سه شنبه 17 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور: با اخلالگران به شدت برخورد می‌کنيم، ادعای کروبی ساختگی بود، ادعای بهزاد نبوی دروغ است، فارس

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام غلامحسين محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور صبح امروز دوشنبه در اولين نشست خبری خود با بيان اينکه کار رسانه‌ و مطبوعات امری خطير و مهم برای جامعه است، اظهار داشت: کار خبرنگاران و عکاسان برای رسانه از اهميت ويژه‌ای برخوردار است چرا که رسانه‌ها با کار خبرنگاران و عکاسان رونق می‌گيرد.
وی يکی از مهمترين وظايف و رسالت رسانه را آگاهی بخشی مناسب به مردم دانست و افزود: در بحث رسالت مطبوعات و رسانه‌ها چند مسئله مهم تعريف شده است که مهمترين آن آگاهی بخشی به مردم نسبت به قانون اساسی است.
اژه ای ادامه داد: يکی از شرايط مهم برای ارتباط با مخاطب امانت داری خبرنگاران است و برای رسانه بايد مهم باشد که مخاطبان به آنها اعتماد داشته باشند و رسانه‌‌ها نيز بايد تلاش کنند تا اعتماد عمومی جلب کند.
رئيس دادستان کل کشور يکی از راه های جلب اعتماد عمومی را سازگار بودن حرف‌ها با عمل‌ها دانست و تصريح کرد: برای مردم مهم است که اگر حرفی زده می‌‌شود در عمل قابل اجرا باشد و به صرف شعار نباشد.
وی با بيان اينکه يکی از وظايف رسانه‌ها نقد مناسب و به دور از افراط و تفريط است، خاطر نشان کرد: رسانه‌ها بايد از دست اندرکاران حکومت را به درستی نقد کنند که هم موجب متوجه مردم شوند و هم احساس کنند که عملکرد آنها زير ذره بين رسانه‌ها قرار دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اژه ای در ادامه گفت: البته نقد کردن شرايطی را برای خود دارد چون قانونگذار گفته است که بايد نقد به دور از تخريب و توهين باشد. نقد منصفانه نقدی است که در مقام عيب جويی از ديگران نباشد يعنی اينکه منتظر باشيم تا حرفی از دهان فردی خارج شود و به سرعت روی آن مانور بدهيم اين نقد منصفانه نيست و در اين امر خير خواهی وجود ندارد.
دادستان کل کشور گفت: البته گاهی اوقات نيز دچار تفريط می‌شويم يعنی اينکه مثلا به نهاد خاصی علاقه داشته باشيم و ضعف‌های اين نهاد را ناديده بگيريم که اين امر نيز ناعادلانه است. پس رسانه ها بايد تلاش کنند تا دل‌های مردم را به يکديگر نزديک کنند و از ايجاد هر گونه تفرقه و مرز‌بندی‌های کاذب خودداری کنند.
وی در بخش ديگری از سخنان خود به وظايف دادستانی کل کشور اشاره کرد و افزود: يکی از وظايف مهم دادستانی کل کشور احيای حقوق عامه است و بايد دادستانی در مسير احيای حقوق عامه حرکت کند.
اژه‌ای تصريح کرد: وظيفه داريم اولا حقوق عامه را احيا و ثانيا آن را رصد کنيم تا به درستی احيا شود و ثالثا از حقوق عامه دفاع کنيم و اگر در مکانی حقوق عامه ضايع شده باشد در راستای احيای اين حقوق وارد شويم.
دادستان کل کشور يکی ديگر از وظايف دادستانی را نظارت دقيق، مستمر و جدی بر دادسرای کل کشور داستان و افزود: در دوره جديد قوه قضائيه، آيت الله صادق لاريجانی توجه و تاکيد خاصی به نظارت دادستانی در دادسراها دارد.
وی اضافه کرد: يکی از وظايفی که اکنون جزو مسئوليت‌های دادستانی کل است و در گذشته جزو وظايف ذاتی‌ آن نبوده است، رسيدگی به پرونده‌های مربوط به مواد مخدر که حکم اعدام صادر شده باشد، است.

