چهارشنبه 21 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه سرگشاده بهروز خليق، مسئول هيات سياسی اجرائی سازمان فدائيان خلق ايران اکثريت به رهبران اروپا

آقای هرمان وان رومپوی، رئيس شورای اروپا
آقای ژوزه مانوئل باروزو، رئيس کميسيون اروپا
آقای يرژی بوزک، رئيس پارلمان اروپا
خانم کاترين اشتون مسئول سياست خارجی و امنيتی اتحاديه اروپا
آقای تورجون يکلند، دبيرکل شورای اروپائی
آقای مولوت ساوسکلو، رئيس مجامع پارلمانی شورای اروپائی

خانم محترم
آقايان محترم

از جنبشی که قريب ۸ ماه است در اعتراض به تقلب در انتخابات رياست جمهوری در ايران در جريان است، مطلع هستيد. همچنين مطلع هستيد که مقامات در جمهوری اسلامی تاکنون جز به زبان سرکوب و انکار با اين جنبش سخن نگفته اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جنبش اعتراضی مردم ايران در صدد است در روزهای آتی، که سی و يکمين سالگرد انقلاب سال ۱۹۷۹ است، در مراسم شرکت جسته و مطالبات بحق خود را برای چندمين بار بيان دارد. اما مقامات جمهوری اسلامی از حضور گستردۀ مردم در مراسم و تسخير فضای عمومی توسط آنان به شدت نگران اند. اخباری حاکی از آن اند که مقامات به نوبه خود در صدد ايجاد ترس در ميان مردم اند و از جمله منتفی نيست تعدادی از تظاهرکنندگان را طی محاکمات "صحرائی" در روزهای آتی به جوخۀ مرگ بسپارند. ما در روزهای گذشته شاهد اعدام دلخراش ۲ تن از هموطنانمان بوديم که ماه ها فبل از انتخابات دستگير شده بودند و جريان پرونده شان هنوز تکميل نشده بود. اظهارات مقامات جمهوری اسلامی در روزهای اخير آشکار کرد که اعدام اين ۲ تن برای ايجاد وحشت بوده است و نيز زنگ خطر را برای جان ديگرانی که در گروگان جمهوری اسلامی اند، به صدا درآورد.

ما مصرانه از شما می خواهيم هر آن چه را که در توان داريد برای پيشگيری از اعدامهای بيشتر در ايران به کار گيريد. روزهای آتی روزهای بسيار حساسی در زندگی مردم ايران اند. مردم ايران را در ابراز اعتراضات مسالمت آميزشان در اين روزها در فضائی فارغ از ترس ياری کنيد!

يکی از اقداماتی که اتحاديه اروپا می تواند به آن دست يازد، اعمال تحريمهای مشخص عليه مقامات جمهوری اسلامی و نيروهای امنيتی آن بخاطر مشارکت آنان در نقض حقوق بشر است. تحريم ها را عليه تمام اعضای نيروهای امنيتی و نه فقط افراد مربوط به پرونده هسته ای اعمال کنيد. به علاوه، به عنوان اقدام عاجل ديگری برای نجات جان کسانی که ممکن است اعدام شوند، شما می توانيد، همراه ديگر رهبران بين المللی، که بر مقامات جمهوری اسلامی ايران نفوذی دارند، برای انصراف اينان از مقاصد کنونی شان بر آنان فشار آوريد.

با احترام

بهروز خليق
مسئول هيئت سياسی – اجرائی
سازمان فدائيان خلق ايران (اکثريت)

هفت فوريه ۲۰۱۰


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016