شنبه 22 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران: اگر حرکت کشور کند است به خاطر آثار حضور اصلاح‌طلبان در دوران اصلاحات است، ایلنا

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: طرح جديد قانون انتخابات که در مجمع تشخيص مصلحت نظام در دست پیگیری است، برای کمرنگ کردن نقش و جایگاه شورای نگهبان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قم، دريادار مرتضی صفاری جمعه شب در مراسم يادواره شهداء که در مسجد آبشار قم برگزار شد، اظهار داشت: آن زمان که امام(ره) فرمود "جمهوری اسلامی نه يک کلمه کم نه يک کلمه زياد"، عده‌اي از همان ابتدا با نظام مقدس جمهوری اسلامی مشکل پيدا کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: امروزه هم که قدرتی به نام انقلاب اسلامی ایران در برابر آمريکا شکل گرفته است، کشورهای غربی بسيج شده‌اند تا اين قدرت را به چالش بکشند.

صفاری گفت: دشمنان با طرح‌هایی از جمله محاصره اقتصادی، نظامی و... از خارج از کشور و با ایجاد طرح‌هایی چون رفراندوم، نافرمانی مدنی، نفوذ در داخل قدرت و ... در داخل کشور، برای براندازی نظام اسلامی تلاش می‌کنند، ولی تاکنون نتيجه خاصی نگرفته‌اند.

وی با یادآوری حوادث پس از انتخابات، اظهار داشت: بايد با بررسی و تحليل، مشخص کنيم که در فتنه سبز، فتنه‌گران به دنبال چه بودند.
دریادار صفاری بیان داشت: مشخص است که فتنه‌گران در حوادث اخير با طرح شعارهايي مانند جمهوري ايراني و قبل از آن طرح جامعه مدني، به دنبال هر چيزي غير از اسلام بودند.

وی ادامه داد: فتنه‌گران براي اينکه نیروهای خود را روی کار آورند، مردم را براي حضور در کف خيابان‌ها تحريک مي‌کنند و البته در حوادث اخير اين کار را انجام دادند، ولي همه اين اقدامات باعث نشان دادن قوت جمهوري اسلامي شد.
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: آنها در دوره اصلاحات در دولت، مجلس و حتي قوه قضائيه نفوذ کرده بودند و امروزه اگر در جایی حرکت کشور کند است، به خاطر این است که هنوز هم اثرات حضور آنان وجود دارد.

وی بیان داشت: هر کسي با انقلاب اسلامي دشمني کند خدا او را مانند اصلاحات و همين فتنه سبز ذليل خواهد کرد.

دریادار صفاری اظهار داشت: طرح جديد قانون انتخابات که در مجمع تشخيص مصلحت نظام در دست پیگیری است، برای کمرنگ کردن نقش و جایگاه شورای نگهبان است.

وی ادامه داد: اگر شورای نگهبان نباشد نفوذ دشمنان ممکن مي‌شود و باید دانست که این نهاد حافظ قوانين کشور است و به همين خاطر امام(ره) هم روی اهمیت و جایگاه این نهاد تأکید فراوان داشتند.

او خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب خواهان بصيرت و آگاهي مردم در برابر فتنه‌هاي دشمنان است و ما نيز در اين راستا وظايف سنگيني بر دوش داريم و البته مردم هم بعد از انقلاب در همه حوادث در صحنه حاضر بودند، ولي دشمنان با شبهه‌افکني مي‌خواهند اين حضور را به گونه‌اي ديگر جلوه دهند.

وی هشدار داد: به دليل نقش ولايت فقيه در پايداري انقلاب و نظام اسلامي، دشمن اين رکن مهم را مرتب مورد حمله قرار داده است، چرا که مي‌دانند که تا ولايت فقيه است نظام پايدار می‌ماند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016