حکم اعدام پرونده‌های مربوط به موادمخدر نياز به تائيد دادستانی کل دارد

اژه‌ای افزود: در صورتی که حکم اعدام برای مجرمين مربوط به پرونده‌های مواد مخدر صادر شده باشد، اين حکم بايد به تائيد رئيس ديوان عالی کشور و يا شخص دادستانی برسد و رد و يا تائيد اين حکم مربوط به رئيس ديوان عالی کشور و شخص دادستان است.
دادستان کل کشور بيان داشت: در دوره جديد ديوان عالی کشور آيت الله گرگانی در خصوص اين امر گفته است که اين حکم رئيس قوه قضائيه موجب سنگين تر شدن کار ديوان عالی کشور می‌‌شود و ايشان تقاضای اصلاح اين امر را داشت.
اژه ای خاطر نشان کرد: طبق مشورتی که با رئيس قوه قضائيه داشتم قرار شده پرونده‌های مربوط به مواد مخدر که حکم اعدام برای آنها صادر شده است به تائيد دادستانی کل برسد.
وی با اشاره به قانون مواد مخدر که جزو مصوبه مجمع تشخيص مصلحت نظام بود، گفت: يکی از موارد که در قانون پيش بينی شده اصلاحيه ماده ۱۸ است که بر اساس آن اگر رئيس قوه قضائيه می تواند در صورتی که حکمی را بر خلاف تشخيص شرع بدهد می‌تواند اعاده دادسری کند.

با اخلالگران در امنيت و نظم جامعه به شدت برخورد می‌کنيم

دادستان کل کشور در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اينکه چرا در ابتدای برگزاری دادگاه‌های اغتشاشات اخير اين جلسات علنی و سپس غير علنی تشکيل شد که وی در پاسخ گفت: در هفته‌های اول برخی از ابعاد موضوع برای همه مردم و حتی شما اصحاب رسانه‌ها روشن نبود لذا نياز به فرصتی داشتيم که هم از لحاظ سيستم انتظامی و هم از لحاظ سيستم قضايی ماهيت موضوع مشخص شود.
وی افزود: بايد مرز وابستگان به بيگانه، تحريک کنندگان عليه نظام، اسلام و مردم، کسانی که سوال يا ابهامی داشتند و يا افرادی که فريب خورده بودند از هم جدا می‌شد، لذا برای اين جداسازی مرزها تا امروز اقداماتی انجام شده و بدون ترديد دشمن پشت سر اين حوادث بوده وهست، بدون ترديد در ايجاد و ادامه اين حوادث هم نقش داشته است. اين در حالی است که اين موضوع در روزهای ابتدايی روشن نبود.
دادستان کل کشور تصريح کرد: اين موضوعات بايد برای مردم ، کسانی که سوال يا ابهامی داشتند و يا فريب خوردگان روشن می شد لذا اينگونه نبود که دادگاه به يک معنا علنی بوده باشد و امروز غير علنی برگزار شود بلکه در جهت اطلاع رسانی نسبت به ارتباط اصل موضوع به بيگانه در آن حدی که مربوط به دستگاه قضايی بود جلسات علنی برگزار می‌شد.
اژه‌ای ادامه داد: اصل موضوع از سوی وزارت کشور پاسخ داده شد و اين نهاد برگزار کننده انتخابات در مورد ادعای تقلب پاسخ داد.از طرف ديگر کسانی که ادعای تقلب گسترده در انتخابات را داشتند توضيح دادند که تقلب صورت نگرفته لذا اين گونه نبود که دادگاه علنی برای رسيدگی به اتهام يک فرد تشکيل شده و بعدها برای ادامه رسيدگی در مورد همان فرد دادگاه غير علنی تشکيل شود.
وی خاطرنشان کرد: در جلسات بعدی رسيدگی به اتهامات افراد قرار شد که اتهام هر فرد به صورت مستقل همراه با کيفرخواست مستقل مطرح شود لذا رئيس دادگاه بايد تشخيص می‌داد که اتهام آن فرد بايد و يا اينکه نبايد علنی شود و سپس تصميم می‌گرفت از اين رو تضادی در زمينه برگزاری علنی و غير علنی دادگاه‌ها وجود ندارد.
دادستان کل کشور با بيان اينکه چند جلسه اول دادگاه رسيدگی به اتهامات متهمان حوادث اخير برای روشن شدن اصل موضوع که ماهيت عمومی داشت جلسات علنی برگزار می‌شد، تاکيد کرد: اتفاقا برگزاری علنی دادگاه‌ها و توضيحاتی که در اين جلسات داده شد در جهت روشن شدن ابعاد موضوع موثر هم واقع شد.
اژه‌ای با اشاره به موضوع برگزاری علنی دادگاه‌ها اظهار داشت: علنی بودن اين طور نيست که حتما بايد قاضی اطلاع رسانی کرده و پوشش خبر ی داده شود بلکه علنی بودن به معنای اين است که ممنوعيتی برای حضور افراد به حد گنجايش مکان برگزاری دادگاه وجود ندارد.

