جمعه 29 آبان 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هشدار شديد محسنی اژه ای، دادستان کل کشور نسبت به ادامه اعتراض ها، جرس

شبکه جنبش راه سبز (جرس): غلامحسين محسنی اژه ای دادستان کل کشور باحضور در برنامه گفتگوی ويژه خبری شبکه دوم سيما نسبت به ادامه اعتراض های مخالفين نتايج اعلام شده انتخابات هشدار داد و گفت: نظام جمهوری اسلامی ايران از اين به بعد با هر گونه اقدام که موجب اخلال در نظام شود، بدون هيچ اغماضی برخورد می کند و هيچ عذر و بهانه ای را نمی پذيرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر دادستان کل کشور با اشاره به اينکه در جريان اعتراضات پس از انتخابات عده ای به صورت سازمان يافته و عده ای ديگر به صورت انفرادی، امنيت ملی را برهم زدند، اظهار داشت: قانونگذار برای اين دو موضوع تفاوت قائل شد و با قانون شکنانی که در حد حرف، مطالبی را بر خلاف قانون بيان کردند تا قانون شکنانی که علاوه بر حرف، عملا اموال عمومی و مردم را متضرر ساختند، متفاوت برخورد خواهد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هشدار دادستان کل کشور در حالی صورت می گيرد که از چند روز پيش مخالفان دولت محمود احمدی نژاد خود را برای برگزاری راهپيمايی مسالمت آميز به مناسبت روز دانشجو در روز ۱۶ آذر آماده می کنند. معمولا چند روز پيش از برگزاری اين راهپيمايی های اعتراضی مقامات دولتی و نظامی با انتشار بيانيه ها و انجام مصاحبه هايی معترضين را تهديد به برخوردهای سخت می کنند.

محسنی اژه ای در بخشی از اين گفتگو با اشاره به حکم تبرئه سه تن از مجموع ۸۱ نفر بازداشت شدگان که اخيرا رای آنها صادر شده است اين احکام تبرئه را "چشم پوشی دستگاه قضايی" دانست و مدعی شد که "مردم اشد مجازات را برای آنان خواستار بودند."

محمود احمدی نژاد نيز روز گذشته طی سخنانی در تبريز گفته بود : ملت انتظار دارد که مردان و زنان غيور آذربايجان به ‌پا خيزند و قلم آشوبگر را بشکنند.

آخرين راهپيمايی معترضين به روز سيزدهم آبان ماه برمی گردد که در جريان آن پليس با استفاده از خشونت، گاز اشک آور و باتوم جمعيت را متفرق کرد و جمع زيادی را نيز دستگير کرد. گزارش های خبری و ويدئوهای ضبط شده در اين روز که بازتاب وسيعی نيز در رسانه ها داشت حکايت از برخورد شديد و خشن نيروهای نظامی با معترضين به ويژه زنان و دختران داشت.

مهدی کروبی يکی از رهبران جنبش سبز که در اين روز در ميان مردم حاضر شده بود از يک سوء قصد جان سالم به در برد اما دو تن از محافظان او روانه بيمارستان شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016