سه شنبه 4 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درخواست زنان جبهه مشارکت برای آزادی فعالان زن دربند، نوروز

شاخه و کميسيون زنان جبهه مشارکت ايران اسلامی با صدور بيانيه ای بر آزادی هر چه سريعتر زنان فعال در حوزه های سياسی و مدنی که در بازداشت به سر می برند، تاکيد کرد.

به گزارش نوروز در اين بيانيه آمده است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسم الله الرحمن الرحيم
زنان بايد در مقدرات اساسی مملکت دخالت کنند (امام خمينی)
زنان ايران، سی و يک سال پيش با حضوری تعيين کننده دوشادوش مردان بلکه جلوتر از آنان(به تعبير امام خمينی) انقلاب را به پيروزی رساندند و و در طول اين سه دهه و در برهه های مختلف و حساس، با نقش آفرينی های مؤثر در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سياسی به رشد و توسعه کشور مدد رساندند. اين بار اما در روز ۲۲ بهمن سی و يکمين سالگرد پيروزی انقلاب اسلامی، حضور آرام و متين زنان ارزش آفرين ايرانی در کنار ديگر علاقمندان ارزش های واقعی انقلاب شکوهمند اسلامی و علاقمندان به ايران مستقل و آزاد و آباد، با لبيک به دعوت دلسوزان اصلاح طلب، نمايی ديگر از حماسه ای نو را رقم زد که با کمال تأسف زيبايی های اين حضور با زشتی برخوردهای ….. و ناجوانمردانه پيوند خورد.

در اين روز بزرگ که نماد وحدت ملی ماست، علاوه بر برخوردهای خشن و فيزيکی با سران اصلاحات که خود دعوت کننده مردم به اين جشن ملی بودند، تعداد بسيار زيادی از شهروندان در معرض هجوم و آسيب قرار گرفته و تعداد زيادی بازداشت شدند و با اين همه خشونت طلبان افراطی که توسط باند کوچک و منفوری هدايت می شوند، نتوانستند اين روز را مصادره کنند کمااين که به حول و قوه الهی و با حضور آگاهانه مردم هرگز موفق به مصادره انقلابی که خون های فراوان برای پيروزی و استقرار نظام ناشی از آن ريخته شده نخواهند شد.

در ميان بازداشت شدگان اين روز، تعداد زيادی از بانوان ارجمند کشورمان هستند که متاسفانه در کنار ساير بازداشت شدگان بويژه روز عاشورا، در شرايطی نامطلوب از حقوق اوليه خود محروم مانده اند و اين مسئله جای تأسف فراوان دارد و موجب سرافکندگی شهروندان ايرانی از اقدامات تا اين حد غيرقابل قبول و غير حقوق بشری توسط مسئولين کشورمان در برابر افکار عمومی دنياست.

شاخه و کميسيون زنان جبهه مشارکت ايران اسلامی ضمن تحسين سعه صدر و خويشتنداری خانواده های زندانيان سياسی اخير، تأسف شديد خود را از همه اقدامات غيرقانونی پس از انتخابات تاکنون و بويژه بازداشت اعضای مؤثر حزب مشارکت و از جمله معاون سياسی دبيرکل سرکار خانم آذر منصوری عزيز اعلام می دارد و با ابراز تعجب و حيرت از سخنان آقای محمدجواد لاريجانی که فراموش کرده عالم محضر خداست و وجود معترضين را در زندان های ايران انکار می کند، انتظار دارد همزمان با فرارسيدن ماه ربيع الاول و هفته وحدت، همه زندانيان سياسی و بويژه زنان اعم از خانه دار، دانشجو، روزنامه نگار، فرهنگی، هنرمند و فعال سياسی و مدنی و مادران صلح و مادران عزادار که جز اعتراض به رفتارهای غيرقانونی و انتقاد به خط تنش و انحراف، جرم ديگری ندارند، رها شده به آغوش خانواده هايشان بازگردند و اميدواريم در آستانه نوروز باستانی هيچ خانه ای خالی از مادر و يا عزيز ديگری نماند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016