دستگاه قضايی برای مشخص شدن خط دشمن خويشتنداری کرده است

وی در خصوص اختيارات دادستانی کل کشور درباره محاکمه سران اغتشاشات اخير تاکيد کرد: ما موظف هستيم که از حقوق عامه دفاع کنيم و اگر تشخيص داديم که دادستان محل در دفاع از حقوق عامه کوتاهی کرده حتما ورود خواهيم کرد.
دادستان کل کشور در ادامه گفت: به طور مثال اگر دادستان تهران نسبت به حقوق مردم، ظلمی که بر نظام وارد شده و نسبت به اينکه عده‌ای هر روز نظم عمومی را بر هم زده و به اموال عمومی و دولتی آسيب بزنند وظايف اوليه خود را انجام ندهد حتما تذکر و اخطار خواهيم داد و اگر بيش از اين نياز به اقدام باشد اقدامات بعدی را انجام می‌دهيم.
اژه‌ای ادامه داد: دستگاه قضايی ابتدائا مقداری خويشتنداری کرد البته معتقدم نيروهای انتظامی و امنيتی اين کار را کردند تا صف‌ها از يکديگر جدا شده و خط دشمن مشخص شود اما از امروز به بعد اين کار را نخواهيم کرد چرا که موضوع روشن شده است.
وی افزود: همين امروزبه دادستان تهران اعلام کردم که از اين لحظه به بعد وظيفه داريم که به هيچ وجه اجازه ندهيم که قانون شکنان در خيابان‌ها به اموال عمومی آسيب زده يا با ايجاد ناامنی علاوه بر اينکه امنيت مردم را به هم بزنند عليه نظام دستاويزی را به دشمنان بدهند.
دادستان کل کشور تاکيد کرد: قطعا از اين پس به دليل اينکه مرزها مشخص شده و قانون شکنان هم مشخص شده‌اند هر کس که بر خلاف حقوق، امنيت و نظم جامعه حرکت کرده و آن را بر هم بزنند به شدت با آنها برخورد خواهيم کرد البته خانواده‌ها هم مراقب فرزندان خود باشند که آنها فريب رسانه‌های بيگانه و شعارهای دو پهلو را نخورند و اگر کسی از اين پس دستگير شد خانواده‌ها حق گله ندارند چرا که مردم ما بيش از اين تحمل نداشته و از اين رو ما هم از اين پس مهلت نخواهيم داد.
اژه‌ای در ادامه با اشاره به صدور حکم دادگاه بدوی برخی از متهمان حوادث پس از انتخابات اظهار داشت: برخی محاکمه شدند و پرونده‌های آنها به دادگاه تجديد نظر خواهد رفت البته بايد گفت که در دادگاه تجديد نظر و دادگاه بدوی قاضی می‌تواند تخفيف داده و يا حکمی را تعليق کند. اگر متهم همکاری کند و يا اينکه قاضی تشخيص بدهد که می‌شود حکم را تعليق و يا تخفيف داد اين کار صورت خواهد گرفت و لی اگر چنانچه مجرمی که جرمی مرتکب شده پس از آزادی با تبديل قرار و يا اينکه در زندان ابراز ندامت نکرده و به اقدامات خود ادامه دهد يقينا در دادگاه تجديد نظرخواهی هيچ تخفيفی به وی تعلق نخواهد گرفت.
اژه‌ای اضافه کرد: اينکه فرد اصلاح شده و يا اينکه نشده است را ما به دادگاه اطلاع خواهيم داد ولی تصميم نهايی با قاضی است.

