جمعه 16 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش جرس از درگيری پراکنده در مسجد قبای شيراز و زخمی شدن عده ای از عزاداران

آيت الله دستغيب: اگر آنها به شما سنگ پرانی می کنند نهايت ذلّت خودشان را نشان می دهند

شبکه جنبش راه سبز (جرس):مسجد قبای شيراز شب گذشته شاهد درگيری ميان هواداران آيت الله دستغيب از حاميان جنبش سبز و منتقدان دولت با نيروهای شبه نظامی بسيج بود.

در چند هفته های اخير اين مسجد بارها شاهد درگيری های پراکنده بود و حتی اين مسجد يکبار نيز پلمپ شد. حاميان دولت نيز يکبار اين مسجد را تصرف کردند و نام آنرا "امام خامنه ای" گذاشته بودند. از زمان آغاز درگيری ها در اين مسجد آيت الله دستغيب در مسجد حضور نمی يابد اما هواداران و حاميان اين روحانی ارشد شيراز همچنان در اين مسجد حضور می يابند و به انجام فرائض دينی می پردازند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سايت "برهان" که از آيت الله دستغيب هواداری می کند در خصوص درگيری های ديشب نوشت:" پس از نماز يکی از طلاب به ايراد سخنرانی پرداخت و در بخشی از سخنانشان با اشاره به اينکه متولی و همه کاره مسجد امام جماعت است و هر تصميمی بايد با جلب نظر امام جماعت باشد گفت: در رساله عمليه رهبری آمده است که: شخصی از ايشان سئوال می کند که اگر جنابعالی يک فتوايی داده باشيد که با فتاوای ساير مراجع تفاوت داشت تکليف ما در اين موارد چه می باشد؟ رهبری در پاسخ می فرمايند: در فتاوای فردی خودتان به مرجع خود رجوع کنيد اما در مسائل اجتماعی وکلان، حکم، حکم ولی امر مسلمين است (يعنی همان حکم حکومتی)."

گزارشگر اين سايت می افزايد: " عده ای خودسر که جمعیّتشان در حدود ۲۰ الی ۳۰ نفر بود طبق روال شبهای قبل شروع کردند به معرکه گيری وسر دادن شعار. اصحاب مسجد که شاهد چنين صحنه ای بودند با شعارهای : الله اکبر، ياحسين، حيدر، ابالفضل علمدار مرجع ما نگهدار، هيهان من الذلة، خونی که در رگ ماست هديه به مرجع ماست ،شروع به سر دادن شعار کردند بطوری که صدای اين اقلّيت خودسر به گوش نمی رسيد. خانواده های شهدا با در دست گرفتن عکس عزيزانشان گرداگرد اين عده طواف می کردند وبا شعار يا حسين يا حسين به عزاداری پرداختند وباعث پراکندگی اين جمع و در نهايت خروج آنها از مسجد شدند."

اما در مقابل اين گروه که بشدّت عصبانی شده بودند و فکر نمی کردند که با عزاداری و يا حسين يا حسين آنها را به بيرون هدايت کنند(چون قريب به يک ماه بود که اينها می آمدند وشعارشان را می دادند بدون اينکه برخوردی با آنها صورت گيرد) در بيرون مسجد شروع کردند به شعار دادن عليه مرجعیّت واصحاب مسجد و در اقدامی ديگر به سوی اصحاب مسجد سنگ پرانی کردند که متاسفانه اين اقدامات خودسرانه موجب مصدوميت چند نفری از طلاب و اصحاب مسجد شد. اصحاب مسجد برای در امان ماندن از اين سنگ پرانی به شبستان مسجد بازمی گردند که در همين هنگام بود که حضرت آيت الله دستغيب در تماس تلفنی خطاب به اصحاب مسجد گفت:

اگر آنها به شما سنگ پرانی می کنند نهايت ذلّت خودشان را نشان می دهند اينها تکيه گاهی ندارند اما تکيه گاه شما خدايتعالی است شما هم خيلی مواظب باشيد و خيلی خودتان را بگيريد و اگر کسی از شما زخمی شده است با مدارکی که ارائه می دهيد از آنها شکايت کنيد اميدوارم به حق محمد و آل محمد که پيروز باشيد هم در دنيا و هم در آخرت و ذلّت هم برای دشمنان شما باشد ببرکت صلوات بر محمد وآل محمد.

درگيری ها تا حوالی ساعت ۱۰ شب گذشته ادامه داشته که در نهايت نيروی انتظامی جمع حاضر را که اقدام به سنگ پرانی می کردند متقاعد می کند که متفرق شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016