دوشنبه 7 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مقاومت مردم کودتاگران را فرسوده خواهد کرد! اعلاميه مشترک سه سازمان سياسی

امروز مردم ايران با شعار مرگ بر ديکتاتور بارديگر در خيابان‏ها و ميادين مختلف تهران و تعدادی از شهرها دست به تظاهرات زدند . سرکوبگران در روز عاشورا به تظاهرات مسالمت‏آميز مردم هجوم ‏بردند، با باتوم به جان آن‏ها افتادند، گاز اشک‏آور به طرف‏شان پرتاب کردند و چند تن از معترضين را به قتل رساندند. گزارش‏های رسيده نشان می‏دهند که در اين درگيری‏ها سه تن از تظاهرکنندگان در پل کالج و يک تن ديگر در چهارراه ولی عصر شهيد و دو تن زخمی شدند. گفته می‏شود که در تبريز هم حداقل چهار نفر کشته شده و تعدادی زخمی شده‏اند. مردم در اصفهان، شيراز، مشهد، اردبيل، نجف‏آباد، ساری، آمل ...... به خيابان‏ها آمده و صدای اعتراض خود را بلند کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رويدادهای دو ماه اخير و بويژه روزهای ۱۳ آبان، ۱۶ آذر ، ديروز چهارم ديماه و امروز نشان داد که جنبش اعتراضی در حال گسترش است. جنبش اعتراضی اکنون محله به محله ، شهر به شهر در حال پيشروی است و پيوسته بر شمار نيروی آن افزوده می‏شود.
ولی فقيه و دولت کودتا هر آنچه در توان داشتند برای سرکوب و فرونشاندن اين جنبش به کار گرفته‏اند. با اين وجود قادر نشده‏اند صدای اعتراض مردم را خاموش سازند. جنبش اعتراضی عليرغم تحمل هزينه سنگين در برابر سرکوب و خشونت حکومت ايستاده است و با ايستادگی خود حکومتگران را به استيصال کشانده است.
حکومت اسلامی در تنگنا قرار گرفته و جنبش اعتراضی مردم تا زمان دستيابی به خواسته‏های خود، تا استقرار دمکراسی در کشور و برچيدن بساط ديکتاتوری از تکاپو نخواهد ايستاد.
جنبش اعتراضی مردم ايران از نيروی عظيم بالقوه ای برخوردار است که هنوز بايد بالفعل شود. اين جنبش هراندازه که نيروی بيشتری را بسيج کند و هراندازه که اقشار و گروه‏های بيشتری با مطالبات خود به آن بپيوندند، شتاب بيشتری خواهد گرفت و دست سرکوبگران در برابر آن سست تر خواهد شد. بايد با تمام توان در راه روشنگری و بسيج بيشتر مردم برای شرکت در حرکت اعتراضی کوشيد. سرنوشت اين جنبش در گرو مشارکت و تلاش همگانی ما است.

مردم آزاديخوه ايران!
تداوم حيات جنبش اعتراضی مهمترين مسئله در مبارزه عليه ديکتاتوری است. تداوم حيات جنبش به ريزش نيروهای جريان حاکم، به تعميق شکاف در بالا و به فرسودگی نيروهای سرکوب منجر خواهد گشت. بايد در مقابل سرکوب ايستاد و در جهت گسترش جنبش در سطح کشور و در سطح جامعه کوشيد.

پرسنل نيروی انتظامی، بسيج و سپاه پاسداران!
علی خامنه‏ای و فرماندهان سپاه در طی شش ماه گذشته شما را در مقابل مردم ايران قرار داده‏اند. اما خواست مردم از شما اين است که سلاح‏ها را به سوی مردم نشانه نگيريد. هيچ کس قادر نخواهد بود شما را مورد بازخواست قرار دهد که چرا تيری به سوی هموطنانتان شليک نکرده‏ايد. اگر خود تان انقلاب بهمن را تجربه نکرده ايد از آنان که شاهد عينی بوده اند بپرسيد چگونه مردم با آغوش باز پذيرای نظاميانی شدند که از دستور مافوق برای سرکوب مردم سرپيچيدند. حساب خودتان را از حساب حلقه اصلی فرماندهان سپاه و لباس شخصی‏ها جدا کنيد!
از دستور مافوق برای سرکوب مردم سرپيچی کنيد و با جنبش مردم برای استقرار دمکراسی در ايران همراه شويد.

حزب کومله کردستان ايران
سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران
سازمان فدائيان خلق ايران (اکثريت)

يکشنبه ۶ دی ۱٣٨٨ - ۲۷ دسامبر ۲۰۰۹


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016