سه شنبه 20 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احضار همسر و فرزندان محمد نوری زاد به اوين، کلمه

اين نخستين بار در موج بازداشت های گسترده پس از انتخابات است که همه اعضای خانواده يک زندانی سياسی به دادگاه انقلاب احضار می شوند.برخی از فعالان حقوق بشر احضار خانواده محمد نوری زاد را با نامه سرگشاده همسر وی خطاب به مردم ايران مرتبط می دانند.


کلمه :همسر و فرزندان محمد نوری زاد، روزنامه نگار زندانی برای “ادای برخی توضيحات” به دادسرای انقلاب اسلامی مستقر در زندان اوين احضار شده اند.آنها صبح امروز –سه شنبه –بايد خود را به يکی از شعبه های بازپرسی در زندان اوين معرفی کنند.اين نخستين بار در موج بازداشت های گسترده پس از انتخابات است که همه اعضای خانواده يک زندانی سياسی به دادگاه انقلاب احضار می شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار کلمه ،خانواده نوری زاد پس از گذشت نزديک به دوماه که از زندانی بودن وی می گذرد هنوز نتوانسته با او ملاقات ويا حتی تماس تلفنی داشته باشند و همين موضوع نگرانی ها را در باره سلامت نوری زاد افزايش داده است .

خانم نوری زاد سه هفته پيش برای شرح رنج هايی که در اين مدت بر او و فرزندانش رفته است به ملاقات جعفری دولت آبادی ، دادستان تهران رفت تا به او ياد آور شود که اکنون همسرزندانی اش از کمترين حقوق شهروندی يعنی تماس با خانواده محروم است. فاطمه ملکی از دادستان تهران درخواست کردکه به خانواده اجازه ملاقات، تماس تلفنی و پيگيری پرونده همسرش داده شود .دادستان در پاسخ به اعتراض همسرنوری زاد بود : ” تا زمانی افکار ايشان مهار نشود ،به هيچ يک از خواسته های شما پاسخ داده نخواهد شد.”

خانم ملکی ،همسر محمد نوری زاد ،پس از اين ملاقات در نامه ای سرگشاده خطاب به مردم ايران ، نوشت :

“اگر “مهار افکار افراد” در قوانين اسلامی، مدنی و يا انسانی ما، حقيقتاً از جايگاه قابل اعتنايی برخوردار است، و اگر امروز به جايی رسيده ايم که بايد شمشيرها را عليه “انديشه”ی افراد بالا ببريم، باکی نيست. چه؛ او خودش سال ها پيش در مناجات روز بيست و چهارم ماه مبارک رمضان،* خطاب به ابوذر می نويسد: “…هان ای ابوذر خوب، تو مگر چه گفتی و چه کردی که تو را به اين ورطه ی بلا تبعيد کرده اند؟ تو نه از اشراف بودی، نه سپاه داشتی و نه زور؛ تو اساساً جز زبانت که سرخ و صريح بود و از ايمانت گرما می گرفت، هيچ نداشتی. تو ای ابوذر خوب، نه وامدار کسی بودی و نه انتظار داشتی مردمان به خاطر سالها مجاهدت و ياوری پيامبر خدا، مطيع و دست به سينه ی تو باشند. نه بابت سالها خون دل خوردن و شمشير زدن و پاک بودن و گرسنگی کشيدن از کسی طلبکار بودی و نه ايمانت را از سر راه آورده بودی که اجازه بدهی نوکيسه ها و ازراه رسيده ها و سراسيمگان، هرکس که می خواهند باشند، به اسم اينکه حالا منصبی يافته اند و موقعيتی به دست آورده اند، پوست از تن دين خدا بکنند و هيچ از او به جا نگذارند…”

برخی از فعالان حقوق بشر احضار خانواده اين روزنامه نگار و فيلمساز زندانی را با نامه سرگشاده همسر وی خطاب به مردم ايران مرتبط می دانند.

محمد نوری زاد، از تاريخ ۲۹ آذر تا به امروز در بازداشت به سر می برد و تاکنون هيچ گونه تماس تلفنی يا حضوری با خانواده اش نداشته است.

اين روزنامه نگار ،مستند ساز و کارگردان تلويزيون که با يک تماس تلفنی به دادسرا احضار شده بود به اتهام توهين به مسئولين و تبليغ عليه نظام جمهوری اسلامی در تاريخ ۲۹ آذرماه بازداشت شد.او که از منتقدين دولت احمدی نژاد است در آخرين يادداشتی که در وبلاگ شخصی خود نوشت از صادق لاريجانی ،رييس قوه قضاييه انتقاد کرده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016