جمعه 14 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هشدار سازمان عفو بين‌الملل به جمهوری اسلامی در مورد هنگامه شهيدی و روزنامه‌نگاران زندانی، جرس

شبکه جنبش راه سبز (جرس): سازمان غيردولتی عفو بين الملل، طی بيانيه ای که روز پنجشنبه ۱۳ اسفند ۸۸ منتشر ساخت، به مقامات جمهوری اسلامی در مورد زندانی نمودن هنگامه شهيدی، فعال حقوق زنان و روزنامه نگاران دربند هشدار داد و خواستار آزادی هر چه سريعتر آنان شد.

هنگامه شهيدی، روزنامه نگار، فعال حقوق مدنی و عضو ستاد مهدی کروبی در انتخابات رياست جمهوری، در تيرماه امسال دستگير شد و بعد از ماهها بازداشت، به شش سال حبس محکوم شد که دادگاه تجديدنظر نيز آنرا تاييد کرد و وی چند روز پيش مجددا احضار و جهت اجرای حکم روانه زندان گرديد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سازمان عفو بين الملل، در بيانيه خود مقامات جمهوری اسلامی را به آزادسازی روزنامه نگاران و فعالان مدنی و حقوق زنان که به خاطر فعاليتهای بعد از انتخابات در زندان به سر می برند فرا خوانده و همزمان محکوميت هنگامه شهيدی را از "آخرين مورد" حملاتی ذکر کرد که اخيرا به روزنامه نگاران و رسانه های نزديک به جنبش مردم ايران وارد شده است .

اين سازمان همچنين به توقيف روزنامه اعتماد و نشريه ايران دخت اشاره کرده و خاطرنشان می سازد "مدت کوتاهی بعد از دستگيری مجدد شهيدی، هيئت نظارت بر مطبوعات ايران، روزنامه اعتماد را که به وسيله الياس حضرتی، اداره و از مهدی کروبی حمايت می کرد را توقيف کرد و همزمان نشريه ايراندخت، با مديريت همسر و پسر کروبی، تعطيل گرديد.

سازمان عفو بين الملل که مقر آن در لندن است، در بيانيه خود تاکيد نموده است "مقامات جمهوری اسلامی با دستگيری روزنامه نگاران و اعمال محدوديت استفاده از اينترنت و وسائل ارتباط جمعی، از جمله فيلترينگ سايتهای اجتماعی و تعطيلی مطبوعات، به تحديد آزادی بيان ادامه می دهند."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016