سه شنبه 29 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تاثر کارکنان دادگاه انقلاب از چگونگی حضور عليرضا بهشتی در شعبه امنيت، کلمه

دکتر عليرضا بهشتی، از مشاوران ارشد مهندس موسوی در حالی که پيژامه زندان و دمپايی پلاستيکی برپا داشت و محاسن اش بلند و اشفته بود ، دقايقی طولانی در انتظاربازپرسی به سر برد. اين در حالی بود که بسياری از خانواده های زندانيان سياسی حاضر در دادگاه انقلاب ،تعدادی از مراجعان و حتی کارمندان ارشد و برخی از بازپرس ها و قضات دادگاه انقلاب از چگونگی برخورد ونحوه انتقال فرزند بنيانگذار سيستم قضايی جمهوری اسلامی به دادگاه انقلاب متاثر شده بودند.


کلمه :دکترسيد عليرضا حسينی بهشتی ،فرزند شهيد بهشتی ، نخستين رئيس دستگاه قضايی پس از انقلاب ، امروز برای انجام بازپرسی از زندان اوين به شعبه امنيت دادگاه انقلاب تهران منتقل شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يکی از خانواده های زندانيان سياسی که در راهروهای دادگاه انقلاب شاهد حضور عليرضا بهشتی ،مشاور ارشد مهندس موسوی در شعبه امنيت دادگاه انقلاب بوده ،به کلمه گفته است :دکتر عليرضا بهشتی در حالی که پيژامه زندان و دمپايی پلاستيکی برپا داشت و محاسن اش بلند و اشفته بود ، دقايقی طولانی در انتظاربازپرسی به سر برد.

اين در حالی بود که بسياری از خانواده های زندانيان سياسی حاضر در دادگاه انقلاب ،تعدادی از مراجعان و حتی کارمندان ارشد و برخی از بازپرس ها و قضات دادگاه انقلاب از چگونگی برخورد ونحوه انتقال فرزند بنيانگذار سيستم قضايی جمهوری اسلامی به دادگاه انقلاب متاثر شده بودند.

اين شاهد عينی افزود :” آنچه به تاثر مراجعان و کارکنان دادگاه انقلاب در باره نحوه برخورد با عليرضا بهشتی می افزود ،تصاوير پدر شهيدش ، آيت الله بهشتی بر در و ديوار اين دادگاه بود که به ياد هر بيننده ای می آورد که اکنون اين فرزند بنيانگذار سيستم قضايی جمهوری اسلامی است که بدون رعايت کمترين حقوق شهروندی به شعبه امنيت آورده شده است.”

فرزند آيت الله بهشتی ، در موج بازداشت های پس از عاشورا ، در دانشگاه تربيت مدرس بازداشت شد ه است .بازداشت او در حالی اتفاق افتاد که شهريور ماه امسال ،پس از پنج روز بازداشت با توديع وثيقه دوست ميليون تومانی از زندان ازاد شده بود.

در آن زمان ،دادگاه انقلاب برخلاف رويه معمول حاضر به پذيرش سند دويست ميليون تومانی از وی نشد و به همين دليل تعدادی از دوستان و بستگان او با روی هم گذاشتن مبالغ خرد نسبت به تامين دويست ميليون تومان پول نقد به عنوان وثيقه ازادی او مبادرت کردند.

عليرضا بهشتی در تمام سه هفته گذشته ، موفق به ملاقات با وکيل و خانواده خود نشده است .گفته می شود قاضی پرونده ای که با تعيين وثيقه دويست ميليون تومانی حکم ازادی او را صادر کرد ه بود اکنون هيچ اشرافی برپرونده اش ندارد و پاسخ قانع کننده ای نيز در برابر اين پرسش وجود ندارد که چرا با وجود وثيقه دويست ميليون تومانی آن هم به صورت پول نقد ، ماموران امنيتی اقدام به بازداشت ناگهانی وی در دانشگاه کرده اند.

يکی از اعضای بيت شهيد بهشتی نيز به خبرنگار کلمه گفت :”اتهام دکتر عليرضا بهشتی پس از سه هفته بازداشت همچنان برای ما نامشخص است و هيچ کدام از اعضای خانواده و وکلای مدافع او به پرونده و دلايل بازداشتش دسترسی ندارند و هرگونه تلاش شان در اين باره با درهای بسته مواجه شده است.”


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016