شنبه 19 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برگزاری غيرقانونی دادگاه مجيد توکلی در شتاب برای برخورد با دانشجويان، اميرکبير

پرونده مجيد توکلی در اقدامی شتاب زده و روندی غيرقانونی به دادگاه فرستاده شده و دادگاه وی نيز در روز يکشنبه ۱۳ دی ماه بدون حضور وکيل تشکيل شده است.

به گزارش خبرنامه اميرکبير اتهامات مجيد توکلی در اين دادگاه چهار مورد ذکر شده است که عبارتند از: "فعاليت تبليغی عليه نظام به نفع گروهای مخالف دولت"، "توهين به رهبری"، "توهين به رئيس جمهور"، "اجتماع به قصد اقدام عليه امنيت ملی".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين دادگاه در حالی بدون حضور وکيل مدافع مجيد توکلی برگزار شده است که قاضی صلواتی اجازه دفاع به وی را نداده و در چندين مورد صحبت های مجيد توکلی را قطع کرده است که در پی آن درگيری‌های لفظی نيز رخ داده است.

بخش کوتاهی از دادگاه مجيد توکلی از شبکه خبر صدا و سيما پخش شد که در آن قاضی صلواتی، قاضی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب از وی می پرسيد: «اگر بدون برنامه ريزی اونجا بودی چه طور با چادر و مقنعه رفتی بيرون؟ مجيد توکلی نيز جواب می دهد که اين کار نيازی به برنامه ريزی خاص نداشت.» پس از آن مدعی العمومی اتهامات مجيد توکلی را قرائت کرد.

مجيد توکلی پس از اين دادگاه و با‌گذشت يک ماه از بازداشت، برای اولين بار با خانواده اش تماس داشته و خبر برگزاری دادگاه را تأييد کرده است. توکلی به خانواده خود اعلام کرد: «ظاهرا قرار بر اين بوده که اين دادگاه به صورت کامل فيلمبرداری و پخش شود که به دليل بحث لفظی با قاضی در خصوص روند بازپرسی و دادگاه روند آن خوب پيش نرفته و فيلم پخش نشده است».

مجيد توکلی در تماس با خانواده خود تأکيد کرده است که مراحل دادگاه به پايان رسيده و حکم نيز تقريبا مشخص است.

عليرغم مراجعه وکيل مدافع مجيد توکلی به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب پس از برگزاری اين دادگاه نمايشی، قاضی صلواتی اطلاعی از وضعيت پرونده در اختيار وی قرار نداده است.

برگزاری شتاب‌زده و غيرقانونی دادگاه مجيد توکلی پس از احتمال سرگرفتن اعتراضات دانشجويی در دانشگاه‌ها صورت گرفته است.

قضات وابسته قوه قضائيه از جمله قاضی صلواتی که در هماهنگی کامل با سپاه پاسداران و بخش‌های مختلف دولت طی چندماه اخير احکام غيرقانونی سنگينی برای مردم معترض صادر کرده اند، اکنون قصد دارند تا با صدور احکام سنگين برای دانشجويان مانع از اعتراضات دانشجويان به وضعيت کشور شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016