یکشنبه 2 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون اول قوه قضائيه: دادگاه متهمان کهريزک به زودی برگزار می‌شود، ايلنا

ايلنا: معاون اول قوه قضائيه درباره برخورد با مساله کهريزک، گفت: ظلم را از ناحيه هر کس و در هر جايگاه و مقامی باشد، نمی‌توانيم بپذيريم.
به گزارش خبرنگار ايلنا، حجت‌الاسلام رييسی در پايان مراسم تحليف کارآموزان قضايی روحانی دوره ۴۸، در سالن همايش‌های دادگستری شهيد بهشتی قم در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوال خبرنگار ايلنا در مورد اينکه با مقصر اصلی جنايات کهريزک، برخورد صورت خواهد گرفت يا خير؟ گفت: کميته‌ای از طرف شورای عالی امنيت ملی، موضوع را عهده داشته و گزارشی ارائه کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين گزارش حاوی نکاتی است که بخشی از آن در سازمان قضايی نيروهای مسلح و بخشی ديگر در دادسرای نظامی قضات مطرح شد.
وی افزود:سازمان قضايی نيروهای مسلح موضوع را رسيدگی کرده و گزارش و بررسی مقدماتی را به مردم اعلام می‌کند و دادسرای انتظامی قضات نيز رسيدگی‌هايی کرده است و نتايج آن به زودی به مردم عزيزمان اطلاع داده خواهد شد.
رئيسی در پاسخ به سوالی در مورد پرونده کهريزک و روند رسيدگی آن گفت: قبلا اعلام شده است که سازمان قضايی نيروهای مسلح پرونده را رسيدگی کرده و گزارشی هم در اين زمينه اعلام شده است و ادامه کار که دادگاه باشد انشاالله به زودی از طرف سازمان قضايی اعلام تا در اين دادگاه مساله مورد رسيدگی قرار گيرد.
معاون اول قوه قضائيه در مورد احتمال برگزاری دادگاه کهريزک تا قبل از پايان سال گفت: فکر می‌کنم کارها آماده شده و رسيدگی‌های مقدماتی هم انجام گرفته و دادگاه هم به زودی موضوع را مورد بررسی قرار خواهد داد.
وی ادامه داد: مردم بدانند که مطلقا ظلم را در هيچ کجای نظام و از ناحيه هرکس و در هر جايگاه و مقامی باشد، نمی‌توانيم بپذيريم چرا که نظام ما نظامی عادلانه است.
رئيسی ادامه داد: نکته‌ای که در اين رابطه مطرح است اين است که يک ظلم بزرگ در موضوع بعد از انتخابات صورت گرفته است که آن ظلم هم در نزد خداوند و هم در نزد ملت نابخشودنی است، ولی در تخلفاتی که در برخوردها با اين موضوع، مثل موضوع کهريزک اتفاق افتاد، اين هم دور از نظر نيست؛ يعنی همچنانی که بايد به آن موضوع رسيدگی کرد، اين مساله هم مورد رسيدگی است و به زودی سازمان قضايی نيروهای مسلح، بررسی‌های لازم را انجام و پرونده با صدور کيفرخواست به دادگاه فرستاده و دادگاه هم به زودی برگزار می‌شود و مردم مطلع خواهند شد.
وی در مورد تعيين سخنگوی قوه قضائيه گفت: به دنبال بررسی گزينه‌های مختلفی هستيم که در هر زمان به نتيجه رسيديم، فرد مورد نظر را اعلام خواهيم کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016