چهارشنبه 12 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محبوبه کرمی و نويد خانجانی، دو فعال حقوق بشر بازداشت شدند، هرانا و کميته گزارشگران حقوق بشر

محبوبه کرمی فعال حقوق زنان بازداشت شد

ساعت ۱۰ شب گذشته، ۱۱ اسفند، ماموران امنيتی با داشتن حکم تفتيش و بازداشت محبوبه کرمی، از اعضای کمپين يک ميليون امضاء و همکاران مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، به منزل او آمده و پس از بازرسی و جلب وسايل شخصی او و برادرش، وی را بازداشت کردند.

هرانا - ساعت ۱۰ شب گذشته، ۱۱ اسفند، ماموران امنيتی با داشتن حکم تفتيش و بازداشت محبوبه کرمی، از اعضای کمپين يک ميليون امضاء و همکاران مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، به منزل او آمده و پس از بازرسی و جلب وسايل شخصی او و برادرش، وی را بازداشت کردند. تا کنون، از محل نگهداری خانم کرمی اطلاعی به دست نيامده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش هرانا به نقل از محسن کرمی، برادر وی، تاريخ حکم صادره ۵ خرداد بوده و اتهام مطرح شده، اغتشاش و شرکت در تجمعات ذکر شده بود. آقای کرمی در اين رابطه متذکر شد که محبوبه در سال گذشته وقت رسيدگی به امور شخصی خود را نداشته و در حال پرستاری از پدر بيمارش بوده است.

لازم به ذکر است اين پنجمين باری است که محبوبه کرمی بازداشت می شود. بار اول و دوم در رابطه با درگيری های ۱۸ تير بازداشت شد. بار سوم، ۲۴ خرداد ۱۳۸۷ به اهام اقدام عليه امنيت ملی بازداشت و پس از ۷۰ روز آزاد شد. بارديگر، ۶ فروردين ۱۳۸۸ به همراه ۱۱ تن از اعضای کمپين و فعالان جنبش زنان که قصد ديدار نوروزی با خانواده زهرا بنی يعقوب را داشتند به اتهام اخلال در نظم عمومی دستگير و پس از ۱۳ روز آزاد شد. در همه پرونده های فوق، حکم تبرئه برای وی صادر شده است.

***

نويد خانجانی، عضو کميته گزارشگران حقوق بشر بازداشت شد

کميته گزارشگران حقوق بشر - نويد خانجانی، فعال مدنی - دانشجويی شام‌گاه سه‌شنبه ۱۱ اسفندماه در منزلش در اصفهان بازداشت شد.

بنا بر گزارش‌های دريافتی، حدود ساعت ۱۱:۳۰ شب، ۷ تن از ماموران امنيتی با حضور در منزل اين فعال مدنی، ضمن تفتيش منزل و ضبط وسايل شخصی وی از جمله کامپيوتر اقدام به بازداشت او کردند.

نيروهای امنيتی که حکم بازداشت وی را از دادگاه انقلاب در دست داشتند، ابراز کردند وی را به دادسرای نيکبخت اصفهان خواهند برد و فردا او را به زندان اوين منتقل خواهند کرد.

نويد خانجانی، عضو کميته گزارشگران حقوق بشر و از اعضای موسس جمعيت مبارزه با تبعيض تحصيلی است. وی همچنين به دليل اعتقاد به آيين بهايی از تحصيل در دانشگاه محروم شده است و در سال‌های اخير فعاليت‌های چشمگيری را در زمينه حق تحصيل انجام داده است.

با بازداشت نويد خانجانی، تعداد اعضای دربند کميته گزارشگران حقوق بشر به ۷ تن رسيد. در حال حاضر شيوا نظرآهاری، کوهيار گودرزی، نويد خانجانی، سعيد جلالی‌فر، سعيد کلانکی، سعيد حائری و مهرداد رحيمی اعضای دربند اين نهاد مدنی هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016