شنبه 17 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سرويس اس ام اس هم به دنبال اينترنت دچار اختلال شد، تهران امروز

صبح روز گذشته - جمعه شانزدهم بهمن‌ماه ـ سرويس پيام کوتاه با اختلالات گسترده‌ای روبه‌رو شد.

«تهران امروز» نوشت: هر چند طی هفته گذشته برخی از مشترکان در مناطق مختلفی از شهر تهران برای ارسال پيام کوتاه با مشکل مواجه بودند اما روابط عمومی شرکت ارتباطات سيار وجود هر‌گونه اختلال در شبکه پيام کوتاه در هفته گذشته را رد کرد.

از آنجا که جمعه، روز تعطيلی رسمی است، متاسفانه هيچ جوابی برای دليل بروز اين اختلال از سوی مقامات مسئول به دست نيامد اما روابط عمومی شرکت ارتباطات سيار وعده داد در صورتی که اين اختلال ناشی از مشکلات فنی باشد روز شنبه دليل آن بررسی و اعلام خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزرای ارتباطات تابه‌حال بارها برای توضيح درباره اختلال در شبکه تلفن همراه به مجلس فراخوانده شدند.
با توجه به اينکه شبکه تلفن همراه کشور طی چند سال اخير گسترش پيدا کرده و بر تعداد مشترکان آن افزوده شده، برخی معتقدند وجود اختلالات گاه و بيگاه با اين تعداد مشترک و نيز با توسعه روز‌به روز شبکه امری طبيعی است.

آنچه مشترکان طی چند ماه اخير در استفاده از تلفن‌های همراه‌شان با آن مواجه شده‌اند، پيام‌های ضبط شده است؛ مشترک مورد نظر در دسترس نمی‌باشد، تماس با «مشترک مورد نظر امکان پذير نمی‌باشد»، «شماره مشترک مورد نظر در شبکه موجود نمی‌باشد». در کنار اين پيام‌ها و بوق‌های اشغال، سکوت ممتد نشان دهنده وجود اختلال در شبکه است. اين اختلالات جدا از مواردی است که خود شرکت ارتباطات سيار اعلام می‌کند و بنا بر دلايلی مشترکان با اختلال روبه‌رو می‌شوند.

به‌رغم اينکه وزير ارتباطات در آغاز کارش بر توسعه شبکه تلفن همراه و افزايش کيفيت آن تاکيد کرده بود اما طی حداقل هشت ماه گذشته شبکه دچار افت شده و مشترکان دچار مشکل. تقی‌پور وعده داده بود با تثبيت جايگاه ايستگاه‌های BTS و بازنگری شبکه تلفن همراه، اختلالات کاهش می‌يابد. با وجود اينکه اين کار نيز انجام شده اما همچنان مشترکان با مشکل مواجه‌اند.
وزير ارتباطات اعلام کرده با به‌روز شدن فرستنده‌ها تا پايان سال اميدوار است اختلالات و مشکلات به حداقل برسد.
در دو برنامه پنج ساله اخير بنا بود، دولتمردان توجه ويژه‌ای به توسعه شبکه ارتباطات سيار و اينترنت داشته باشند؛ کيفيت‌ها را افزايش دهند، قيمت‌ها را متناسب با توان کاربران کاهش دهند، سرويس‌های جديدی وارد شبکه کنند. اما آنچه در سال ۸۸ بيش از اين پيشرفت‌ها و توجه‌ها و کاهش قيمت‌ها به چشم می‌خورد، قطعی و اختلال و افت کيفيت است.

اختلال در اينترنت
از زمان ورود اينترنت به ايران از سال ۷۲ در زمان رياست‌جمهوری هاشمی‌رفسنجانی، بعد از آن در زمان رياست‌جمهوری محمد خاتمی و بعد دولت نهم به رياست محمود احمدی‌نژاد تا به امروز که در روزگار دولت دهم جمهوری اسلامی به سر می‌بريم، اينترنت روزگار پر فرازونشيبی را پشت‌سر گذاشته است. کيفيت، سرعت، هزينه دسترسی از جمله مسائلی بوده است که کاربران ايرانی طی اين سال‌ها با آن دست به‌گريبان بوده‌اند.

اما آنچه طی سال‌جاری بيش از ديگر مسائل در نارضايتی کاربران موثر بوده، اختلال در سرعت و دسترسی به اينترنت است. آخرين مورد اختلال، مربوط می‌شود به قطعی گسترده اينترنت در روزی که دست بر قضا اولين روز از ايام دهه فجر ـ دوازدهم بهمن ماه ـ نيز بود. هر چند عصر همان روز دفتر روابط عمومی شرکت زير ساخت به خبرنگار تهران امروز گفت، اين قطعی ناشی از توسعه ديتا در شبکه است اما چند ساعت بعد رئيس روابط عمومی شرکت زيرساخت خبر داد: همزمان با توسعه شبکه ديتا، کابل جاسک- فجيره نيز قطع شده است.

طی سال جاری اين چندمين بار است که شبکه اينترنت به مدت طولانی دچار اختلال و افت کيفيت در دسترسی می‌شود. می‌توان گفت در نيمه دوم سال اين افت کيفيت دائمی بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016