سه شنبه 6 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدي‌نژاد: رسانه‌ها بايد حق انتقاد در جهت اصلاح داشته باشند، ايسنا

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه « بعضي كشورهاي سلطه‌گر به بهانه پوشش خبري از وقوع زلزله يك كشور به دنبال اشغال و چپاول آن هستند» گفت: عده‌اي در دنيا از خبر و خبررساني براي تحميق و تخريب شخصيت انسان‌ها و ملت‌ها و تسلط خود بر افكار عمومي جهان استفاده مي‌كنند.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، دكتر محمود احمدي‌نژاد كه ظهر امروز (سه‌شنبه) در مراسم توديع و معارفه مديرعامل خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران (ايرنا) سخن مي‌گفت، خبر را از عوامل اساسي و كليدي در تنظيم روابط اجتماعي خواند و تاكيد كرد: خبر هر چه صريح‌تر، پايدارتر، مثبت و سازنده‌تر باشد روابط اجتماعي هم به همين نسبت انساني‌تر خواهد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس‌جمهور با اشاره به اين كه « يكي از مهم‌ترين مسووليت‌هاي پيامبران الهي خبررساني دقيق بوده است»، افزود: خبررساني از كارهايي است كه مستقيماً با روابط بين انسان‌ها سروكار دارد.

وي ادامه داد: متاسفانه امروز آدم‌كش‌ترين افراد در دنيا به وسيله اخبار دروغ و با شخصيت‌پردازي رسانه‌اي به عنوان قهرمان صلح معرفي مي‌شوند و جايزه جهاني دريافت مي‌كنند.

رييس‌جمهور افزود: كشورهاي سلطه‌گر و زورگو به وسيله شبكه‌هاي خبري خود سعي دارند اولويت‌هاي زندگي مردم را سازماندهي و به آنها تحميل كنند كه به چه چيز بايد فكر كنند و به چه چيزي فكر نكنند.

احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه ما به دنبال پاكي، صداقت ، صلح و يگانه‌پرستي هستيم و اساس كار ما با كشورهاي زورگو متفاوت است، اظهاركرد: ما به خود اجازه نمي‌دهيم براي محكوم كردن دشمن، مطلبي غيرواقعي و يا اتهام غيراخلاقي عليه او منتشر كنيم.

رييس‌جمهور اساس خبررساني در جمهوري اسلامي ايران را الهام‌بخش، ‌نشاط ‌آور، دوستي‌ساز و دفاع از مظلوم عنوان كرد و گفت: رسانه‌هاي ما با پرهيز از بداخلاقي‌ها و خبرسازي نظام سلطه در انتشار حقيقت و آگاهي مردم مي‌كوشند.

احمدي‌نژاد با تاكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران هم اكنون در حال شكوفايي در همه زمينه‌هاي اقتصادي، سياسي و فرهنگي است خاطرنشان كرد: ايران كشوري حادثه ديده و بزرگ است كه در طول تاريخ 30 ساله خود فراز و نشيب‌هاي بسياري را از سرگذرانده است.

رييس‌جمهور در ادامه با اشاره به اهميت بسيار بالاي خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) تاكيد كرد: اين خبرگزاري نه تنها در كشور بلكه در سراسر جهان بايد حرفي براي گفتن داشته باشد تا جايي كه بهترين و حقيقي‌ترين خبرها از اين خبرگزاري برداشت شود.

احمدي‌نژاد افزود: همه ظرفيت‌هاي موجود در ايرنا چه در بخش داخلي و چه در بخش خارجي بايد فعال شود تا قوي‌ترين تحليل‌ها و گزارش‌ها در همه زمينه‌ها در دسترس افكار عمومي قرار گيرد.

رييس‌جمهور با تاكيد بر اين كه رسانه‌ها بايد حق اين را داشته باشند كه افراد را در جهت اصلاح مورد انتقاد قرار دهند، اظهار كرد: در جامعه همه مسائل بايد بر اساسي شكل بگيرد و اهالي فكر و قلم بايد در جهت سازندگي جامعه و مسئولان بكوشند؛ چرا كه همه آحاد ملت در برابر قانون يكسان هستند.

رييس‌جمهور در پايان سخنانش با بيان اين كه انديشه الهي و انساني در دنيا در حال پيشرفت است اظهار كرد: انديشه‌هاي اومانيسم و ليبراليسم در دنيا به پايان راه خود رسيده است.

در اين مراسم همچنين محمد جعفر بهداد مدير عامل سابق خبرگزاري جمهوري اسلامي در سخناني كوتاه به تشريح فعاليت‌هاي انجام شده در دوره مسووليت خود در خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران (ايرنا) پرداخت.

علي اكبر جوانفكر نيز در پايان اين مراسم مسووليت‌هاي كشور را امانتي سپرده شده از سوي مردم دانست و اظهار اميدواري كرد با برنامه‌ريزي دقيق بتواند اطلاع‌رساني خبرگزاري جمهوري اسلامي را در جهت نيل به اهداف جمهوري اسلامي ايران ارتقاء دهد.

سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي كه در اين مراسم حضور داشت نيز در سخناني ضمن قدرداني از زحمات محمدجعفر بهداد و اهداي لوح تقدير به وي، حكم مديرعاملي ايرنا را به علي‌اكبر جوانفكر تقديم كرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016