شنبه 1 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جلسه امروز مجمع تشخيص مصلحت نظام در باره سياست‌های کلی نظام درخصوص انتخابات، ايلنا

ايلنا:مجمع تشخيص مصلحت نظام در جلسه امروز خود، بررسی و تدوين سياست‌های کلی در خصوص انتخابات، ارجاعی از سوی رهبری معظم انقلاب را در دستور کار قرار داد تا از جلسه آينده مرود بررسی قرار گيرد.
به گزارش ايلنا،هم‌چنين لايحه اصلاح قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری، صنعتی جمهوری اسلامی ايران مصوب مجلس شورای اسلامی که مورد ايراد شورای نگهبان قرار گرفته بود به عنوان يک مورد اختلافی در جلسه مطرح و جهت رفع ابهامات و بررسی کامل‌تر و جامع‌تر به کميسيون اقتصاد کلان، بازرگانی و اداری مجمع ارجاع شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در ادامه اين جلسه، مبحث تدوين سياسيت‌های کلی نظام درخصوص انتخابات در دستور کار قرار گرفت. ابتدا آقای دکتر حسن روحانی رئيس کميسيون سياسی، دفاعی و امنيتی مجمع تشخيص مصلحت نظام و حجت‌الاسلام و المسلمين پورمحمدی رئيس سازمان بازرسی کل کشور گزارشی از روند شکل‌گيری اين مبحث در مجمع تشخيص مصلحت نظام ارائه دادند بر اساس اين گزارش‌ها از حدود دو سال قبل آقای پورمحمدی چنين موضوعی را با آيت‌الله هاشمی رفسنجانی مطرح کرد و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز بررسی موضوع قانون انتخابات را منوط به نظر رهبری معظم انقلاب دانست که متعاقبا آقای پورمحمدی در نامه‌ای خطاب به رهبری معظم انقلاب ضرورت بازنگری در قاناون انتخابات را به محضر ايشان نوشت. حضرت آيت‌الله خامنه‌ای نيز در پاسخ به اين نامه در تاريخ ۵.۳.۱۳۸۷ مرقوم داشتند: «پيشنهاد آقای پورمحمدی ايده‌ای است که لازم است در صحن اصلی مجمع تشخيص مصلحت نظام با حضور خود ايشان مورد بحث و بررسی قرار گيرد و پس از آن مجمع نظر مشورتی خودش را نسبت به اين ايده و پيشنهاد ذيل آن به اينجانب ارائه کند تا تصميم مقتضی گرفته شود.»
متعاقب اين نامه و پاسخ مقام معظم رهبری به آقای پورمحمدی، کميسيون سياسی، دفاعی و امنيتعی مجمع تشخيص مصلحت نظام طی چندين جلسه کارشناسی،‌موضوع را بررسی و محورهای پيشنهادی طی نامه شماره ۶۳۹۹.۹۴۵۱ مورخ ۵.۱۱.۱۳۸۷ در دستور کار مجمع قرار گرفت.
مجمع در تاريخ ۱۱.۸.۸۷ مصوبات کميسيون را تصويت و طی نامه شماره ۰۱۰۱.۵۷۲۲۴ مورخ ۲۶.۸.۸۷ به استحضار مقام معظم رهبری رساند. معظم له در مورخ ۱۶.۹.۸۷ مرقوم فرمودند: «رياست محترم مجمع تشخيص مصلحت نظام با سلام و تحيت:
به نظر می‌رسد در صورتی‌که سياست‌های کلی در باره انتخابات مشخص و در آن از نواقص کنونی پيشگيری شود معضلی باقی نخواهد ماند. پس اولی آن است که فرآيند تنظيم سياست‌های کلی در آن مجمع محترم آغاز گردد.
در ادامه اين جلسه برای ورود به بحث بررسی و تدوين سياست‌های کلی نظام در خصوص انتخابات رای‌گيری به عمل آمد که با کثريت آرا تصويب و مقرر شد از جلسه آينده اين بحث در دستور کار مجمع قرار گيرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016