سی دی ادعايی شاهد کروبی ساختگی بود

دادستان کل کشور در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره اظهارات کروبی مبنی بر اينکه شما کلی گويی کرده و جزئيات را بيان نمی‌کنيد. نظرتان در اين باره چيست؟ اظهار داشت: جزئی‌گويی يا کلی‌گوئی بنده را شما هم می‌توانيد تشخيص بدهيد چرا که اتفاقا از بنده ايراد می‌گيرند که شما جزء به جزء مطالب را چرا توضيح می‌دهيد.
وی افزود: کروبی اعلام کرده بود که موضوع سعيده پور آقايی ساختگی است بله بنده هم تاکيد می‌کنم که موضوع تجاوز و قتل سعيده پور آقايی ساختگی است اما آقای کروبی بايد بگويند که چه کسی اين موضوع را ساخته و علم کرد، چه کسی به منزل اين شخص رفته و در منزل ختم وی هم شرکت کرد و در نهايت چه کسی موضوع را تاييد کرد.
دادستان کل کشور تصريح کرد: پيش از پيدا شدن سعيده پورآقايی در جلسه‌ای کروبی به ما گفت که اين موضوع در چندين مورد اشتباه است و بنده خود اعتراف می‌کنم، ما هم به کروی گفتيم که اشتباه بودن موضوع را تا همين حد اعلام عمومی کنيد که کروبی در پاسخ به ما گفت: وقتی همه موضوع روشن شد خود اعلام خواهم کرد که اين کار را نکرد.
اژه‌ای در ادامه با نشان دادن تصوير خبر منتشر شده‌ای تاکيد کرد: در سايتی اين خبر با عنوان "افشای نام يکی ديگر از شهدايی که در قطعه ۳۰۲ بهشت زهرا(س) دفن شده است " مدعی دستگيری، تجاوز و قتل فجيع دختری به نام سعيده پورآقايی می‌شود که حتی اين دختر را دارای ۴ دايی که همگی شهيد شده‌اند معرفی می‌کند اين درحالی است که عنوان ديگری هم به اين دختر داده و اعلام می‌شود که دختر "ديگری همچون ترانه موسوی قربانی بسيجيان شده‌اند. "
وی همچنان که متن خبر مذکور را عينا قرائت می‌کرد اظهار داشت: در اين خبر افرادی مدعی شدند که جنازه اين دختر يعنی سعيده پورآقايی سوزانده شده و مخفيانه در قطعه ۳۰۲ بهشت زهرا دفن شده است ولی در تحقيقات ما مشخص شد که ۴ دايی مورد ادعا واقع شده برای اين دختر هيچکدام دايی اين فرد نيستند بلکه خود سعيده پورآقايی هم خانواده شهيد نبوده و در آن زمان زنده نيز است.
دادستان کل کشور ادامه داد: شخصی با اين خانواده تماس می‌گيرد و می‌گويد دختر شما دستگير و کشته شده است لذا مراسم ختمی برای اين دختر از سوی همان افراد گرفته و خانواده وی نيز در اين مراسم شرکت می‌کنند.
اين درحالی است که خانواده سعيده پورآقايی بارها اعلام کرده بودند که دختر ما چندين بار از خانه فرار کرده بود.
اژه‌ای اضافه کرد:‌ حتی در انتهای اعلاميه ترحيم اين دختر هم اعلام می‌شود که ما در مراسم ختم سعيده پورآقايی شرکت خواهيم کرد لذا ميرحسين موسوی در جلسه ختم شرکت می‌کند؛ بنده سئوال می‌کنم اين مسائل را چه کسی ساخته است؟
