت: خوزستان بايد در دوره ساختن ايران نيز الگو و پيشتاز باشد و از اين استان انتظار داريم تجلی مديريت مردمی و انقلابی باشد.
احمدی‌نژاد با بيان اينکه استان خوزستان برای آبادانی نيازمند الگو است، اظهار داشت: مديران و مسئولين استانی بايد در اولين اولويت خود الگوی چگونگی پيشرفت استان را تهيه کنند و در اين راه بايد به دنبال نوآوری و خلاقيت باشند، چرا که برنامه‌ريزی‌های توسعه که در کشور به اجرا در آمده است، نتوانسته مسائل و مشکلات را حل کند.
رييس‌جمهور افزود: برنامه‌ريزی‌های توسعه الگوبرداری از کشورهای غربی بوده است و اين برنامه‌ها به گونه‌ای است که آنها همواره توسعه يافته بمانند و کشورهايی مانند ايران همواره دنباله‌رو آنها باشند از اينرو ضروری است که اين حلقه معيوب اصلاح شود و البته اصلاح آن نيازمند ساختارشکنی است.
احمدی‌نژاد در ادامه با بيان اينکه در بودجه سال آينده به بخش کشاورزی و مسکن توجه ويژه‌ای شده است، خاطر نشان کرد: در اين بودجه وضع کشاورزی ۶ هزار ميليارد اضافه شده است و به طور طبيعی سهم استان خوزستان در اين بخش افزايش خواهد داشت. بنابراين لازم است مسئولين استان مقدمات را برای استفاده بهينه از آن آماده کنند.
رييس‌جمهور افزود: همچنين ۳۰۰۰ ميليارد هم برای حمايت از صنايع با اولويت صنايع تبديلی اختصاص پيدا کرده که استان خوزستان در اولويت استفاده از آن قرار دارد.
وی همچنين از اختصاص ۳۰۰۰ ميليارد به بخش مسکن خبر داد و گفت: بايد در بخش مسکن در ۵ سال آينده به جايی برسيم که مردم دغدغه‌ای در اين باره نداشته باشند.
رييس‌جمهور تغيير نگاه در بخش مسکن و مورد شهرسازی را مورد تاکيد قرار داد و گفت: متاسفانه مدل‌هايی برای شهرسازی اعمال می‌شود که هيچ سنخيتی با فرهنگ و اخلاق مردم کشورمان ندارد و تعريف مسکن در فرهنگ کشورمان با برخی از کشورها متفاوت است مسکن مکانی برای تعالی، آرامش و کمال است. بنابراين بايد شکل و مدل شهرسازی را تغيير داد. چرا که مقرراتی که امروز برای شهرسازی اعمال شده است، معيوب است.
احمدی‌نژاد در ادامه به هدفمند کردن يارانه‌ها اشاره کرد و آن را بزرگترين فعاليت‌های تحولی کشور در ۵۰ سال گذشته دانست و اظهار داشت: قرار است که با اجرای اين طرح تمام مناسبات اقتصادی کشور تغيير پيدا کند.
رييس‌جمهور البته آنچه دولت در لايحه هدفمند کردن يارانه‌ها طراحی کرده‌ بود، بسيار آسان و بدون آسيب بود منتهی با برخی تغييرات پيچيده شده است و بدون ترديد انرژی زيادی را از دولت خواهد گرفت، اما دولت مصمم است با قدرت اين فعاليت بزرگ اقتصادی را اعمال و اجرا کند و مديران و مسئولين بايد خودشان را برای اجرای آن آماده کنند.
رييس‌جمهور همچنين در ابتدای اين ديدار به تعدادی از خانواده های شهدا استان خوزستان نشان ملی ايثار اهدا کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016