شنبه 22 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدي نژاد خطاب به سران قدرت هاي استکباري: مرده شور خودتان و دموکراسي تان را ببرد، ابتکار

محمود احمدي نژاد در جريان سفر به استان هرمزگان خطاب برخي از کشورهاي منطقه و سران قدرت هاي استکباري گفت: مرده شور خودتان و دموکراسي تان را ببرد. وي همچنين با تاکيد بر اين که «روز سقوط شيطان هاي بزرگ نزديک است»، تصريح کرد: لازم نيست که ما هميشه بگوييم خليج هميشه فارس; مشکلي پيش نيامده که بخواهيم به اين مسئله تاکيد کنيم، نامگذاري هاي تاريخي بر اساس يک مبناي خاص صورت گرفته است. رئيس جمهور پيش از ظهر جمعه در جمع منتخبان و فرهيختگان استان هرمزگان با اشاره به موضوع نام خليج فارس و برخي تاکيدات در اين مورد، اظهار داشت: گاها دشمنان ما در منطقه مي آيند و حرف هايي را زده و کشورهاي منطقه را تحريک مي کنند اما نگاه ما در مسائل منطقه اي رو به جلو و همکاري هاي آينده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وي اضافه کرد: اگر عده اي قرار باشد دنده عقب بروند ما نيز يک پله در همکاري ها عقب گرد مي رويم. ما با مردم منطقه برادريم و با مسئولان آنها نشست هاي خوبي داريم و همه آنها نيز تاکيد مي کنند که اين بحث ها ناشي از شيطنت هاي دشمنان است. بر اساس گزارش ايسنا رئيس جمهور به برخي قدرت هاي استکباري هشدار داد که اگر بخواهند در خليج فارس فتنه اي برپا کنند خود مردم هرمزگان پاي آنها را در خليج فارس شکسته و قطع مي کنند.

احمدي نژاد در ادامه با اشاره به قدرت ملت ايران در منطقه و جهان، خاطر نشان کرد: مستکبران مي دانند که زورشان به ملت ايران نمي رسد; به اين مسئله واقفند که اگر بخواهند در خليج فارس دستي دراز کنند پاسخ ملت ايران کوبنده و پشيمان کننده خواهد بود. وي يادآور شد: اخيرا نيز ديديم که در منطقه دوره افتاده اند و عليه ما حرف هايي مي زنند، اما برادران ما در کشورهاي حوزه خليج فارس در دهان شان زدند و گفتند با يکديگر برادريم. وي در ادامه صف آرايي شياطين در برابر پيامبران را در طول چندين هزار سال گذشته مورد اشاره قرار داد و با اشاره به اينکه به غير از مقطع کوتاهي در دوره سليمان نبي در باقي برهه هاي تاريخي جبهه شياطين موفق شدند که از تحقق اهداف جبهه موحدان جلوگيري کنند، اظهار داشت: در دوران ما دو اتفاق در اين جبهه ها روي داده است که مي توان در متبلور شدن همه شيطنت هاي شياطين در جبهه استکباري امروز ديد و مشاهده کرد که رذالت هايي که مرتکب شده اند در طول تاريخ سابقه نداشته و يا بي سابقه است.

رئيس جمهور صحنه حاضر در صف آرايي جبهه خير و شر را بسيار روشن ارزيابي کرد و با يادآوري اين نکته که آنها روزي حتي حاضر نبودند ايران را بپذيرند، گفت: آنها ادعا مي کردند که مي خواهيم ريشه ايران را بکنيم اما امروز مي گويند که براي اجراي برنامه هايمان در کل دنيا به ايران نيازمنديم و مشاهده مي کنيم که امروز همه ملت ها عاشق نام ايران هستند و دل هاي ملت ها نيز به سرعت به فرهنگ توحيدي آن مي پيوندد. وي دنيا را نيازمند عدالت و نه نيازمند بي بند و باري ها و بي حيثيتي هاي سياسي به نام حقوق بشر به زور سرنيزه دانست و گفت: روز پيروزي نزديک است. همه اينها رفتني اند و هر کس که با آنها پيوند بخورد نيز رفتني است و نشانه هاي اين نويد خداوند نيز نزديک شده است.

روز سقوط شيطان و شيطان هاي بزرگ نزديک است و آنها فقط روي مشکلات خود را مي پوشانند و لذا بايد منتظر تحقق اين بشارت باشيم. احمدي نژاد همچنين پس از ورود به فرودگاه بندرعباس با اشاره به برخي حمايت هاي کشورهاي منطقه و استکباري از عملکرد گروهک تروريستي جندالله، اظهار کرد: خنده دار است که کشورهايي که حتي يک بار در عمرشان انتخابات برگزار نکردند ادعا مي کنند که شخص تروريستي با نام ريگي قصد برقراري دموکراسي دارد. او همچنين در جمع مردم بندرعباس اقدام شجاعانه در بازداشت عبدالمالک ريگي، تروريستي که جنايت هاي زيادي آفريده بود را مورد اشاره قرار داد و گفت: برخي از احمق هاي اطراف ما که صلاح خود را نيز تشخيص نمي دهند گفتند که وي مي خواهد دموکراسي برقرار کند و هر روز جنايت هاي او را نشان مي دادند.

رئيس جمهور با بيان اينکه اين تروريست به قدرت ها و سرويس هاي اطلاعاتي خارجي پناه برده بود، نيز خطاب به برخي از کشورهاي منطقه و سران قدرت هاي استکباري گفت: جنايت هاي اين فرد را شما به عنوان دموکراسي ارزيابي مي کنيد اما مرده شور خودتان و دموکراسي تان را ببرد. احمدي نژاد خطاب به کشورهاي غربي گفت: اگر شما مي خواهيد با تروريست مقابله کنيد ملت ايران آن راه را نشان داده است، تروريستي که مورد نظر سرويس هاي اطلاعاتي حداقل سه کشور بود دستگير شده و به زودي به سزاي جنايت هاي خود نيز مي رسد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016