وی در پاسخ به سئوال ديگر خبرنگار فارس مبنی بر اينکه کروبی گفته که شما يکی از شاهدان ماجرا را تحويل گرفته ولی مشخص نيست که چه بر سر اين شاهد آورده‌ايد، تاکيد کرد: در واقع سی دی مربوط به ادعاهای اين فرد تحويل ما شد، ما سی دی را مشاهده کرديم. البته کروبی هم ما را به عنوان نيمه کارشناس قبول دارد لذا بنده سی دی اظهارات اين فرد را مشاهده کردم و يقين داشتم بخشی از اظهارات مطرح شده ساختگی و غيرطبيعی است از اين رو به کميته سه نفره قوه قضائيه اعلام کردم که لازم است با اين فرد صحبت کرده و البته سازندگان اين سی دی هم حضور داشته باشند تا ابهامات برطرف شود.
وی افزود: البته در اين بين بعيد هم نبود که اگر زودتر به اين فرد دسترسی پيدا نکنيم هيچوقت نتوانيم به وی برسيم لذا با استفاده از اقدامات اطلاعاتی، تحقيقاتی کرديم ولی صبح يک روز به بنده اطلاع دادند که دفتر کروبی روی سايت خود مطلبی را گذاشته و مدعی شده که فردی که ادعا شده بود مورد تجاوز قرار گرفته ناپديد شده است از اين رو مشخص شد که آنها چکار کردند ولی با ادامه اقدامات اطلاعاتی به اين نتيجه رسيديم که آن فردی که اين مطالب را به کروبی پمپاژ کرده به صورت پنهانی با فردی که کروبی ادعای تجاوز به وی را دارد در ارتباط است.
دادستان کل کشور در ادامه پاسخ خود اظهار داشت: از کروبی می‌پرسم چه کسی پنهانی با اين فرد در ارتباط است، چه کسی اين مطلب را روی سايت خود گذاشته است. پس از مدتی فردی که با فرد مورد ادعای کروبی بصورت پنهانی در ارتباط بود را دستگير کرديم و مشخص شد که فرد مورد ادعای کروبی اصلا در تظاهرات‌ها شرکت نکرده و به هيچ وجه حتی دستگير هم نشده است. ولی در کل بايد گفت که از ماهيت اين موضوع تا زمانی که فرد مورد ادعای کروبی در دسترس نباشد چيزی مشخص نيست.
اژه‌ای در پاسخ به بخش ديگر سوال خبرنگار فارس مبنی بر اينکه شکايت نمايندگان مجلس از موسوی در چه مرحله‌ای قرار دارد، پاسخ داد: نمايندگان مجلس در دو نوبت از موسوی شکايت کرده‌اند که نوبت اول شکايت به دست بنده رسيده ولی نوبت دوم هنوز نرسيده است لذا ما همان موارد را به اضافه مواردی که اساتيد دانشگاه اعتراض داشتند و البته موارد خود دادستانی را به دادستانی تهران ارسال کرده‌ايم.
وی در ادامه در پاسخ به سئوالی مبنی بر روند برخورد با دانه‌ درشت‌های مفاسد اقتصادی تصريح کرد: تلاش می‌کنيم که مفاسد اقتصادی و برخورد با دانه درشت‌ها با جديت بيشتری دنبال شود.
وی افزود: نمی‌‌گويم که نبايد با مجرمين کوچک برخورد شود اما معتقدم اگر با دانه درشت‌ها برخورد شود موجب دلگرمی مردم خواهد شد و اگر به جای برخورد با چند مجرم کوچک با يک دانه درشت برخورد شود بازتاب خوبی خواهد داشت.
اژه‌ای گفت: تصميم داريم که با دانه درشت‌ها برخورد کنيم و اگر مصداقی داريد به ما معرفی کنيد.
دادستان کل کشور با بيان اينکه دادستانی کل با متخلفان سياسی برخورد می‌کند، تصريح کرد: برخورد با دانه درشت‌ها و مفسدين اقتصادی در دستور کار دادستانی قرار دارد.

