یکشنبه 27 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انجمن اسلامی دانشگاه اميرکبير خواستار تحقيق در مورد ترور دکتر مسعود علی محمدی شد، اميرکبير

انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه صنعتی اميرکبير با صدور بيانيه ای، ضمن محکوم کردن ترور دکتر مسعود علی محمدی استاد دانشگاه تهران و ابراز نگرانی عميق نسبت به شرايط نا امن دانشگاه، خواستار انجام تحقيقات جدی و بی طرفانه در خصوص اين جنايت شد.

به گزارش خبرنامه اميرکبير متن اين بيانيه بدين شرح است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هنوز هم قصه پرکين استبداد ادامه دارد. داستانی که اين بار آدمی کشی و انسانيت ستيزی پيشه کرده است و نيش زهرش را از بهر کين بر هر انسان آزاده ای در اين روزگار فرو نشانده است. روزگار تلخ سرزمين ما بارديگر شاهد ظلم و ستم به دانشگاه و دانش است. دست زور و دشمنان ملت ايران، اين بار با اقدام تروريستی، يکی از دانشمندان و بزرگان سرزمينمان را به شهادت رساند. دکتر مسعود علی محمدی، فيزيکدان برجسته ذرات بنيادی، و نخستين دانش آموخته دکترای فيزيک در داخل کشور به درجه رفيع شهادت نايل گشت.

انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه صنعتی اميرکبير(پلی تکنيک تهران) ضمن محکوم کردن اين اقدام تروريستی، موارد ذيل را به جامعه دانشگاهی اعلام می دارد:

۱- ترور استاد فاضل دانشگاه، استادی که برای دانشجويان محبوب و عزيز بود و استادی که آزار و اذيتی که بر دانشجويان می رفت را بر نمی تافت، و خصوصا در ماههای پس از انتخابات همراه جنبش سبز ملت ايران بود، نه ترور يک شخص بلکه ترور امنيت و کيان دانشگاه است.

۲- جامعه دانشگاهی، تا ديروز نگران وضعيت پيشرفت علمی و رشد و آگاهی کشور بود. چراکه برخورد های غيرقانونی و ظالمانه دولتمردان با دانشجويان و اساتيد، روز به روز افزايش می يابد. اما امروز جامعه دانشگاهی کشور نگران جان و امنيت اساتيد و دانشجويان منتقد و آگاه خود است. انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی اميرکبير (پلی تکنيک تهران) نگرانی عميق خود را از شرايط ناامن دانشگاه، که موجب در خطر افتادن جان دانشگاهيان شده است، اعلام می دارد.

۳- برخوردهای که از طرف کودتاگران پس از وقوع اين فاجعه رخ داده است، نگرانی ها و ابهامات را افزايش داده است. هنوز ساعتی از انجام اين ترور نگذشته بود که رسانه های دولتی و حتی سخنگوی وزارت امور خارجه، مسببين اين ترور را اعلام می کنند. و برای راحت کردن خود و پاک کردن صورت مسئله، همچون قتلهای زنجيره ای عوامل و دول خارجی را متهم می نمايند. اين در حالی است که هنوز هيچ تحقيقی در اين خصوص انجام نشده است. انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی اميرکبير(پلی تکنيک تهران) خواستار انجام تحقيقات جدی و بی طرفانه برای مشخص شدن عاملان و آمران اين جنايت است. چراکه استفاده از يک بمب پيشرفته آن هم در پايتخت کشور، کار آسانی نيست.

۴- متاسفانه در جريان تشيع جنازه شهيد دکتر عليمحمدی که تحت تدابير شديد امنيتی برگزار شد، مامورين حکومتی حضور دانشجويان را که با سکوت خود و شعارهای لااله الا الله به بزرگداشت استاد خود پرداخته بودند برنتافتند، و با حمله به دانشجويان و بازداشت آنها و همچنين با منافق خواندن رئيس دانشکده فيزيک دانشگاه تهران و دستگيری وی، لکه ننگ ديگری را بر کارنامه خود ثبت کردند. لذا انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی اميرکبير(پلی تکنيک تهران) نگرانی شديد خود را نسبت به برخورد با اساتيد، دانشجويان و جامعه دانشگاهی کشور اعلام می کند.

انجمن اسلامی دانشجويان
دانشگاه صنعتی اميرکبير
(پلی تکنيک تهران)

۲۷ دی ماه ۱۳۸۸


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016