چهارشنبه 7 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزيرعلوم: موجی از بازنشستگی اساتيد در کار نيست؛ تنها يک استاد دانشگاه علامه طباطبايی بازنشسته شده نه ۱۲ نفر، ايسنا

وزير علوم، تحقيقات و فناوری با اشاره به ذکر مباحثی مبنی بر بازنشستگی ۱۲ نفر از اساتيد دانشگاه علامه و عناوينی همچون موج سوم، دوم و ... ، گفت: موجی از بازنشستگی اساتيد در کار نيست و تنها يک نفر از اساتيد دانشگاه علامه طباطبايی بازنشسته شده است و نه ۱۲ نفر.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی ايسنا، دکتر کامران دانشجو امروز در حاشيه اجلاس زنان دانشمند جهان اسلام و در جمع خبرنگاران، افزود: بحث بازنشستگی در حوزه اختيارات دانشگاه است و رييس دانشگاه برای اينکه افراد جوان‌تر زمينه فعاليت داشته باشند و بتوانند وارد فعاليت علمی شوند می‌تواند افرادی که استاديار باشند و ۳۰ سال از خدمت آنها گذشته شده باشد را بازنشسته‌ کند البته درموارد خاص هم به تشخيص هيات امنای آن دانشگاه برمی‌گردد و اين موضوع به وزارت علوم برنمی‌گردد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی بار ديگر با تاکيد براينکه بحث بازنشستگی اساتيد در حوزه اختيارات دانشگاه و هيات‌امنای دانشگاه‌ها است و دانشگاه‌ها نسبت به اين موضوع مستقل تصميم‌گيری می‌کنند، گفت: بحث بازنشستگی ۱۲ نفر از اساتيد دانشگاه علامه را نيز ما پس از تصميم‌گيری و از طريق مطالب نوشته شده در روزنامه‌ها که بعضا کذب نيز بود، متوجه شديم.

وی تاکيد کرد که اين اخبار که در عرض يک هفته، ۱۲ نفر از اساتيد را بازنشسته کردند؛ اصلا صحت ندارد و در اين زمينه تنها يک نفر بازنشسته شده است.

وی با اشاره به ذکر مباحثی همچون موج سوم، دوم و ... در خصوص بازنشستگی اساتيد، گفت: موجی در کار نيست. تنها يک نفر از اساتيد که ۳۱ سال فعاليت کرده و دارای مرتبه استادياری است، بازنشسته شده است و حکم بازنشستگی‌اش از ۱۵ بهمن اجرا می‌شود.

به گزارش ايسنا، دانشجو در خصوص برنامه وزارت علوم مبنی بر جذب اساتيد جديد، گفت: اگر به يک دانشکده با رفتن يک يا دو استاد لطمه خورد اين موضوع نشان دهنده اين است که مديريت در آن دانشکده درست نبوده است. در صورتی که درست مديريت شود با بازنشسته شدن يک فرد، فرد ديگری بايد جايگزين او شود البته بازنشسته شدن يک فرد، به اين معنی نيست که ارتباط او با دانشگاه قطع می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016