اگر اتهامی عليه مهدی هاشمی مطرح است دادستان تهران بايد وی را احضار کند

وی در پاسخ به سوالی در خصوص بحث مهدی هاشمی و ابراز تمايل آيت‌الله هاشمی رفسنجانی برای رسيدگی به اتهامات پسرش گفت: نبايد جايگاه‌ها و عنوان‌ها مانع از رسيدگی به اتهامات شود. حالا فرقی نمی‌کند که پسر آقای هاشمی باشد يا فرد ديگر. دادستانی تهران اگر اتهامی عليه مهدی هاشمی مطرح است بايد وی را احضار و به پرونده وی رسيدگی کند.
دادستان کل کشور افزود: اگر ابهامی عليه مهدی هاشمی مطرح باشد دادستانی تهران آنرا رسيدگی خواهد کرد و اگر بر اساس اين اتهام وی جرمی را مرتکب شده باشد بايد مجازات شود.

اگر مهدی هاشمی جرمی مرتکب شده بايد شديدتر از ديگران محاکمه شود

اژه‌ای افزود: در افکار عمومی شايعات و مباحثی در خصوص مهدی هاشمی مطرح شده است و افکار عمومی در اين خصوص ابهام دارد و آنها می‌گويند که چرا قوه قضائيه به پرونده وی رسيدگی نمی‌کند. اگر وی جرمی مرتکب شده باشد نه تنها بايد همانند ديگران بلکه شديدتر از ديگران بايد مورد محاکمه قرار بگيرد و اگر جای قاضی باشم در اين خصوص تخفيف نمی‌دهم. تا اينکه مطالبی که در کشور مطرح است برای يک بار در اين خصوص پاسخ داده شود.
دادستان کل کشور درخصوص فوت پزشک کهريزک نيز گفت: هنوز علت فوت اين پزشک مشخص نشده است و نظر قاضی نياز به نظر کارشناس متخصص دارد و قاضی بدون نظر کارشناس متخصص در اين خصوص نمی‌تواند کاری بکند و بايد نظر کارشناس متخصص باشد.
اژه‌ای در پاسخ به سوال ديگری مربوط به پرونده کهريزک افزود: افرادی در اين خصوص بازداشت شده‌اند و افراد ديگری در بازداشت به سر می‌برند. منتهی پرونده در حال رسيدگی است.
دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی در خصوص اتهامات مطرح شده در مناظرات انتخاباتی گفت: در اين خصوص اگر شکايتی مطرح باشد دادستان تهران آن را بررسی و رسيدگی خواهد کرد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که اعتقاد داشت حوادث پس از انتخابات به دليل رفتار کانديداها در مناظرات بوده است، يادآور شد: حوادثی که بعد از انتخابات اتفاق افتاده بود امروز شفاف‌تر شده است و نمی‌توان آنرا به صرف آنچه کانديداها در مناظرات انتخاباتی گفته‌اند، خلاصه کرد.
اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اينکه فردی رويت کرده است که يکی از نيروهای بسيجی بعد از قتل ندا آقا سلطان با سلاح سرد در کنار وی بوده است آيا اين مسئله را پيگری کرده‌ايد يا نه اظهار داشت: در اين خصوص اقدامات فراوانی شده است و اين مسئله صحت ندارد و آن کسی که اين مسئله را مطرح کرده اکنون به خارج از کشور متواری شده است.
دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی در مورد معوقه‌های بانک‌ها نيز گفت: در مورد بانک‌ها اولا ما بايد دولت و بانک‌ها را وارد ميدان کنيم. دوم اينکه دولت نبايد اجازه ندهد که بانک‌ها اينگونه معوقه داشته باشند. بر همين اساس اين کار در دستور کار ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی قرار گرفته است.
وی در خصوص عملکرد رسانه‌ها نيز گفت: اگر اتهاماتی عليه رسانه‌ای مطرح باشد دادستانی هر محلی می‌تواند به عنوان مدعی‌العموم اقدامات لازم را انجام دهد.
اژه‌ای در پاسخ به سوال ديگر در خصوص محيط زيست افزود: دادستانی کل وظيفه ندارد که برای جنگل‌ها محافظ بگذارد اما در خصوص اقدامات محلی در خصوص مشکلات و يا جرائم محلی که صورت بگيرد اقدامات خود را انجام خواهد داد.

