یکشنبه 2 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يک ماه بی خبری از مجيد توکلی، هرانا

يک ماه بی خبری از وضعيت مجيد توکلی فعال دانشجويی که در روز دانشجو با ضرب و شتم بازداشت شد.

خبرگزاری هرانا - عليرغم پيگيری خانواده، حدود يک ماه است از مجيد توکلی، فعال دانشجويی در بند اطلاعی در دست نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش هرانا، از مجيد توکلی فعال دانشجويی دربند بيش از يک ماه است هيچگونه اطلاعی در دست نيست، خانواده آقای توکلی در اين مدت عليرغم مسافت دور، تردد و پيگيری مستمر از دادگاه انقلاب و زندان اوين، موفق به کسب خبری از وضعيت اين دانشجوی زندانی نشده اند.

هر چند اين دانشجوی دربند از ابتدای بازداشت خود در ۱۶ آذرماه تاکنون امکان تماس مناسبی در اختيار نداشته است اما به طور کامل از يک ماه قبل تاکنون هيچگونه تماس يا خبری از سرنوشت وی حاصل نشده است، آخرين محل نگهداری اين دانشجوی دربند، بند ۲۴۰ زندان اوين اعلام شده بود. با توجه به اينکه برای آقای توکلی حکم زندان صادر شده است و در مرحله بازجويی يا تحقيقات قرار ندارد مشخص نيست چرا نيروهای امنيتی مانع خروج وی از شرايط امنيتی می شوند.

لازم به ذکر است مجيد توکلی، ۱۶ آذرماه سال جاری پس از سخنرانی در دانشگاه اميرکبير توسط نيروهای امنيتی بازداشت شد و کمی بعد تصاويری از وی در حالی که با پوشش زنانه بود از سوی ارگانهای خبری نزديک به دولت منتشر شد که اين اقدام موجی از اعتراضات اجتماعی را در پی داشت، نهايتاً دادگاه انقلاب اين فعال دانشجويی را به اتهام اقدام عليه امنيت ملی به تحمل هشت سال و شش ماه حبس، ۵ سال محروميت از فعاليت سياسی و ۵ سال ممنوعيت خروج از کشور محکوم کرد.

بايد اشاره کرد که مجيد توکلی دو سال پيش نيز به مدت ۱۵ ماه به اتهام چاپ نشريات جعلی در زندان بود که پس از اين مدت از اتهامات وارده تبرئه شد. او در مدت زندان ۷۰ مورد از شکنجه‌های صورت گرفته بر روی خود را افشا کرد.
هم‌چنين او بار ديگر در مراسم بزرگداشت مهندس بازرگان که لغو شده بود بازداشت و مدت ۱۱۵ روز را در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوين گذراند و نهايتا با توديع وثيقه سنگين آزاد شده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016