سه شنبه 29 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار علی فضلی: هر کس در مقابل ولايت قرار گيرد در مسير شيطان است، فارس

خبرگزاری فارس: فرمانده قرارگاه مرکزی راهيان نور کشور گفت: امروز مسير و راه ولايت فقيه در مسير خداوند متعال است و در مقابل مسير خدا، مسير شيطان قرار دارد، بنابراين هرکس که در مقابل ولايت فقيه قرار گيرد در مسير شيطان قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سردار علی فضلی ظهر امروز در جلسه ستاد راهيان نور استان کرمانشاه در استانداری اين استان افزود: طراحی و توطئه دشمنان برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران از مدت‌ها قبل شکل گرفت و با پايان يافتن دفاع مقدس شاهد وقوع حوادث متعددی در کشور بوديم که مولای ما مقام معظم رهبری از ۲۰ سال پيش بحث هجمه فرهنگی دشمن را مطرح فرمودند اما متاسفانه تلاش مناسبی برای مقابله با آن شکل نگرفت.
وی ادامه داد: مقام عظمای ولايت با درايت خاصی که دارند از طراحی دشمنان برای ضربه‌زدن به انقلاب اسلامی از طريق شبيخون فرهنگی، براندازی فرهنگی و ناتوی فرهنگی در کشور خبر دادند که متاسفانه برای هيچ يک از ترفندهای دشمنان اقدام موثر و قابل توجهی شکل نگرفت و همه شاهد بويم که ديری نپاييد در سال جاری و پس از برگزاری انتخابات رياست جمهوری با يک فتنه عميق مواجه شديم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جانشين فرماندهی سازمان بسيج مستضعفين تاکيد کرد: حوادث رخ داده برای انقلاب اسلامی با هيچ يک از حوادث غير از دوران ابتدايی ظهور اسلام قابل مقايسه نيست و در سال ‌جاری يک حادثه کم‌نظيری رخ داد که مقام معظم رهبری از آن به عنوان فتنه عميق نام بردند.
فضلی افزود: اين فتنه از اين جهت عميق بود که به علت پيچيدگی اوضاع، برخی از افراد که در مسندهای کشور فعاليت داشتند، در اين مسير قرار گرفتند و بايد توجه داشت که امروز چه شده که اين افراد در مقابل انقلاب قرار گرفته‌اند.
فرمانده قرارگاه مرکزی راهيان نور و جانشين سازمان بسيج مستعضفين تصريح کرد: ميزان و سنجش افراد، وضعيت حال آنان و ميزان پايبندی‌شان به مسير ولی‌فقيه است نه اينکه در گذشته دارای چه پست و مقام‌ و عنوان‌هايی بوده‌اند.
اين چهره ماندگار کشور در عرصه ايثار و شجاعت ادامه داد: در مسير اين فتنه عميق تعدادی از نخبگان مردود شدند اما در مقابل بسياری از مردم کشور نسبت به انقلاب خود و ارزش‌ها و اعتقاداتی که دارند، ادای دين کرده و با ايستادگی کامل در برابر توطئه‌گران مقاومت کردند.
اين يادگار دفاع مقدس افزود: ۴۹ شبکه ماهواره‌ايی و ده‌ها سايت بزرگ از فتنه اخير که عليه انقلاب اسلامی بود، حمايت و پشتيبانی لحظه به لحظه کردند که اگر در سال‌های گذشته يک کار فرهنگی ريشه‌ای در کشور صورت می‌گرفت، امروز شاهد اين فتنه نبوديم و به نظر می‌رسد در ساليان گذشته در مسائل و کارهای فرهنگی، غفلت‌هايی صورت گرفته که بايد جبران شود.
فضلی در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به اين موضوع که مقام معظم رهبری درباره مراسم‌های خاکسپاری شهدا و کاروان‌های راهيان نور تاکيد و عنايت ويژه‌ای دارند، گفت: خوشبختانه امروز اراده رياست جمهوری، وزرا و استانداران در کل کشور، توجه به کارهای فرهنگی به ويژه راهيان نور است و همه تاکيد دارند که امکانات و نيازهای اعزام زائران به اماکن و مناطق عملياتی دفاع مقدس را تامين کنند.
جانشين سازمان بسيج مستضعفين افزود: امروز دولتمردان اراده لازم را در احيا و تقويت اين مهم دارا هستند و به همين جهت بايد تلاش شود تا همه تلاش‌ها در يک جهت و به‌صورت هدفمند پيگيری و دنبال شود.
وی افزود: در بحث اعزام زائر به کربلاهای ايران و مناطق عملياتی توجه به نسل نوجوان و جوان مورد تاکيد جدی قرار دارد و با توجه به اينکه نوجوانان و جوانان از نزديک با شهدا و جبهه‌های جنگ مانوس نبوده و بسياری از آنان امروزه حتی آن دوران را درک نکرده‌اند، بايد تلاش شود در اعزام زائران جوانان در اولويت قرار گيرند.
فرمانده قرارگاه مرکزی راهيان نور با بيان اينکه پنج استان خوزستان، ايلام، کرمانشاه، کردستان و آذربايجان غربی با طول جغرافيايی يک هزار۳۰۰ کيلومتر در مسير راهيان نور قرار دارند، تاکيد کرد: در سال گذشته حدود ۷۰۰ هزار نفر به‌صورت سازماندهی شده در قالب راهيان نور رهسپار استان خوزستان شدند که به همين تعداد نيز به‌صورت خصوصی از اين استان بازديد کردند و ۱۶۰ هزار نفر نيز به استان کرمانشاه اعزام شدند.
وی توجه به زيرساخت‌ها از جمله يادمان‌ها، ايجاد موزه دفاع مقدس، دهکده مقاومت، دقت در مرحله ثبت‌نام و مديريت کردن زائران در راستای پاسخگويی به امکانات و تامين مايحتاج و غذای آنان، توجه به بحث روايت‌گری و راوی در ترويج صحيح و درست فرهنگ ايثار و شهادت، اجرای برنامه‌های فرهنگی و همچنين توجه به حمل و نقل را از فاکتورهای اساسی در تقويت و احيای بيش از پيش اعزام زائرين به مکان‌های دفاع‌ مقدس و کربلاهای ايران برشمرد.
وی از اساتيد و روئسای دانشگاه‌ها، علمای حوزه‌ها و نخبگان حوزه و دانشگاه خواست نسبت به حمايت و پشتيبانی از اين کار فرهنگی بسيار مهم همت کنند و با توجه به رويکرد جديد دولت در اجرای کارهای بزرگ فرهنگی، زمينه لازم برای انجام طرح‌های فرهنگی در کشور فراهم شده است، همه بايد يکدل و يک‌صدا با وحدت کامل در راستای احيا و تقويت اين کار عظيم تلاش و کوشش کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016