پنجشنبه 17 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اولين تماس مجيد توکلی همزمان با صدور حکم، هرانا

دادگاه انقلاب مجيد توکلی دانشجوی بازداشتی در روز ۱۶ آذر را محاکمه کرده است.

خبرگزاری هرانا - حقوق دانشجويان: دادگاه انقلاب شهر تهران برای مجيد توکلی از فعالان برجسته دانشجويی اقدام به صدور حکم کرد.

به گزارش واحد دانشجويی مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، مجيد توکلی از فعالان برجسته دانشجويی که روز ۱۶ آذرماه سال جاری توسط نيروهای امنيتی بازداشت شده بود برای اولين بار از زمان بازداشت اجازه تماس تلفنی با خانواده خود را پيدا کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی عنوان داشت ابتدای هفته جاری در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به رياست قاضی صلواتی مورد محاکمه بر اساس چهار اتهام "توهين به رهبری، توهين به رياست جمهوری، اجتماع و تبانی و تبليغ عليه نظام" قرار گرفته است.

از جزئيات دادگاه آقای توکلی که بدون داشتن وکيل مدافع و در پشت درهای بسته برگزار شده است اطلاعی در دست نيست اما اين دادگاه با اعتراض مجيد توکلی همراه بوده است.

روز جاری به نامبرده اطلاع داده شده است که حکم ايشان صادر شده و به زودی به وی يا وکيل وی ابلاغ خواهد شد. اتهامات سنگين مطرحه و روند فوری صدور حکم بر نگرانی ها از حکم صادره افزوده است.

مجيد توکلی در حال حاضر در سلولهای انفرادی بند ۲۴۰ در زندان اوين نگهداری ميشود، وی در زمان بازداشت و بازجويی به شدت مورد ضرب و شتم و شکنجه جسمی و روحی قرار داشته است. اين فشارها همچنان ادامه دارد.

اقدام غيراخلاقی دستگاه امنيتی مبنی بر انتشار تصاوير وی با پوشش زنانه توام با نشر اکاذيب موج گسترده ای از اعتراضات فعالان حقوق بشر در سراسر دنيا را به همراه داشت.

لازم به يادآوری است، مجيد توکلی دو سال پيش نيز به مدت ۱۵ ماه به اتهام چاپ نشريات جعلی در زندان بود که بعد از اين مدت از اتهامات وارده تبرئه شد. او در مدت زندان ۷۰ مورد از شکنجه‌های صورت گرفته بر روی خود را افشا کرد.

هم‌چنين او بار ديگر در مراسم بزرگداشت مهندس بازرگان که لغو شده بود بازداشت و مدت ۱۱۵ روز را در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوين گذارند و اخيرا با توديع وثيقه سنگين آزاد شده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016