چهارشنبه 30 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درخواست جمعی از استادان اقتصاد دانشکده های سراسر کشور برای آزادی دکتر علی عرب مازار يزدی، استاد اقتصاد دانشکده اقتصاد علامه طباطبايی

به نام خداوند جان و خرد

موضوع : درخواست آزادی دکتر علی عرب مازار يزدی استاد اقتصاد دانشکده اقتصاد علامه طباطبايی
نيک انديشان قوه قضائيه کشور
با سلام
احتراماً ، بدينوسيله ما جمعی از اساتيد دانشگاه های ايران در خصوص بازداشت های بی رويه نهاد های مختلف در محيط علم و دانش اعتراض خود را به آن دستگاه اعلام و اميدواريم هر چه سريعتر اين اقدامات خودسرانه به پايان برسد و اعتماد و آرامش به مراکز علمی کشور باز گردد .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هر چند می دانيم بزرگترين جُرم يک استاد دانشگاه اين است که از سر دلسوزی و آگاهی برای پيشرفت برنامه های اقتصادی کشور نظريه های اقتصادی خود را بيان نمايد و در عصر آگاهی و دانش چگونه می توان بيان عقايد را جُرم تلقی کرد ، زيرا بحران های اقتصادی منشاء ديگری دارد و به وجود آوردن بحران ، کار استادان متخصص دانشگاه نيست ، بلکه بيشتر متوجه مديران اجرايی کشور است و کشور در حال حاضر با مشکلات عميق تر سياسی،اقتصادی ، فرهنگی مواجهه می باشد . که هرگز با به بند کشيدن متخصصان و آگاهان جامعه آن بحران ها از بين نخواهد رفت و همگان می دانند برخورد با اهل علم و دانش هرگز با قوه قهريه ثمره ای ندارد، زيرا راه انديشه را نمی توان با گلوله و زندان و رُعب و وحشت مسدود کرد .... از يک استاد اقتصاد که تمام عمر خود را فقط صرف تحصيل علم و پس از آن تدريس کرده است ، جز اين چه توقعی می توان داشت که آموخته های علمی خود را تنها جهت مشاوره به مديران اجرايی کشور و مردم خود ارائه دهد . در عصری که جوامع امروز جهان تماماً به مسائل علمی وابسته اند و بدون راهکارهای علمی و تخصصی هيچ جامعه ای به سر منزل مقصود نمی تواند برسد ، جز اين نمی توان از متخصصان فن انتظار داشت و اگر جز اين باشد که با فلسفه وجودی علم اقتصاد و دانشکده اقتصاد منافات دارد . و همه اهل علم و دانش اين سرزمين در پيشگاه خداوند متعال و مردم جامعه خود مسئول می باشند .
اميد است نيک انديشان دستگاه قضايی و امنيتی کشور جهت اين مشکل اساسی چاره ای بيانديشند زيرا دکتر علی عرب مازار يزدی و ديگر استادان تنها به علت بيان عقايد اقتصادی از ديدگاه تخصصی خود دچار چنين بی عدالتی از طرف آن دستگاه قضايی شده اند و اميدواريم با درايت نيک انديشان اجرايی کشور شکاف بين نخبگان جامعه و حاکميت پُر شود و جهت احيای اعتماد دوباره اقدامات مقتضی صورت گيرد و هر چه زودتر همه استادان و دانشجويان دربند به زودی از اسارت آزاد و در محيطی سرشار از محبت و اعتماد و دوستی به کار علمی خود مشغول گردند . خداوند همه ما را از شرّ شياطين جنی و انسی در امان بدارد.
قبلاً از همکاری همه نيک انديشان دستگاه قضايی و امنيتی کشور کمال تشکر را دارد .

جمعی از استادان اقتصاد دانشکده های سراسر کشور


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016