چهارشنبه 14 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد در گفتگوی تلويزيونی: مردم خوشه‌بندی ها راکنار بگذارند، به همه يارانه ‌می‌دهيم، به برخی بيش تر، مهر

رئيس‌جمهور با تاکيد بر اينکه مردم نگران خوشه‌بندی درآمدی مرتبط با هدفمندسازی يارانه‌ها نباشند، اعلام کرد يارانه‌ها به همه مردم تعلق می‌گيرد اما برای برخی بيشتر خواهد بود، همچنين يارانه‌ها قبل از اصلاح قيمتها به حساب مردم واريز خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمود احمدی‌نژاد در گفتگوی مستقيم تلويزيونی با مردم، با بيان اينکه دولت قانون هدفمند کردن يارانه‌ها را با بررسی دقيق و با گام‌های محکم و همراه با مردم اجرا خواهد کرد، اظهار داشت: اميدواريم از ابتدای اجرای اين قانون، مردم طعم شيرين آن را بچشند.

وی هدفمند کردن يارانه‌ها را اقدامی بسيار بزرگ، پرحجم و پيچيده دانست و اظهار داشت: اين طرح به دنبال اصلاح و بهبود وضع مردم کشور است و اقدامی کاملاً مثبت به شمار می‌‌رود. دولت مصمم است اين طرح را به اجرا درآورد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يارانه‌ها به همه مردم تعلق خواهد گرفت

رييس‌جمهور با بيان اينکه يارانه‌ها به همه مردم تعلق خواهد گرفت، گفت: من از مردم خواهش می کنم اصلاً خوشه بندی را از ذهنشان کنار بگذارند.

وی خاطر نشان کرد: يارانه‌ها به همه مردم پرداخت می‌شود مگر کسانی که خودشان متقاضی دريافت آن نباشن، البته طبيعی است که به برخی اقشار بايد مبالغ زيادی پرداخت شود.

وی افزود: به بعضی از اقشار از جمله کسانی که حقوق ثابت دارند و همچنين کارمندان، کارگران، کسبه جزء و کشاورزان حتماً يارانه پرداخت خواهد شد و هيچ‌گونه جای نگرانی وجود ندارد و دولت در اين طرح کاملاً همراه با مردم جلو خواهد رفت و تا زمانی که به نقطه اطمينان‌بخشی نرسد، اقدامی انجام نخواهد داد و اين طرح را يک طرح بلند‌مدت می‌داند.

دکتر احمدی‌نژاد همراهی مردم با اين طرح را بسيار خوب و قابل ستايش دانست و گفت: امروز به واسطه همراهی بسيار خوب مردم با دولت تصوير روشنی از وضعيت عمومی مردم در اختيار دولت قرار دارد، که می‌توان از آن برای برنامه‌ريزی‌های آينده استفاده کرد.

رييس‌جمهور خوشه‌بندی را مدل جديدی در طرح هدفمندکردن يارانه‌ها دانست و گفت: خوشه‌بندی‌ها مبنای پرداخت يارانه‌ها نيست چرا که هنوز دسته‌بندی‌ها نهايی نشده است.

هدفمند کردن يارانه‌ها يک طرح ملی است

دکتر احمدی‌نژاد تصريح کرد: هدفمند کردن يارانه‌ها يک طرح ملی است و صرفاً اجرای آن بر دوش دولت قرار گرفته است، اين طرح به نفع همه ملت است از اين‌رو بايد دست به دست هم داده و آن را به بهترين نحو ممکن به اجرا در آوريم.

رييس‌جمهور در بخش ديگری از سخنان خود با بيان اينکه انقلاب اسلامی متعلق به همه بشريت بوده و از درون انديشه و عمق جان تاريخ بشريت نشأت گرفته است، گفت: انقلاب اسلامی شعله‌ای است که خاموش نخواهد شد.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به اينکه حضور ملت ايران در عرصه‌های مختلف مدل زمامداری و سياست ورزی در دنيا را تغيير داده است، اظهار داشت: حضور مردم در ۳۱ سال گذشته تمام معادلات سياسی و اقتصادی و رسانه‌ای دنيا را زير سوال برده است.

۲۲ بهمن امسال نقطه اوج حضور مردم است

رييس‌جمهور ۲۲ بهمن امسال را نقطه اوج حضور مردم دانست و خاطر نشان کرد: تمام انديشه سرمايه‌داری و نظام سلطه مجدداً نيروی خود را بسيج کردند و در مقابل ملت ايران صف‌آرايی نمودند اما به فضل الهی باز هم شکست خوردند از اينرو حضور مردم در ۲۲ بهمن، اعلام مرگ رسمی انديشه سرمايه‌داری و ضدبشری است.

