جمعه 25 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش ويژه با عکس: فريادهای ايرانيان معترض سبزپوش در ديدار تيم های ملی فوتسال ايران - بلژيک

خبرنامه گويا - تيم ملی فوتسال ايران برای برگزاری دو ديدار دوستانه با تيم ملی فوتسال بلژيک به اين کشور آمده است.

هر دو رويارويی دو تيم در شهر "لومل" (Lommel) بلژيک و در سالن ورزشی Topevenementenhal De Soeverein برگزار می شود. اين ورزشگاه که خارج از شهر "لومل" واقع است، با معماری زيبای خود در سال ۲۰۰۲ افتتاح شده است.

نخستين ديدار بلژيک - ايران شامگاه پنجشنبه ۲۴ دی ماه برابر با ۱۴ ژانويه برگزار شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با وجود هوای سرد، برف و يخبندان اين چند روزه در اروپا، ايرانيان از کشورهای بلژيک، هلند و آلمان استقبال خوبی از اين مسابقه کردند. اين استقبال طوری بود که گويی تيم ايران در زمين خود بازی می کرد.

اکثر ايرانيان با لباس ها و پارچه های سبز در سالن حضور داشتند. گروه اندکی از کارمندان سفارت همراه با اعضای خانواده خود نيز جزو تماشاگران مسابقه بودند. اين گروه اندک در جايگاه جداگانه ای نشسته بودند و درب ورود و خروج آن ها به سالن جدا از ديگر تماشاگران بود.

ايرانيان معترض با خود پلاکاردها و شعارهايی عليه سياست های حاکم بر ايران، عليه ديکتاتوری و در دفاع از آزادی آورده بودند که پليس از حمل آن ها به داخل سالن جلوگيری کرد.

با اين حال آن ها توانستند پارچه های سبزرنگ و تی شرت هايی با شعار انگليسی "رای من کو؟" را همراه با شيپور و طبل به داخل سالن ببرند و در تمامی طول مسابقه با شور وصف ناپذيری، هم به تشويق بازيکنان تيم ملی فوتسال ايران بپردازند و هم شعارهای سياسی خود را سردهند.

در آغاز مسابقه، به هنگام پخش سرود جمهوری اسلامی ايران، جمعيت حاضر به پاخاستند و همراه با هم سرود "ای ايران" را خواندند!

اين تماشاگران در دو جايگاه مختلف نشسته و با ردوبدل کردن شعارهای خود حال و هوای خاصی به سالن بخشيده بودند طوری که پليس بلژيک متوجه غيرعادی بودن وضعيت شد و گروهی از ماموران در مقابل جايگاه تماشاگران مستقر گرديد. آن ها تنها به نظم سالن توجه داشتند.

بيش تر شعارهای تماشاگران سبزپوش در طول مسابقه "مرگ بر ديکتاتور" "آزادی، آزادی، آزادی" و "يا حسين، ميرحسين" بود. آن ها شعارهايی عليه رهبری جمهوری اسلامی نيز سردادند.

با اين حال ايرانيان حاضر هيچ از تشويق بازيکنان کشور خود فروگذار نکردند.

ديدار دو تيم ايران و بلژيک در پايان با نتيجه ۴ بر ۴ پايان يافت.

پس از پايان مسابقه تماشاگران سبزپوش در راهروهای سالن به سردادن شعارهای خود ادامه دادند و در محوطه پارکينگ ورزشگاه، اتوبوس حامل بازيکنان تيم ملی را احاطه کرده و به تشويق آن ها پرداختند.

ديدار دوم دو تيم ايران و بلژيک امروز، جمعه ۲۵ دی ماه برابر با ۱۵ ژانويه ساعت ۲۰ و در همين سالن برگزار خواهد شد.

تيم ملی فوتسال بلژيک به منظور آمادگی برای مسابقات جام ملت های اروپا که از هفته آينده در مجارستان آغاز می شود، از تيم ايران جهت انجام دو ديدار تدارکاتی دعوت به عمل آورده است.

[برای ديدن فيلمی از اين مسابقه، اينجا را کليک کنيد]

[گزارش ورزشی اين ديدار را با کليک اينجا بخوانيد]


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016