جمعه 7 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محسنی اژه‌ای: با خاطيان مناسبت های پايان سال برخورد سختی می‌شود، به متهمان اغتشاشات که توبه کنند، کمک می‌شود، ايسنا

ـ زمان و مکان رسيدگی و مجازات ريگی اعلام می‌شود

دادستان کل کشور گفت: با دستگيری عبدالمالک ريگی که اقدام بزرگ انجام‌شده توسط سربازان گمنام وزارت اطلاعات بود، برگ زرين ديگری به افتخارات ملت هم‌چنين دستگاه اطلاعات و امنيت کشور افزوده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمين غلامحسين محسنی اژه‌ای در حاشيه دومين همايش طب و قضا در جمع خبرنگاران با تبريک دستگيری عبدالمالک ريگی به سربازان گمنام امام زمان(عج) و مردم اظهار کرد: هنوز برای اين که بخواهيم درباره زمان و مکان محاکمه ريگی نظر دهيم خيلی زود است؛ چرا که پرونده هنوز در مرحله تحقيقات مقدماتی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دادستان کل کشور ادامه داد: اين شرور تروريست با چندين سرويس اطلاعاتی ارتباط داشته و از چندين کشور از جمله آمريکا حمايت می‌شده است که در اين زمينه بايد تحقيقات جامعی انجام شود.

وی گفت: پس از انجام تحقيقات کامل، زمان و مکان رسيدگی و مجازات ريگی اعلام خواهد شد.

محسنی اژه‌ای در بيان اعمال فشارهای کشورهای غربی برای محاکمه اين شرور نيز تصريح کرد: اين فشارها هميشه بوده و محاکمه وی هيچ ربطی به بيگانگان ندارد. اتفاقا ما بايد با قاطعيت از کشورهای بيگانه پاسخ بخواهيم که چطور از يک تروريست جانی که ده‌ها جنايت را در شرق کشور انجام داده حمايت کرده‌اند.

دادستان کل کشور درباره مقابله با شکل‌گيری مجدد گروهک‌های تروريستی نيز خاطرنشان کرد: سرويس‌های دشمن همواره تلاش می‌کنند با تشکيل اين گروهک‌ها در کشور ناامنی ايجاد کنند، اما با هوشياری مردم و تمام دستگاه‌ها اين تلاش‌ها ناموفق بوده است.

وی افزود: امروز امنيت ايران در مقايسه با کشورهای همسايه از جمله عراق، پاکستان، افغانستان و بسياری از کشورهای ديگر مثال‌زدنی است و همين اقدامات دلسوزانه و آگاهانه بوده که در مقابل تمام آن‌ها ايستاده و خواهد ايستاد تا نمونه کوچک ديگری هم شکل نگيرد.

محسنی اژه‌ای در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر واکنش دستگاه قضايی با توجه به فاش شدن نقش کشورهای بيگانه در حمايت از ريگی اظهار کرد: دستگاه‌های سياسی و مقامات قضايی در حال تکميل بازجويی‌ها هستند تا پس از آن اقدامات سياسی و قضايی را برای احقاق حق در مقابل کشورهايی که از اين فرد تروريست حمايت کرده‌اند، انجام دهند.

وی هم‌چنين در بيان نقش دستگيری اين فرد در ايجاد وحدت ميان شيعه و سنی گفت: تمام مردم کشور، نظام و انقلاب مخالف شرارت هستند و طبق خبرهای روز گذشته مردم شيعه و سنی از دستگيری اين شرور بسيار شادمان هستند؛ حتی طايفه خود ريگی نيز از اين اقدام بسيار شادمان بوده‌اند و به دنبال آن هستند که با قاطعيت با وی برخورد شود.

دادستان کل کشور تصريح کرد: ارتباط بين شيعه و سنی با اين اقدام استحکام يافت و اين موضوع نشانه‌ای بود تا همه بدانند بين شيعه و سنی تفرقه‌ای نيست و اين فرد وابسته به سرويس بيگانه و به‌خصوص غرب است که از اول دشمن ما بود.

محسنی اژه‌ای در بخش ديگر سخنانش درباره کمک به برخی خبرنگاران بازداشت شده در ارتباط با مسائل سياسی در ايام نوروز، به يکی از خبرنگاران گفت: به طور کلی مسوولان جمهوری اسلامی در تمام بخش‌ها هيچ‌گاه نمی‌خواهند کسی در زندان باشد؛ مگر کسی که مضر به منافع ملی و آزادی مردم است؛ قطعا وقتی اين فرد در بيرون از زندان باشد فساد به بار می‌آورد.

وی افزود: کسانی که در اين دايره نباشند و مضراتی نداشته باشند در ايام خاص از تخفيف، مرخصی و آزادی مشروط استفاده می‌کنند؛ به طوری که عفوهای جمهوری اسلامی اين‌قدر افزايش يافته که حتی مورد اعتراض مردم قرار گرفته است.

دادستان کل کشور اظهار کرد: اگر فرد خطاکار اظهار ندامت و توبه کند و شاکی خصوصی نيز نداشته باشد قطعا مورد عفو و يا تخفيف قرار می‌گيرد.

وی افزود: در جريان‌های اخير هم همين‌گونه است و اگر کسانی که در اغتشاشات اخير دستگير شده‌اند و پرونده دارند واقعا توبه و خساراتی را که وارد کرده‌اند جبران و مسير گذشته خود را اصلاح کنند حتما در دادگاه تجديد نظر مورد کمک قرار خواهند گرفت.

محسنی اژه‌ای درباره محاکمه عوامل اصلی اغتشاشات نيز به يکی از خبرنگاران گفت: مردم با افتخاری که در روز ۲۲ بهمن‌ماه آفريدند دو حرف صريح زدند؛ اول اين که به دشمن گفتند خيال نکند با اين تبليغات و شيطنت‌ها می‌تواند مردم ايران را نسبت به خواسته‌های نامشروعش در مقابل اسلام، نظام و کشور، به مدارا وادار کند.

وی ادامه داد: حرف دوم مردم نيز اين بود که کسانی که فريب دشمن را خورده‌اند و يا غفلت کرده‌اند از اين خواب بيدار شوند و اگر بيدار نشوند مردم به گونه ديگری با آن‌ها برخورد خواهند کرد.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: يکی از خواسته‌های مردم از دستگاه قضايی و ديگر دستگاه‌های مسوول اين بود که اگر اين‌ها بخواهند به فتنه‌گری، شرارت و قانون‌شکنی خود ادامه دهند حتما بايد با آن‌ها برخورد شود و دستگاه قضا هم قطعا برخورد خواهد کرد.

وی در پاسخ به اين پرسش که برخی اقدامات هنوز در حال ادامه است نيز اظهار کرد: بعد از اتمام حجت‌ها هر اقدامی که در هر فضايی ادامه يابد، حتما برخورد شديدتری با آن خواهد شد.

محسنی اژه‌ای گفت: به عنوان نمونه برخی زمزمه‌هايی هست که به مناسبت روزهای پايانی سال در برخی گوشه و کنار اقداماتی را انجام دهند که اطمينان داشته باشند بعد از اين همه اتمام حجت انجام شده، برخورد سختی با آن‌ها خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: افراد خطاکار قطعا دستگير می‌شوند و حتی امکان دارد شيرينی تعطيلات سال جديد را نيز را از خانواده خود سلب کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016