یکشنبه 2 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سخنگوی جبهه مشارکت: احتمالا کنگره دوازدهم جبهه مشارکت تا پايان سال‌جاری برگزار می شود، ايلنا

ـ حزب مشارکت همچنان مانند گذشته حضور جدی در فعاليت‌های سياسی خواهد داشت
ـ در کنگره سال آينده، انتخابات شورای مرکزی و انتخاب دبيرکل انجام خواهدشد
ـ نحوه حضور در انتخابات شورای شهر بايد در کنگره حزب بررسی شود


ايلنا:سخنگوی حزب مشارکت گفت: اميدواريم بتوانيم تا پايان سالجاری کنگره دوازدهم حزب را برگزار کنيم تا در آن گزارشی از عملکرد واحدهای ذيربط از جمله شورای مرکزی و دفتر سياسی ارائه شود.
حسين کاشفی در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا درباره نحوه فعاليت جبهه مشارکت در سال آينده گفت:‌گرچه تعدادی از اعضای مشارکت بعد از انتخابات بازداشت شدند اما حزب به فعاليت خود ادامه داده و خواهد داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سخنگوی حزب مشارکت بااشاره به پلمپ دفتر اين تشکل سياسی ،اظهارداشت:از همان ابتدا که دفتر بسته شد موضوع را از مراجع ذيربط پيگيری کرديم اما تا کنون پاسخی ارائه نشده و از ‌آنجا که اين اقدام بدون ابلاغ رسمی صورت گرفت،هنوز شخص يا نهادی مسئوليت پلمپ دفتر را برعهده نگرفته است.
وی با تاکيد براينکه حزب مشارکت همچنان مانند گذشته حضور جدی در فعاليت‌های سياسی خواهد داشت،در خصوص برنامه‌های اين تشکل در سال آينده گفت:‌در حال حاضر مانند گذشته جلسات حزب برگزار می‌شود و طبيعی است برنامه‌هايی که قبلا پيش بينی شده بود با توجه به اتفاقات رخ داده در همان مقاطع زمان‌بندی شده عملی نشود اما اين موضوع موجب نمی‌شود که اعضای حزب از اين برنامه‌ها چشم پوششی کنند.
کاشفی در ادامه از برگزاری کنگره حزب در سال آينده خبرداد و گفت: در اين کنگره با توجه به اينکه بحث دو ساليانه به اتمام می‌رسد،انتخابات شورای مرکزی،هيات داوران و انتخاب دبيرکل انجام خواهد شد.
وی همچنين اظهاراميدواری کرد تا اعضای حزب متبوع خود بتوانند تا پايان سال‌جاری کنگره دوازدهم حزب مشارکت را برگزار کرده تا در آن گزارشی از عملکرد واحدهای ذيربط از جمله شورای مرکزی و دفتر سياسی ارائه شود.
سخنگوی حزب مشارکت با بيان اينکه برنامه سال آينده بايد در کنگره به تصويب رسد تا هرکدام از ارگان‌های مربوطه بتوانند کار خود را پی بگيرند،ادامه داد:در کنگره پيش رو برنامه دوسال آينده،نحوه گسترش حزب و برنامه‌های اين تشکل در زمينه‌های اقتصادی،سياسی و فرهنگی مطرح و بررسی خواهد شد.
کاشفی خاطرنشان کرد: همچنين موانع و مشکلاتی که حزب داشته و دارد در اين کنگره مطرح و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی در پاسخ به اين پرسش که با توجه به استعفای برخی از اعضای شورای مرکزی حزب مشارکت و نيز عدم حضور برخی ديگر اعضای شورای مرکزی به علت بازداشت، آيا جلسات برگزار شده در اين مدت از نصاب نيافتاده بود،اظهارداشت:اين موضوع دو بحث جداگانه از يکديگر است.به دليل اينکه افراد شورای مرکزی توسط کنگره انتخاب شده‌اند، استعفای هريک از آنان منوط به پذيرش در کنگره است.
وی در خصوص حدنصاب جلسات برگزار شده نيز گفت:طبق اساسنامه حزب اگر کسی نتواند به صورت مرتب در جلسات حضور پيدا کند،اعضای علی البدل به دليل اينکه فعاليت حزب با وقفه و مشکل مواجه نشود،جايگزين آنها می‌شوند.
سخنگوی مشارکت خاطر نشان کرد:‌در گذشته نيز اعضای علی البدل در جلسات حضور پيدا کرده و نقطه نظرات خود را ارائه می‌کردند اما در زمان رای‌گيری تنها اعضای رسمی اجازه اين کار را داشتند که در حال حاضر به علت بازداشت برخی از اعضای شورای مرکزی اعضای علی البدل در جلسات حضور داشته و آنان در رای‌گيری شرکت دارند.
کاشفی در پاسخ به اين پرسش که با توجه به انتخابات شورای شهر در سال آينده،حضور و فعاليت حزب مشارکت در اين انتخابات به چه نحوی خواهد بود،اظهارداشت:نحوه حضور و فعاليت در اين انتخابات بايد در کنگره حزب بررسی و تصميم گيری شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016