چهارشنبه 12 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فردريک ميتران وزير فرهنگ و ارتباطات فرانسه خواستار آزادی جعفر پناهی شد، فرهنگسرای پويا

اطلاعيه مطبوعاتی
وزارت فرهنگ و ارتباطات فرانسه

فردريک ميتران وزير فرهنگ و ارتباطات دولت فرانسه روز گذشته خواستار آزادی جعفر پناهی کارگردان ايرانی که مجددا توسط دولت وقت ايران دستگير شده است، گرديد.

پيش از اين در ژوئيه دو هزار و نه، فردريک ميتران وزير فرهنگ و ارتباطات فرانسه خواهان آزادی کارگردان ايرانی، جعفر پناهی شده بود. وی به همراه خانواده اش در جريان يک مراسم ياد بود دختر جوانی که طی تظاهرات اعتراضی بر عليه نتايج انتخابات رياست جمهوری ژوئيه دو هزار و نه جان باخته بود، دستگير گرديد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در پی اين درخواست اندکی بعد جعفر پناهی آزاد شد.
فردريک ميتران دستگيری مجدد جعفر پناهی توسط دولت حاکم در روز اول مارس را محکوم کرده و مجددا خواهان آزادی وی شده است و از اين طريق همبستگی خود را با اين چهره سرشناس سينمای ايرانی و خانواده اش اعلام کرده است.
جعفر پناهی يکی از چهره های ارزنده « موج جديد» سينمای ايرانيست که بسيار مورد توجه در خارج از ايران و به خصوص در فرانسه قرار گرفته است. وی بخاطر فيلم معروفش به نام «دايره» در سال ۲۰۰۰ جايزه « شير طلايی» در موسترای ونيز را دريافت کرد. هم چنين جعفر پناهی جايزه «خرس نقره ای» فستيوال برلين ۲۰۰۶ را به خاطر فيلم «آفسايد» از آن خود نمود. در فستيوال جهانی کن فرانسه جعفر پناهی در سال ۱۹۹۵ موفق به دريافت دو جايزه، نخست جايزه دوربين طلايی ، بخاطر فيلم «بادکنک سفيد»، و سپس در سال ۲۰۰۳ جايزه هيئت ژوری را برای فيلم «طلای سرخ» از آن خود نمود.

دو مارس دو هزار و ده
فردريک ميتران وزير فرهنگ و ارتباطات فرانسه
پاريس

ترجمه و تکثير: فرهنگسرای پويا – پاريس- سوم مارس دو هزار و ده


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016