دکتر احمدی‌نژاد با بيان اينکه امسال شاهد جوشش انسانی در ايران بوديم، تصريح کرد: حضور مردم در ۲۲ بهمن موقعيت اثرگذاری ملت ايران را در دنيا و در مقابل رقبا ده‌ها پله‌ بالا خواهد برد و حضور پرشور مردم تمام معادلات جهان را زير و رو خواهد کرد.

رييس‌جمهور تأکيد کرد: جنس صدور انقلاب اسلامی از جنس نور، فرهنگ و نسيم است و نمی‌توان با ايجاد مانع جلوی انتشار آن را گرفت. دکتر احمدی‌نژاد در پاسخ به اينکه ۲۲ بهمن‌ماه يادآور چه چيزی است، گفت: اينکه تا آخر هستيم.

دکتر احمدی‌نژاد دهه فجر را دهه تجديد حيات و ابراز وجود و بازيابی هويت ملت ايران دانست و اظهار داشت: دشمنان در تکاپو هستند که عظمت ملت ايران را بپوشانند اما بالاخره جنس عظمت ملت ايران نور و سپيده است و تاريکی شب را در هم خواهد شکست.

هيچ قدرتی در دنيا توان ضربه زدن به ملت بزرگ ايران را ندارد

رييس‌جمهور در بخش ديگری از اين مصاحبه درباره ارزيابی خود از استقرار سامانه‌های موشکی در برخی از کشورهای عربی، اظهار داشت: در اين هيچ ترديدی وجود ندارد که سلطه گران به دنبال تسلط در منطقه هستند، البته اينکه بخواهند عليه ايران اقدام کنند جزء آرزوهايشان است، اما اين آرزو را به گور خواهند برد. چرا که هيچ قدرتی در دنيا توان ضربه زدن به ملت بزرگ ايران را ندارد. امروز ايران بزرگترين قدرت منطقه است.

دکتر احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: دوره تاريخی و پايه‌های ماندگاری غرب به پايان رسيده است و با اينگونه اقدامات می‌خواهند مشکلات داخلی خود را حل کنند ما از استقرار اين موشک‌های هيچ‌گونه احساس خطری نمی‌کنيم آنها جرأت، توان و امکان ضربه زدن با ايران را ندارند. و می‌دانند که اگر اقدامی انجام دادند پاسخ ايران پشيمان‌کننده خواهد بود.

رييس‌جمهور افزود: آنها بيش از اينکه به تهديد ايران نياز داشته باشند نيازمند همراهی و تعامل با ايران هستند.

در موضوع هسته‌ای آماده همکاری در چارچوب منافع ملت ايران هستيم

دکتر احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی در باره موضوع هسته‌ای اظهار داشت: مقايسه کوتاهی از وضع کنونی ما با شرايطی که ۴ سال پيش درباره فعاليت‌های هسته‌ای داشته‌ايم به روشنی وضعيت ما را نشان می‌دهد . ۴ سال پيش غنی‌سازی در اختيار نداشتيم و امروز به جايی رسيده‌ايم که هم غنی‌سازی را در اختيار داريم و هم فناوری‌های نوين و جديد را راه‌اندازی کرده‌ايم. امروز ديگر بحث درباره غنی‌سازی يا عدم غنی‌سازی نيست بلکه درباره نوع همکاری‌ و تعامل است.

رييس‌جمهور افزود: امروز در چارچوب منافع ملت ايران در موضوع هسته‌ای آماده همکاری و تعامل هستيم و هيچگونه مشکلی وجود ندارد.

دکتر احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره رابطه با دولت مصر اظهار داشت: معتقديم توسعه روابط بين کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی به نفع همه است و چنانچه مصر و ايران در کنار يکديگر باشند صهيونيست‌ها نمی‌توانند به راحتی به جنايات خود ادامه دهند و اميدواريم تروئيکا فرصت خوبی باشد که همکاری‌های ايران و مصر به نفع جهان و ملت‌های اسلامی گسترش پيدا کند.

رييس‌جمهور درباره سرنوشت سه آمريکايی که غيرقانونی وارد مرزهای کشورمان شده‌اند، گفت: اين سه نفر به صورت غيرقانونی به مرزهای کشورمان تجاوز کردند و جرم آنها محرز است البته ما از اينکه کسی زندانی می‌شود ناراحت هستيم اما موضع‌گيری بعضی از دولتمردان آمريکا کارها را خراب می‌کند، امروز تعدادی از ايرانيان در آمريکا زندانی هستند و حتی بعضی از شهروندان کشورمان را از کشورهای ديگر به اسارت گرفته و به آمريکا برده‌اند در حالی که جرم آنها معلوم نيست. به هرحال گفتگوهايی برای تعيين سرنوشت‌ آنها در جريان است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016