سه شنبه 11 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

موضوع توقيف روزنامه اعتماد به جلسه امروز شورای شهر رسيد، ايسنا

ابتکار: «اعتماد» خط مشی معتدل داشت
چمران: اين ديدگاه شماست
دانشجو: شش ماهه مظلوم‌نمايی می‌کنيد، کافيست


تذکر ابتکار در مورد توقيف روزنامه «اعتماد» فضای جلسه امروز شورای شهر تهران را برای دقايقی متشنج کرد.

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، معصومه ابتکار امروز در جلسه علنی دويست و شصت و چهارمين شورای شهر تهران قصد بيان تذکری را داشت که مهدی چمران ــ رييس شورای شهر تهران ــ مانع بيان اين تذکر می‌شد، اما در نهايت با اصرار ابتکار، موضوع مطرح شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مهدی چمران تاکيد داشت که اگر موضوع مربوط به شهرداری است، مطرح شود و گرنه گفته نشود.

ابتکار با اشاره به ايام هفته «وحدت» يادآور شد: اين روزها بايد خبرهای خوب بشنويم، تا فضا نزديک به آنچه گفته می‌شود باشد، اما خبر بسته شدن روزنامه‌ «اعتماد» را شنيديم.

ابتکار ابراز عقيده کرد: اين روزنامه‌ خط مشی معتدل و فضايی برای گفت‌وگو و صحبت‌های فراجناحی داشت و در فضای پس از انتخابات يکی از روزنامه‌های پر مخاطب بود.

در اين حين چمران صحبت وی را قطع کرد و گفت: اين ديدگاه شما است، معلوم نيست ساير اعضا هم همين نظر را داشته باشند.

ابتکار به سخنان ادامه داد و خبر توقيف روزنامه‌ اعتماد و لغو امتياز دو نشريه ديگر را ناگوار خواند و گفت: من شخصا و به عنوان عضو در حالی که می‌دانم که ساير اعضا نيز نسبت به اين موارد ناراضی هستند، تقاضا می‌کنم که فضای سالم برای همدلی و تضارب آرا به وجود آيد.

رييس کميته محيط زيست شورای شهر تهران با اشاره به بسته شدن روزنامه‌های «سرمايه»، «حيات نو» و «اعتمادملی»، گفت: هنوز خبرنگارانی در بند هستند و صحبت از اين شرايط در هفته «وحدت» سخت است.

به گزارش ايسنا، اين صحبت‌های ابتکار با واکنش خسرو دانشجو ــ سخنگوی شورای شهر تهران ــ مواجه شد و وی در حالی که چمران اجازه صحبت نداده بود، با صدای بلند، گفت: ايشان يک چيزی می‌گويند و مظلوم نمايی می‌کنند و دلايل گفته نمی‌شود، اگر به ايشان وقت صحبت داده‌ايد بايد من هم جواب بدهم.

وی در ادامه باز هم با صدای بلند، افزود: شش ماه است مظلوم نمايی می‌کنيد، کافی است.

حمزه شکيب ــ رييس کميسيون توسعه و عمران شورای شهر تهران ــ هم که پس از صحبت ابتکار در حال صحبت با وی بود، خطاب به چمران، گفت: وقتی حرف از وحدت می‌زنيم نبايد صحبتمان باعث تفرقه شود.

در حين صحبت‌های اعضای شورای شهر تهران يکی از دبيران شوراياری حاضر در جلسه با صدای بلند گفت: جای اين حرفها اينجا نيست، چرا اجازه داديد که حرف بزنند.

درادامه مهدی چمران تلاش کرد فضای جلسه را با کشاندن موضوع به دستور جلسه بعدی آرام کند.

درجلسه امروز همچنين احمد مسجد جامعی ــ عضو کميسيون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ــ با اشاره به بيلبردها و پلاکاردهايی که برای هفته وحدت در سطح شهر نصب شده است، گفت: در بيشتر اين پلاکاردها به موضوع هفته وحدت اشاره شده، در حالی که اين ايام با تمسک به تولد پيامبراکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) نامگذاری شده و نبايد اين دو ميلاد فراموش شود.

در جلسه امروز همچنين موضوع تغيير نام دو مجموعه «سازمان ميادين ميوه و تره بار » و «سازمان بازيافت و تبديل مواد » مطرح شد که در يکی از موارد پيشنهاد اضافه شدن کلمه «پاکيزگی به ادامه نام سازمان بازيافت و تفکيک مواد و پاکيزگی شهر » رای نياورد و چمران گفت: اين طور اگر باشد، همه مسووليت‌ پاکيزگی گردن يک سازمان می‌افتد و مابقی هيچ مسووليتی را قبول نمی‌کنند.

در جلسه امروز همچنين هادی ساعی ــ عضو هيات رييسه شورای شهر تهران ــ معصومه آباد ـ‌ عضو کميسيون فرهنگی و اجتماعی ، پروين احمدی نژاد ــ عضو کميسيون برنامه و بودجه و مرتضی طلايی ــ رييس کميسيون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ، غايب بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016