چهارشنبه 12 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يورش نيروهای امنيتی به منازل حسام ميثاقی و سپهر عاطفی، دو فعال حقوق بشر، اتهام محاربه برای اين دو فعال مدنی، کميته گزارشگران حقوق بشر

کميته گزارشگران حقوق بشر - صبح امروز، چهارشنبه ۱۲ اسفندماه تعدادی از نيروهای امنيتی با حضور در منازل حسام ميثاقی و سپهر عاطفی در اصفهان، به تفتيش منزل و ضبط وسايل شخصی اقدام نمودند اما به دليل عدم حضور اين دو فعال حقوق بشر در منازلشان موفق به بازداشت آن‌ها نشدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين افراد حکم بازداشت ميثاقی و عاطفی را در اختيار داشتند. به گفته خانواده‌های اين دو فعال مدنی، اتهام اين افراد از سوی نيروهای امنيتی، «ارتباط با منافقين» و «محاربه» عنوان شده است. همچنين ماموران اضافه نمودند که طی پروژه‌ی بازداشت «اعضای جنبش نرم» برای دستگيری اين افراد اقدام نموده‌اند.

از منزل ميثاقی، تعداد زيادی سی‌دی، اسناد، مودم و همچنين کامپيوتر شخصی وی را ضبط نمودند. از منزل عاطفی نيز کامپيوتر، مودم و تعدادی کتب شخصی ضبط گرديد.

اين درحالی است که شب گذشته، نيروهای امنيتی نويد خانجانی ديگر عضو کميته گزارشگران حقوق بشر را در اصفهان بازداشت کرده بودند. در حال حاضر ۷ تن از اعضای اين نهاد مدنی در بازداشت نيروهای امنيتی به سر می‌برند.

حسام ميثاقی و سپهر عاطفی، عضو کميته گزارشگران حقوق بشر و از اعضای هيئت موسس جمعيت مبارزه با تبعيض تحصيلی هستند. اين دو فعال مدنی، به دليل به اعتقاد به آيين بهايی از تحصيل در دانشگاه محروم شده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016