ادعای بهزاد نبوی در مورد بازداشتش کذب محض است

دادستان کل کشور در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اينکه بهزاد نبوی اعلام کرده است که سه روز قبل از انتخابات حکم بازداشت وی از سوی قاضی صادر شده است آيا اين خبر را تاييد می‌کنيد يا نه تصريح کرد: اين کذب محض است و همانند دروغ‌های ديگر صحت ندارد.
دادستان کل کشور افزود: مطلبی را فردی از قول آقای هاشمی به نقل از آقای ری‌شهری به من نقل کرده بود که آقای هاشمی گفته است فردی ۱۰ روز قبل از انتخابات به مکانی رفته و برای رای دادن به احمدی‌نژاد ۵۰ هزار تومان پول دريافت کرده است، اين خبر را من پيگيری کرده‌ام و به آقای ری شهری گفتم اما ايشان گفت که چنين مطلبی را به آقای هاشمی نگفته بلکه بدين شرح است که در جايی ۱۰ روز قبل از انتخابات برای رای دادن به احمدی‌نژاد ثبت نام صورت می‌گرفت که بعيد است البته بعد از بررسی‌ها اين خبر هم نادرست بود.
وی در خصوص برخورد با فروشندگان مواد مخدر نيز تصريح کرد: اعتقاد داريم که بايد در اين خصوص با عناصر اصلی برخورد صورت گيرد. البته در اين خصوص بايد سيستم‌های امنيتی و انتظامی اقدامات لازم را انجام دهند که با آنها جلساتی در اين خصوص داشته‌ايم.
دادستان کل کشور در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اينکه آيا عدم اغماض دستگاه قضايی با اغتشاشگران تنها به خود آنها خلاصه می‌شود يا کسانی که با بيانيه‌های تحريک آميز آنها را دعوت به خيابان می‌کنند. از جمله آقای کروبی و موسوی از طريق بيانيه و فائزه رفسنجانی با حضور در جمع اغتشاشگران حضور داشتند آيا قوه قضائيه در برخورد با اين‌ها اغماض خواهد کرد يا نه گفت: ما با هيچ کس نبايد غماض کنيم و هر کس و در هر رده‌ای اقدامات ضد امنيتی انجام دهد با او برخورد خواهيم کرد.
اژه‌ای در خصوص حادثه تروريستی سيستان و بلوچستان نيز گفت: در اين خصوص فرد تروريست کشته شده البته تعدادی از عوامل تروريستی اين حادثه هم دستگير شده‌اند ولی هنوز در اين باره هيچ‌گونه محاکمه‌ای انجام نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016