جمعه 21 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حسينی، وزير ارشاد: سينماگران از جنايات مستکبرين فيلم بسازند، وزير ارشاد دوران اصلاحات در بی‌بی‌سی از سردمداران جنگ نرم شد، مهر

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی بااشاره به برنامه های فراوان ايران در عرصه جهانی گفت: انتظار ما از هنرمندان ساخت فيلم‌های بيشتر از جنايات مستکبرين و افشای ماهيت استعمار است .
به گزارش خبرنگار مهر، محمد‌ حسينی وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان سخنران پيش از خطبه‌های نماز‌جمعه اين هفته تهران به تشريح بخش هايی از عملکرد وزارتخانه خود پرداخت.

وی با بيان اينکه هنر بايد در مسير تکامل انسان قدم بردارد و هنری که در مسير شهوانی گام بردارد هنر نيست گفت : ما بايد عرصه های هنری را به عنوان يک فرآيند تکاملی روحی انسان نگاه کنيم که بايد قبول کرد عمل در اين حوزه، کار سختی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حسينی اعلام کرد : ما با تربيت نيروهای کارآمد در سراسر کشور تلاش کرديم در کنار برخی از مساجد،‌ کانون فرهنگی و هنری داير کنيم و به اين شکل بتوانيم فرهنگ مسجد و فرهنگ دينی را در حوزه‌های هنری تسری دهيم.

به گفته وی ۷ هزارمين کانون فرهنگی و هنری در پايان بهمن ماه امسال آغاز به کار کرده است .

وزير فرهنگ و ارشاد در ادامه افتخار دولت احمدی‌نژاد توجه به مسائل فرهنگی و اسلامی خواند و افزود: در سال ۸۴ اعتباری که برای اين کانون‌ها در نظر گرفته شده بود يک ميليارد و ۳۰۰ ميليون تومان بود که اين رقم در سال ۸۸ با ۱۰ برابر افزايش به ۱۳ ميليارد تومان رسيد و در سال ۸۹ نيز با ۱۰۰ درصد افزايش به۲۵ درصد ميليارد تومان خواهد رسيد.

وی افزود: ما در زمينه قرآنی نيز فعاليت‌های بسياری انجام داده‌ايم و اين ذهنيت که وزارت فرهنگ و ارشاد تنها در حوزه موسيقی و سينما فعاليت می‌کند را به نوعی تصحيح کرديم به طوری که ۱۰۰۰ موسسه قرآنی با حمايت اين وزارتخانه مشغول به کار هستند.

حسينی گفت : نيت ما اين است که مفاهيم قرآنی در حوزه‌های ديگری مانند سينما هم تجلی داشته باشد.

وی با اشاره به نگاه فرهنگی برخی مسئولان در دوره‌های گذشته گفت: متاسفانه در دوران سه دهه بعد از انقلاب شاهد زمانی بوديم که مسئول ارشد فرهنگی آن دوران هم اکنون در لندن و در تلويزيونی BBC به يکی از سردمداران جنگ نرم عليه جمهوری اسلامی تبديل شده است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: زمانی که ما در مجلس پنجم صحبت از استيضاح اين فرد می‌کرديم برخی به ما تهمت تند‌روی می‌زندند اما الان مشخص شده است که عمق فاجعه تا چه حد بوده است.

وی گفت : به دليل مسائلی که پس از انتخابات بوجود آمد برخی صحبت تحريم جشنواره‌ها را کردند اما ما توانستيم با حفظ موازين اين جشنواره‌ها را بدون مشکل برگزار کنيم.

حسينی ادامه داد انتظار ما از هنرمندان ساخت فيلم‌های بيشتر از جنايات مستکبرين و افشای ماهيت استعمار است ، امسال در توليد فيلم‌های سينمايی در موضوعات مختلف مانند موضوعات بين‌المللی مثل مسائل عراق و افغانستان توانستيم توليدات مناسبی داشته باشيم که البته اصلا کافی نيست.

وی با بيان اينکه در حوزه فرهنگی در عرصه جهانی برنامه های فراوانی داريم افزود: ما توانستيم با اعزام گروه‌های هنری به اروپا سمفونی انقلاب و صلح اميد را در اروپا برگزار بکنيم و ندای تکبير را در دل اين قاره طنين‌انداز نمائيم و ثابت کنيم که اگر چه ابزار ما با آنها تفاوتی ندارد ولی پيام ما با آنها متفاوت است.

حسينی گفت : يکی از اقدامات مؤثر دولت توجه به بحث‌های فرهنگی در استان‌های کشور است که ما حتی در محروم‌ترين نقاط مانند بشاگرد اين مساله را شاهد هستيم بطوريکه در سفر استانی اخير کلنگ يک مجتمع فرهنگی هنری در اين شهرستان زده شد.

وی در توضيح عملکرد اين وزارتخانه در حوزه کتاب نيز گفت: در کشور سالانه ۵۵ هزار عنوان کتاب منتشر می‌شود که اميدواريم با قطعی شدن ضوابط چاپ کتاب در شورای عالی انقلاب فرهنگی بتوانيم در شفاف‌شدن چارچوب‌ها در اين حوزه گام برداريم.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه ياد آور شد : هم‌اکنون ۳ هزار عنوان نشريه در کشور منتشر می‌شود و ما در عين حال که به آزادی بيان و تضارب آرا به عنوان مسائل اصلی نگاه می‌کنيم ولی بايد توجه داشته باشيم که اين بدان دليل نيست که برخی نشريات با بيگانگان همسو باشند و دروغ و کذب منتشر نمايند.

وزير ارشاد با اشاره به سخن يکی از مقامات آمريکايی مبنی بر اينکه بايد به جای بمباران ايران، آدرس‌های اينترنتی خارج از دسترس دولت به ايران به ايران بفرستيم گفت: آنها گفته‌اند که نبايد محدوديت اينترنتی در ايران اعمال شود به شکلی که فضای مجازی فضای حقيقی ايران را ببلعد و با اين شکل از نظر خودشان می‌‌خواهند در ايران تحول ايجاد کنند.

حسينی گفت: روزنامه‌های ما بايد در راستای روشنگری اين فضا عمل کنند نه اينکه با دشمن همسويی نشان دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016