جمعه 2 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقاد مسکو از مخالفت ايران با موافقتنامۀ آژانس، راديو بين المللی فرانسه

ناصر اعتمادی - دولت مسکو مخالفت ايران را با توافققنامۀ پيشنهادی آژانس بين المللی انرژی اتمی مورد سرزنش قرار داد که به موجب آن ايران در ازای دريافت سوخت مورد نياز نيروگاه پزشکی تهران بايد غنی سازی اورانيوم خود را خارج از اين کشور انجام دهد.

سرگئی لاوروف وزير خارجۀ روسيه با اظهار اين مطلب همچنان خواستار ادامۀ گفتگوها با تهران برای رسيدن به يک راه حل ديپلماتيک در بحران اتمی اين کشور شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با اين حال، وزير خارجۀ روسيه تصريح کرد که در صورت ادامۀ عدم همکاری تهران با جامعۀ جهانی شورای امنيت سازمان ملل می تواند رشتۀ مجازات های تازه ای را عليه تهران در دستور کار قرار دهد.

سرگئی لاوروف در مورد پشتيبانی يا عدم پشتيبانی کشورش از مجازات های جديد عليه جمهوری اسلامی توضيحی نداد، هر چند ابراز اميدواری نمود که تصميمات شورای امنيت بر اساس صيانت از پيمان منع گسترش سلاح های اتمی صورت بپذيرد و نه ملاحظات ديگر.

آژانس بين المللی انرژی اتمی به ايران پيشنهاد کرده که هفتاد درصد اورانيوم خود را که با غلظت پائين غنی شده برای غنی سازی بيشتر به روسيه و فرانسه بفرستد تا همزمان نياز نيروگاه آزمايشی اين کشور به سوخت اتمی تأمين شود.

ناظران معتقدند که در صورت اجرای اين طرح توان ايران برای استفاده نظامی از سوخت اتمی به طور ملموسی کاهش می يابد.

اين موافقتنامه که به تأئيد سه کشور آمريکا، روسيه و فرانسه رسيده و از پشتيبانی ديگر قدرت ها و کشورهای جهان نيز بهره مند شده با مخالفت جمهوری اسلامی مواجهه است. ايران تهديد کرده است که در صورت عدم دريافت سوخت مورد نياز نيروگاه تهران خود راساً غنی سازی اورانيوم با غلظت بالا را در دستور کار قرار می دهد.

با اين حال، وزير امور خارجۀ ايران، منوچهر متکی، ديروز اعلام کرد که کشورش با تحويل تدريجی اورانيوم خود به خارج موافق است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016