دوشنبه 10 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روزنامه اعتماد توقيف شد، ايلنا

بر اساس نامه‌ای که هيات نظارت بر مطبوعات برای روزنامه اعتماد ارسال کرده است اين هيات در جلسه امروز خود گزارش تخلف روزنامه اعتماد را بررسی و اعلام کرده است که اين روزنامه بر اساس قانون ۶ مطبوعات دچار تخلف شده است.


ايلنا:روزنامه اعتماد با حکم هيات نظارت بر مطبوعات توقيف شد.
بهروز بهزادی،سردبير اعتماد در گفت‌و گو با خبرنگار ايلنا با اعلام اين خبر افزود: بر اساس نامه‌ای که هيات نظارت بر مطبوعات برای ما ارسال کرده است اين هيات در جلسه‌ای مورخ ۱۰.۱۲.۸۸ گزارش تخلف روزنامه اعتماد را بررسی و اعلام کرده است که اين روزنامه بر اساس قانون ۶ مطبوعات دچار تخلف شده است و اين هيات ضمن توقيف روزنامه مراتب را به مرجع صلاحيت‌دار يعنی معاونت دادستانی عمومی تهران ارجاع داده است.
بهزادی با اشاره به وضعيت فعلی روزنامه گفت: بر اساس اين حکم روزنامه اعتماد از فردا منتشر نمی‌شود و قرار است جلسه‌ای را با الياس حضرتی برگزار کنيم تا وضعيت روزنامه بررسی شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گفتنی است در تصميم ديگری از سوی هيات نظارت بر مطبوعات هفته‌نامه” ايراندخت“ به صاحب امتيازی مجمع اسلامی بانوان لغو امتياز شد.
در ماده ۶ قانون مطبوعات‌ آمده است:
نشريات جز درمورد اخلال به مبانی و احکام اسلام و حقوق عمومی و خصوصی که دراين فصل مشخص می شوند آزادند:
۱. نشر مطالب الحادی و مخالف موازين اسلامی و ترويج مطالبی که به اساس جمهوری اسلامی لطمه وارد کند.
۲. اشاعه فحشا ومنکرات و انتشار عکس ها و تصاوير و مطالب خلاف عفت عمومی.
۳. تبليغ و ترويج اسراف و تبذير.
۴. ايجاد اختلاف مابين اقشار جامعه، به ويژه ازطريق طرح مسائل نژادی و قومی.
۵. تحريص و تشويق افراد و گروهها به ارتکاب اعمالی عليه امنيت، حيثيت و منافع جمهوری اسلامی ايران در داخل يا خارج .
۶. فاش نمودن وانتشار اسناد و دستورها و مسايل محرمانه، اسرار نيروهای مسلح جمهوری اسلامی، نقشه و استحکامات نظامی، انتشار مذاکرات غيرعلنی مجلس شورای اسلامی ومحاکم غيرعلنی دادگستری و تحقيقات مراجع قضايی بدون مجوز قانونی.
۷. اهانت به دين مبين اسلام و مقدسات آن و همچنين اهانت به مقام معظم رهبری و مراجع مسلم تقليد.
۸. افترابه مقامات، نهادها، ارگانها و هريک از افراد کشور و توهين به اشخاص حقيقی و حقوقی که حرمت شرعی دارند، اگر چه از طريق انتشار عکس يا کاريکاتور باشد.
۹. سرقتهای ادبی و همچنين نقل مطالب از مطبوعات و احزاب و گروههای منحرف و مخالف اسلام( داخلی و خارجی) بنحوی که تبليغ از آنها باشد.(حدود موارد فوق را آيين نامه مشخص می کند)
تبصره ـ سرقت ادبی عبارت است از نسبت دادن عمدی تمام يا بخش قابل توجهی از آثار و نوشته های ديگران به خود يا غير، ولو بصورت ترجمه.
۱۰. استفاده ابزاری از افراد (اعم از زن و مرد) درتصاوير ومحتوا، تحقير و توهين به جنس زن، تبليغ تشريفات وتجملات نامشروع و غيرقانونی، طرح مطالب موجب تضاد ميان زن و مرد از طريق دفاع غير شرعی از حقوق آنان.
تبصره ـ متخلف از موارد مندرج دراين ماده مستوجب مجازاتهای مقرر درماده ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی خواهد بود و درصورت اصرار مستوجب تشديد مجازات و لغو پروانه می باشد.
۱۱. پخش شايعات و مطالب خلاف واقع ويا تحريف مطالب ديگران.
۱۲. انتشار مطلب عليه اصول قانون اساسی.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016